Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 25 апр 2016, 17:38, 23105 прочитания

Развеждат ли се "Пик" и "Блиц"

Кафявите сайтове разменят част от екипите си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Става ли "Пик" "Блиц", а "Блиц" - "Пик"? Този въпрос възникна след като в Търговския регистър беше публикуван протокол от заседание на съвета на директорите на "Пи комюникейшън" АД - дружеството, собственик на сайта "Блиц", от петък миналата седмица. На него е било взето решение да бъде освободен изпълнителният директор и член да борда на директорите на "Пи комюникейшън" Звездомира Танева - Мастагаркова, която беше и главен редактор на сайта. На нейно място и на трите позиции влиза Ивайло Крачунов, който до края на миналата седмица беше главен редактор на сайта "Пик".

На пръв поглед промяната изглежда странна и незначителна. Новината обаче е била съобщена на екипа на "Блиц" при доста притеснителни обстоятелства. Хора от екипа описват, че в късния следобед в петък в редакцията на сайта са се появили Славка Бозукова, член на съвета на директорите и акционер в "Пи комуникейшън", Ивайло Крачунов, адвокат и охранители и пред изненаданите погледи на журналистите са обявили настъпилите промени.


На сайта на "Блиц" в събота беше публикувано едно изречение в потвърждение на това, че Крачунов е новият управител на сайта.

Днес пък "Пик" обяви, че почти целият екип на "Блиц" се е преместил при тях. "Хората, които са били ядрото и двигателите на много печатни и онлайн издания, както и до скоро на агенция "Блиц", от днес работят в "Пик". Йордан Палазов, Ива Николова, Даниела Палазова, Екатерина Петрова, Асен Рашков, Калин Каменов, Красимир Тодоров, Елиана Василева, Ани Ефремова и Христо Порязов", пише "Пик".

Отстрани погледнато излиза, че двете издания отново се разделят в два враждуващи помежду си отбора. Това се случва половин година след като през октомври 2015 г. "Блиц" и "Пик" представиха обща рекламна платформа. А месеци преди това се обединиха с общи политически и икономически врагове и често споделяха едно и също съдържание.



"Общата рекламна платформа е представляваше само една нова възможност да се предлагат пакети на рекламодателите. И други медии имат такива политики. Никога изданията не са имали един общ собственик. Вие ["Капитал" - бел. ред.] дълго внушавахте, че сайтовете са на Пеевски. Нека сега стане ясно, че това не е вярно и те си имат различни собственици", коментира пред "Капитал" Недялко Недялков. На въпроса дали преместването на екипа на "Блиц" в "Пик" означава, че между двата сайта има вражда, и ще воюват ли помежду си през редакционната си политика Недялков уточни: "никой не е казал, че между нас няма да има толеранс".

Дали двата кафяви сайта ще продължат да действат като играчи от един отбор или ще поведат конкурентна битка предстои скоро да разберем през стила на публикациите и политическите врагове, срещу които ще воюват.

Преди време издатели, с които "Капитал" разговаря, неофициално определиха двата сайта като "основните медийни бухалки на Пеевски", имайки предвид, че компроматните битки срещу политическите и икономическите му опоненти минават основно през "Пик" и "Блиц". Те обясниха, че интересът на Делян Пеевски в двата сайта се защитава от редакционния екип, ръководен от Славка Бозукова, която е и член на създадения от депутата Български медиен съюз.

Общата редакционна политика на "Пик" и "Блиц" обаче е била следена лично от собственика на "Пик" Недялко Недялков. Връзката между Недялков и Делян Пеевски е отдавана. През 2009 г. в публичното пространство усилено се говореше, че най-тиражният седмичник "Уикенд" се продава и най-вероятният купувач е депутатът от ДПС. Тогава Недялков коментира: "Има подготовка за сделка на този етап, но сделка няма. Няма подписи, няма преведени пари и хората не са точно тези, които са споменати". После всичко утихна, докато накрая стана ясно, че той е продал дела си от 50% в "Уикенд". Неофициалната информация на пазара тогава бе, че за него Недялков е взел 8 млн. лв., а жълтият седмичник е минал под контрола на Пеевски и Цветан Василев, за когото се смята, че е финансирал сделката.

Някои по-критични текстове по адрес на депутата от ДПС, появили се тези дни в "Пик", може да са знак, но все още е трудно да се каже за какво - дали за махленска свада по калното дъно на българските медии, или за първи видими трусове след публичния натиск върху Пеевски да се оттегли в чужбина.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май)

Рекламна спортна пауза; Започна подаването на заявки в конкурса "PR приз 2020" и "Сайт на годината"; Подкастът на Джо Роугън вече само в Spotify; Новата кампания на Nike и др.

27 май 2020, 1373 прочитания

"Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник" 2 "Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник"

Организацията смята, че запорът на активи на Иво и Галя Прокопиеви се извършва, за да се измести вниманието от скандала за търговия с влияние в хазарта

23 май 2020, 5552 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (26 април)

"Аргент" стана част от международната верига Local Planet, APRA започва съвместна работа с компанията за пазарни проучвания ICERTIAS, а Полина Видас е новият маркетинг директор на "Volkswagen България"

Още от Капитал
Наемопад при софийски жилища

Свитото търсене сваля офертните цени. При предоговаряне се стига до 20 - 30% отстъпка за период между един и три месеца

Общини на ръба на фалита

Над 210 млн. лв. по-малко приходи са събрали общините през първите четири месеца на тази година спрямо 2019-а

Площад "Александър Невски" ще се ремонтира, но няма да се промени

Общината ще похарчи предвидените 17. млн. лв. за реконструкцията на зоната, но ще има само козметични намеси

Със 750 млрд. евро срещу корона кризата

Брюксел предлага амбициозен план за възстановяване. Битката предстои

Средиземноморска арт диета

Парижкият дигателен център за изкуство Atelier Des Lumieres показва изложба с работи на Моне, Реноар, Шагал

Кино: "Пералнята"

Тайният живот на парите в черна комедия от Содърбърг

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10