Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19-22 април)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19-22 април)

Facebook обяви нова услуга за изпращане на спонсорирани съобщения в Messenger

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19-22 април)

"Нетинфо" пуска български уеб сериал, BuzzFeed очаква двойно по-ниски приходи за тази година, какви възможности за рекламодателите отварят новите услуги на Facebook и още от най-важното в света на маркетинга и рекламата през последната седмица

3599 прочитания

Facebook обяви нова услуга за изпращане на спонсорирани съобщения в Messenger

© Reuters


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на PR, маркетинга и рекламата, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Идеите за ново туристическо лого на България събират оценки

Седем варианта на лого на България се състезават в последния кръг от

конкурса за нов туристически символ, като един от тях ще бъде избран да представя държавата ни. Състезанието е продължение на европейския проект за разработване на стратегия за бранд България, който приключи през 2013г., но според министерството на икономиката и туризма не е успял да предложи общоприемливо лого на страната.

Поръчката за изработване на туристически бранд България беше спечелена през януари 2013 г. от "Обединение за бранд България". Цената бе 1.6 млн. лв. с ДДС. Създаденото лого обаче беше посрещнато с много критики, като най-сериозната от тях беше, че е почти идентично с това на Киргизстан.

Повече тук: http://www.tourism.government.bg/bg/kategorii/novini/sedem-vizii-shte-sporyat-za-nov-turisticheski-simvol-na-bulgariya

"Нетинфо" пуска български уеб сериал

Компанията 7Talents, част от "НетИнфо", започва излъчването на първия български уеб сериал "Не така, брат". Епизодите ще бъдат качвани във видеоплатформата Vbox7.bg, собственост на медийната група, всяка сряда в 16 ч.. Уеб сериалът ще се състои от общо 12 серии, а до момента за съдържанието му са се регистрирали над 2400 потребители.

PR агенция Intelday Solutions спечели международна награда за CSR

PR агенцията Intelday Solutions спечели първа награда в конкурса на Международната асоциация на бизнес комуникаторите IABC 2016 Gold Quill Awards. Отличието е в категория "Корпоративна социална отговорност" за програмата "Футбол за приятелство". Тя се изпълнява в 34 страни от Европа, Азия, Америка и Африка, а глобален опрератор е Комуникационната група АГТ от Русия.

БДВО удължава срока за подаване на заявки за PR Приз 2016

Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) удължава срока за подаване на заявки за участие в конкурса за постижения в областта "PR Приз" 2016. Компании, агенции и неправителствени организации могат да се включат, като попълнят онлайн формуляра в сайта на огранизацията най-късно до 22 април 2016 г..

Повече тук: http://bdvo.org/%D0%BF%D1%80-%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%B7-2016/

Дигитален бизнес

Facebook обяви нова услуга за изпращане на спонсорирани съобщения в Messenger

На ключовата си конференция в Сан Франциско миналата седмица Facebook обяви и новата си услуга за изпращане на спонсорирани съобщения в чат платформата си Messenger. Чрез нея компаниите (включително и медийните компании) ще достигат и взаимодействат с потребители на чат приложението, които ще могат да таргетират според данните и действията им в Messenger. Пример за медиен бранд, който вече използва услугата, е CNN.

Повече тук: http://www.niemanlab.org/2016/04/here-are-the-important-announcements-for-publishers-at-facebooks-f8-keynote/

Как пет медийни компании използват Facebook Live

Пет примера за това как международни брандове се възползват от новата услуга на Facebook за видеострийминг на живо

Повече тук: http://digiday.com/brands/scale-5-brands-using-facebook-live/

И още: 10 нововъдения във Facebook, които ще са полезни на издателите

Гуруто на Facebook рекламата Джон Луумър разказва кои 10 нововъведения в социалната платформа ще улеснят работата на медийните компании във Facebook.

Повече тук: http://www.jonloomer.com/2016/04/15/f8-2016/?inf_contact_key=0ec95685540e4a692b7170423ec85808f3e2bbe221d547e57266c1ae8c87b643

Google тества коя е най-добрата продължителност за онлайн видеореклама

Интернет гигантът наблюдава и сравнява резултатите между 15-секундно, 30-секундно и 2:17 мин. Видеа в своята платформа YouTube. От години Google се опитва да промотира пред рекламодателите по-дълго видео съдържание за YouTube, тъй като според тях има връзка между това колко дълго се гледа една реклама и повишаването на познаваемостта на марката. Резултатите от експеримента обаче показват повече нюанси, а партньор на инициативата е бързооборотният гигант Mondelez International.

Повече тук: http://www.adweek.com/news/advertising-branding/google-tested-3-versions-honey-maid-ad-see-which-worked-best-online-170775

Honda разработва рекламни видеа във виртуалната реалност

Японският гигант Honda започна да разработва онлайн рекламни видеа във виртуалната реалност. Чрез тях потребителите ще могат да се доближат максимално до усещането да карат една от най-бързите спортни коли на автомобилната компания. Онлайн видеото ще е достъпно след 29 май на сайта на USA Today, на още 92 местни новинарски сайта и на приложение, създадено съвместно с издателската компания Gannett.

Повече тук: http://digiday.com/brands/honda-launch-first-virtual-reality-branded-videos/

Инфографика: 72% от потребителите на Spotify са родени след средата на 80-те години

72% от потребителите на Spotify са от т.нар. милениум поколение (родени след средата на 80-те години). Тази инфографика показва какъв е техният профил и как рекламите в дигиталната музикална услуга могат да достигат до тях.

http://www.adweek.com/news/advertising-branding/infographic-what-marketers-need-know-about-millennials-music-habits-170869

Медиен бизнес

Двойно по-ниски приходи очакват BuzzFeed през 2016 г.

Онлайн медията BuzzFeed съкращава на половина прогнозираните си приходи за 2016 г. - от 500 млн. долара на 250 млн. Долара. Това стана ясно след като медиата отчете по-ниски финансови резултати за изминалата година. Равносметката от 2015 г. за BuzzFeed е 170 млн. долара приходи, което е с близо 100 млн. долара по-малко от прогнозираните.

Повече тук: https://mondaynote.com/tremors-in-the-distributed-content-world-73bed00d7e6b#.sfd6jwrbn

Financial Times започва глобална кампания за препозициониране на бранда

Financial Times стартира глобална кампания, която се казва "Направи правилните връзки". Идеята е чрез картини да покаже на читателите си връзката между международни събития и да даде отговори на въпроси, които ги засягат. Кампанията включва външна, печатна, дисплей и дигитални реклами и е дело на агенцията adam&eveDDB.

Повече тук: http://www.prweek.com/article/1390889/ft-repositions-global-brand-first-truly-integrated-campaign

The New York Times планират дигитална експанзия

Изданието New York Times планира в близките години да разшири онлайн аудиторията си извън САЩ и да излезе на международни пазари с онлайн изданието си. Медията предвижда инвестиция от над 50 млн. долара, разпределени за период от три години.

Повече тук: http://www.nytimes.com/2016/04/15/business/media/new-york-times-plans-international-digital-expansion.html?ref=media&_r=0

Повече от половината от данните за аудиториите на 50-те най-големи международни сайта идват от рекламното съдържание

По-голямата част от данните за аудиториите на 50 от най-големите международни онлайн медийни издания идват от рекламно съдържание, показва експеримент на New York Times. Той измерва и сравнява времето, което отнема на потребителите да заредят рекламно съдържание и редакционно съдържание на сайтовете им, ако използват блокиращи софтуери и без тях.

Повече тук: http://www.nytimes.com/interactive/2015/10/01/business/cost-of-mobile-ads.html?ref=media

BBC забранява на Amazon да използва търговската марка Top Gear

Проблемите с популярното британско предаване Top Gear продължават. След като продукцията беше купена от Amazon TV, бившите собственици от BBC все още държат правата над думата "Gear" и не позволяват използването й от друга медия. Това беще съобщено от самият водещ Джереми Кларксън, който е и причината за спирането на предаването по британския обществен оператор.

Повече тук: http://www.theguardian.com/media/mediamonkeyblog/2016/apr/08/jeremy-clarkson-bbc-would-put-brakes-on-us-using-gear-for-amazon-show

Какво трябва да знаят издатели и рекламодатели за новите правила на ЕК за данните

Европейската комисия гласува нов закон за събиране на данни от гражданите на Европейския съюз, който ще влезе в сила от 2018 г.. Това би могло да създаде проблеми за рекламодатели и издатели, защото според него потребителите ще трябва да дадат съгласието си преди данните им да бъдат събирани и използвани.

Повече тук: http://digiday.com/publishers/publishers-know-new-eu-data-laws/

Рекламен бизнес

Match.com премахва свои реклами с обидно съдържание

Сайтът за запознанства Match.com сваля свои билборди с некоректно съдържание от спирките в Лондон. Според критиците в социалните мрежи, рекламното им послание предполага, че рижата коса и луничките са недостатъци. Визията на рекламата показва жена с червена коса и лунички, а слоганът гласи: "Ако не харесвате своите недостатъци, някой друг ще ги".

Повече тук: http://www.theguardian.com/media/2016/apr/12/matchcom-to-remove-posters-implying-red-hair-and-freckles-imperfections

Publicis Groupe ще обслужва търговската верига Asda

Макар че Publicis Groupe изгубиха обслужването на бизнеса за 900 милиона долара на американския гигант Walmart, агенцията се сдоби с нова компания в портфолиото си без да се налага да се явява на рекламен пич. Това е британската веригата супермаркети Asda, собственост на Walmart. Френската комуникационна група поема креативното и медийно обслужване на акаунт от 145 милиона долара.

Повече тук: http://adage.com/article/global-news/xx/303499/

Свободни позиции:

Консултантската компания Manpower обяви вакантна позиция за маркетинг мениджър клиенти (Shopper and Customer Marketing Manager).

Неправителствената организация Фондация "Сийдър" обяви вакантна позиция за директор развитие в сферата маркетинг, реклама и PR.

Консултантската компания AIMS Human Capital обяви вакантна позиция за бизнес асистент в сферата маркетинг и човешки ресурси.

Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на PR, маркетинга и рекламата, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на PR, маркетинга и рекламата, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK