Седмични новини за маркетинг и реклама (15 април)
23 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за маркетинг и реклама (15 април)

Седмични новини за маркетинг и реклама (15 април)

M3 Communications Group е избрана за агенция на годината, нови клиенти и нов офис за агенцията SiteMedia Consultancy, агенция reforma спечели сребърно отличие на международен фестивал

5084 прочитания

© Цветелина Белутова


Фотограф: БАПРА

M3 Communications Group е избрана за агенция на годината

M3 Communications Group е избрана за PR агенция на годината в конкурса BAPRA Bright Awards, организиран от Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА). Това е и най-престижната категория в конкурса, която се връчва за реализирани успешни проекти и кампании през изминалата година. Международното жури в конкурса присъди второто място в категорията за агенцията United Partnеrs, а бронза взе All Channels Communications. M3 Communications Group с основател и главен изпълнителен директор Максим Бехар получи и първото място в категорията "Иновативна кампания" за pCloud Crypto Hacking Challenge, както и третото място в категория "Специално събитие" за концерта "841 гласа за Хепатит C" – част от кампанията "Хепи ли си?". Пълния списък с категориите и наградените агенции може да видите тук.

Фотограф: Цветелина Белутова

Нови клиенти за агенция SiteMedia Consultancy

Комуникационната агенция SiteMedia Consultancy, в която от края на 2015 г. съдружници са Любомир Аламанов, Ружа Загорска и Лидия Малчева, ще работи с четири нови компании. Фирмата е сключила 5-годишен договор с "Майкрософт България" за организиране на събития, PR и маркетинг услуги. Сред новите клиенти е и Coca-Cola, а агенцията ще се заеме с част от бранд комуникацията на компанията. За момента е известно, че до края на годината SiteMedia Consultancy ще работи върху брандовете "Банкя" и "Cappy". Още миналата година агенцията обяви, че ще се фокусира върху т.нар. employer branding, или позициониране на дадена компания като добър работодател. Това представлява комуникационна стратегия, при която фирмата използва своя човешки ресурс, за да се представи пред света. SiteMedia Consultancy ще се заеме да изготви този тип маркетинг за българския клон на HP Enterprise. "Това изисква по-активна работа с HR специалистите, изготвяне на програми за развитие и показване на техния труд навън", коментира Любомир Аламанов. Тази година агенцията ще се заеме и с връзките с институциите (Public Affairs), кризисния мениджмънт и брандирането на служителите на HP за Централна и Източна Европа. Вторият нов проект на съдружниците в SiteMedia Consultancy е установяването на споделено пространство за организиране на различни събития. Компанията е на път да се премести в нов офис в бивша 4-етажна фабрика в "Зона Б5". Плановете на агенцията са да се помещават на един от етажите, а останалото пространство да го предоставят за различни събития с опция да помагат в организирането им. "Искаме да правим и регулярни сбирки на хората от PR, маркетинг и рекламния бранш. Може да се организират изложби, презентации или независими събития", допълни Аламанов.

Автор: Капитал

Агенция reforma спечели сребърно отличие на международен фестивал

Българската агенция reforma беше наградена на годишния международен фестивал за реклама в туризма 2016 WorldMediaFestival – Tourism, който се провежда в Хамбург. Сребърното отличие е за изготвената видеокампания за насърчаване на вътрешния туризъм - "Скрито пред очите ти". Цялостният проект включваше телевизионна, печатна, външна и интернет реклама, рубрики в телевизионни предавания и ПР публикации, възложени на фирмата изпълнител "Д-р Бранд", която от своя страна избира reforma за изготвянето на 50 кратки видеа. Тяхната цел беше да насърчат пътуванията в страната, промотирайки 50 непопулярни туристически атракции. Кампанията се проведе в периода между януари и август 2015 г. Българската агенция reforma направи и две допълнителни видеа, които обобщават всички предходни и проследяват историята им. Точно те са им донесли сребърното отличие на международния фестивал. Кампанията "Скрито пред очите ти" е финансирана по европейски проект и е възложена от Министерството на туризма.

Фотограф: Ogilvy Sofia

"Градус" излиза на пазара с нов бранд

Производителят на птиче месо "Градус" започва да произвежда и колбаси от свинско месо под новия бранд "Аз ям". В началото на април продуктите от новата марка бяха пуснати в търговската мрежа, а тази седмица започна и кампанията по популяризирането им. Първите колбаси, които компанията произвежда, са кренвирши, след това производството ще се разшири и с три вида наденица. Маркетинговата кампания на новия бранд "Аз ям" е изготвена от агенцията Ogilvy Sofia и ще включва различни комуникационни канали. На 15 април рекламният клип ще започне да се излъчва по телевизиите. От агенцията обясниха, че идеята зад него е да представят философията на "честния кренвирш". Паралелно с рекламната кампания брандът "Аз ям" има и рекламен сайт, в който ще се публикуват различни рецепти, в основата на които ще бъде свинският кренвирш. Дигиталната рекламна кампания на новия бранд ще започне също на 15 април и ще е насочена към потребителите във Facebook, Youtube и Instagram, където ще се публикува информация за продукта.

Facebook продължава да променя рекламния бизнес

Малко след като стана ясно, че Facebook има за цел да се превърне в основна дестинация за стрийминг на видео на живо, компанията обяви и новата си услуга за изпращане на спонсорирани съобщения. Това се случи по време на годишната конференция F8 (повече по темата на стр. 17). Собственикът на две от най-популярните чат приложения – Massenger и WhatsApp, започна тестването на платените рекламни съобщения до потребителите с няколко компании, сред които и CNN. Медията изпраща на читателите си кратък новинарски бюлетин, съставен от различни истории. За да могат потребителите да участват в комуникацията, те имат на разположение няколко бутона с опции - "Прочетете историята", "Вижте обобщението" и "Попитайте CNN". Вицепрезидентът на Facebook - Дейвид Маркъс, съобщи, че компанията следи строго типа на съобщения, за да не бъдат отблъснати потребителите. Тестовият период на услугата за изпращане на спонсорирани съобщения ще продължи, докато от компанията не установят конкретните правила и критерии за използването й. Изпращането на рекламни съобщения през чат приложенията на Facebook несъмнено ще се отрази на рекламния бизнес. Благодарение на социалната мрежа компаниите вече много по-лесно и на по-ниски цени достигат до голям брой потребители, които се таргетират според данните и действията им в платформата. Новите рекламни съобщения в чат приложението ще се подбират и според интересите на хората във Facebook. В случай че не желаят повече да получават спонсорирано съдържание, те ще могат да блокират услугата. Целта на компанията е рекламните съобщения да бъдат от полза на потребителите, а не да ги притесняват.

Новини в 140 символа:

Българското дружество за връзки с обществеността удължи до 22 април срока за подаване на заявки за участие в "PR приз", 2016 г.

Компанията 7Talents, част от "НетИнфо", пусна първия български уеб сериал "Не така, брат".

Publicis Groupe спечели за клиент веригата супермаркети Asda, собственост на Walmart.

Google тества коя е най-добрата продължителност за онлайн видеорекламата.

* Новини за маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK