С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
25 апр 2016, 19:24, 5380 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (26 април)

"Аргент" стана част от международната верига Local Planet, APRA започва съвместна работа с компанията за пазарни проучвания ICERTIAS, а Полина Видас е новият маркетинг директор на "Volkswagen България"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на PR, маркетинга и рекламата, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (26 април)

Фотограф: APRA

PR агенцията APRA и компанията за пазарни проучвания ICERTIAS започват съвместна работа


PR агенцията APRA Porter Novelli Balkans Communication Group и международната организация за пазарни изследвания и сертифициране ICERTIAS започват съвместна работа в 6 държави в региона. Двете компании ще работят в областта на връзките с медиите в България, Албания, Косово, Босна и Херцеговина, Македония и Черна гора.

Всяка година швейцарската ICERTIAS провежда редица изследвания, които показват какво харесват потребителите в сферата на музиката, спорта, различни вериги магазини и др. Така например компанията може да се допита до хората кой изпълнител прави най-качествена музика.

PR агенция APRA Porter Novelli Balkans Communication Group ще адаптира и разпространява тези изследвания до шестте държави от региона. Двете компании имат сключено споразумение за неограничен период от време. Сред клиентите на агенцията са Nestle, Telenor, Whirlpool, Coca-Cola Hellenic, HP Inc., Microsoft, Siemens, Beiersdorf и други.



Владимир Денев, изпълнителен директор на "Аргент"

Фотограф: НАДЕЖДА ЧИПЕВА

Българската медия агенция "Аргент" стана част от международната верига Local Planet

Седемнадесет независими медия агенции от цял свят се обединяват в нова глобална медийна верига - Local Planet. В начинанието има и българско участие - медийната агенция "Аргент". Local Planet се появява като наследник на Columbus Media International, която престава да съществува и в която "Аргент" също имаше участие.

Веригата ще е собственост изцяло на партньорските агенции и още със зараждането си оперира на над 40 пазара. Компанията няма мажоритарен собственик, а всяка агенция има различно дялово участие според приети от агенциите критерии. В Local Planet има общо над 3000 служители, а сборният оборот на агенциите е над 10 млрд. долара. Плановете на мрежата са да продължи да се разраства с включването на други независими агенции.

Сред основателите са Horizon Media в САЩ, британската the7stars, испанската Zertem Communication Group, италианската Media Italia, pilot в Германия, CoSpirit MediaTrack във Франция, шведската Tre Kronor и Percept Media в Индия.

За дейността на веригата в България ще отговарят изпълнителният директор на "Аргент" Владимир Денев и оперативният и медия директор на агенцията Симона Тенчева. "Включването ни в медийната група беше дълъг процес, при който беше изследвана цялата ни дейност на пазара по различни показатели", уточни Тенчева. Участието на "Аргент" в Local Planet е ексклузивно и на практика друга българска агенция няма да може да се включи във веригата. Владимир Денев обяснява, че след четири години членство и сътрудничество с други независими агенции в Columbus Media International "Аргент" вече е акционер и в Local Planet. "Това е не само признание за нивото и успехите на нашата агенция, но и сериозна отговорност обслужването, което предлагаме на нашите клиенти, постоянно да отговаря на критериите, прилагани към най-добрите световни медия агенции", каза Денев. Повече тук.

Volkswagen с нов маркетинг мениджър за България

Полина Видас е новият маркетинг мениджър на "Volkswagen леки автомобили" за България. След 10 години в рекламни агенции Видас преминава от страната на рекламодателите. Преди това тя е заемала позицията на акаунт директор в агенция Noble graphics и strategic planner (специалистът, който анализира психологията и поведението на потребителите, след което разработва маркетингова стратегия - бел.авт.), в Ogilvy. "За всеки маркетинг човек е привилегия да работи за Volkswagen. Учебниците по маркетинг започват с Volkswagen и няма книга в бранша, в която да няма примери с реклами на марката", коментира Полина Видас. "Днес марката гледа към бъдещето и се фокусира върху дигитализацията, иновациите и свързаността между потребителя и неговия автомобил, която става толкова интуитивна и комфортна като при умните телефони. След Das Auto Volkswagen акцентира на Volks - най-ценното притежание на марката - истинските хора с техните нужди, желания и емоции", добавя тя. Преди да навлезе в рекламния бранш, Полина Видас е работила в Държавната агенция за инвестиции като маркетинг екперт в сектор "Технологии и софтуер".
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (26 април)

[Reuters]

Започва второто издание на българската кампания на ИКЕА "Балконтурист"

Започва второто издание на кампанията на Ogilvy Sofia за IKEA, в която софийски балкони биват обзавеждани и преобразявани в място за срещи. Всеки желаещ може да си запази избран балкон за няколко часа и да го посети с приятели. Над 320 човека се включиха в първото издание на "Балконтурист", пише обновеният сайт на инициативата. Чрез "Балконтурист" ИКЕА цели да популяризира и запознае хората с новата колекция градински мебели и аксесоари, които предлага на българския пазар. Във второто си издание кампанията продължава освен в София и във Варна, където хората също ще имат достъп до обзаведените балкони. В момента тече и записването на двете локации, като желаещите да обзаведат безплатно балконите си с мебели и аксесоари на ИКЕА и след това да посрещат гости на тях трябва да попълнят формата за кандидатстване на сайта на кампанията. Повече тук.

Дигитален бизнес

Влогърка от Китай продаде рекламен слот за 3.4 млн. долара

Станалата популярна в Китай влогърка (видеоблогър) с псевдоним Папи Джианг успя да продаде на търг рекламен слот в своите видеа на цена от 3.4 млн. долара. Това се случва малко след като китайският медиен регулатор наложи цензура на Папи Джианг заради вулгарния език, който използва в своите видеообръщения, пише AdAge. Компанията, спечелила рекламния търг с предложението си от 3.4 млн. долара, е козметичният онлайн ритейлър Lily & Beauty, в който инвестира китайският лидер в онлайн търговията Alibaba Group. Папи Джианг обяви, че ще дари парите от търга на Централната академия по драма в Пекин, която самата тя е завършила. Тази благотворителна инициатива ще й спечели със сигурност почитатели, а и интерес от рекламодатели.

В своите видеообръщения Джианг говори на всякакви теми - от новини за развлечение и известни хора до срещите с мъже и отношенията в семейството. Към момента влогърката е "последвана" от над 11.8 млн. потребители в китайската платформа Weibo. Папи Джианг за първи път организира търг за продажба на рекламно време във видеата си, но високата цена, на която успява да сключи сделката, показва колко силна е конкуренцията между рекламодателите в Китай в търсенето на нетрадиционни канали за реклама. Преди известно време влогърката спечели 1.9 млн. долара от инвеститори, които видяха потенциал в таланта й да привлича внимание и да печели пари от видеата си. Повече тук.

Google пусна нова услуга за телевизионна реклама

Новата услуга представлява динамично показване на реклами на потребителите, които гледат телевизия онлайн или на живо през умните си устройства - мобилни телефони, таблети, умни телевизори. Рекламите са различни за всеки потребител и се определят спрямо информацията, с която Google разполага за него - местоположение, интереси, сайтове, които посещава и др.. Новата услуга е достъпна през системата DoubleClick for Publishers и е възможност, която рекламодателите, операторите и медийните компании чакат отдавна. Повече тук.

Facebook въведе система за авторско право над видеата

Споделянето на видео във Facebook стана изключително популярно, но социалната платформа чак сега въведе системата Rights Manager, която да ги предпазва от плагиатство. До този момент всеки можеше да сподели чуждо видео и да генерира интерес чрез него, макар да не го е заснел и монтирал. Новата система ще предотврати подобни неприятности, включително и за видеострийминга, като всеки потребител ще може по избран от него начин да защитава видео съдържанието си. Повече тук.

Инфографика: Какви са потребителските специфики на жените, които пазаруват онлайн

Най-често в интернет пространството дамите търсят козметични продукти и дрехи. Те са силно повлияни от марката при вземане на решение какво да купят, а най-честите причини да харесат или последват даден магазин в социалните мрежи е за да получат информация за намаления или промоции. Повече тук.

Фотографи превърнаха снимките си от Северна Корея в новия горещ тренд в Instagram

Група от четирима фотографи с общо на 1.4 млн. последователи в Instagram споделиха с аудиторията снимките, които са направили по време на пътуването си из Северна Корея. Фотографиите показват всекидневието на хората, моменти от ежегодния маратон в Републиката, красиви пейзажи и интересна храна. Instagram е може би най-често използваната платформа за маркетинг на пътешествия и дестинации, но четиримата фотографи подчертават, че тяхната седмица в Северна Корея не е плод на подобно партньорство. Те по-скоро се опитват да счупят имиджовите табута за комунистическата страна и да покажат, че там има повече истории от тези за диктатора Ким Чен Ун. Повече тук.

Медиен бизнес

Най-голямата испанска телевизия в САЩ – Univision купи дела на Walt Disney в друга латино телевизия Fusion

С новата телевизия в портфолиото си Univision планира да обособи и изцяло нов отдел - Fusion Media. В него ще се включат и дяловете на други медии, които испанската телевизия купи през изминалата година и които са насочени към растящата демографска група от мултикултурни американци. Това са дигиталната медийна компания The Onion и The Root африкано-американски новинарски сайт. Повече тук.

NBCUniversal стартира мащабна рекламна кампания за Олимпийските игри в Рио

Медийният гигант планира да инвестира близо 100 млн. долара в рекламната си кампания за Олимпийските игри в Рио. По думите на директорите на NBCUniversal това е с 33% повече отколкото разходите им за популяризиране на предишните Олимпийски игри. Компанията ще пусне над 7500 рекламни спортни видеа, ще промотира игрите на туристи в емблематичния й парк в Орландо и ще достига до младите зрители през онлайн медията BuzzFeed. NBCUniversal ще продава на рекламодатели в прайм тайм-а 30-секунден спот за 1 млн. долара. Повече тук.

Френските издания отбелязват напредък в борбата си срещу софтуерите за блокиране на реклами

В началото на годината част от най-големите френски медийни издания забраниха достъпа до съдържанието на сайтовете им за потребители, които използват софтуери за блокиране на реклами. Онлайн материалите се отключваха в момента, в който потребителите изключат програмата. Медийните компании вече публикуваха първите резултати от инициативата си. Според Le Figaro 20% от читателите им вече не използват софтуера, а за L’Equipe са повече от половината. Повече тук.

Рекламен бизнес

Nissan пусна контрареклама на Tesla Motors

Кампанията е по повод обявените от Tesla Motors 400 хил. резервации на новия им модел електрическа кола. Слоганът, който Nissan използва в реклама си гласи: "Днес никой не трябва да има резервации при купуването на електрическа кола" и промотира автомобил на японската компания. Повече тук.

Havas отбеляза ръст в приходите си за първото тримесечие

Органичните приходи (тези, които изключват единични и външни фактори като придобивките и валутните флуктуации - бел. авт.) на глобалната агенция Havas нарастват с 3.4% на годишна база. Според изпълнителният директор на компанията - Яник Болоре една от причините за ръста е придобивките, които комуникационният гигант направи, сред които FullSix, Just::Healthcare, CSA, Intervalles, Symbiotix и Tribu. Повече тук.

Приходите на Publicis Groupe за първото тримесечие също нарастват

Комуникационният гигант Publicis Groupe отбелязва ръст с 2.9% в органичните си приходи на годишна база. Морис Леви, изпълнителен директор на групата коментира, че резултатите са дори по-добри от очакваните, а повече от половината от приходите им идват от дигитални кампании. Повече тук.

Свободни позиции:

Финансовата институция Bulbrokers търси старши експерт маркетинг и продажби

Неправителствената организация "Заедно в час" обяви вакантна позиция за мениджър "Маркетинг и комуникации"

Компанията за маркетинг решения TriplePro обяви вакантна позиция за специалист "Продажби"

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на PR, маркетинга и рекламата, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Новото лице на PR агенциите Новото лице на PR агенциите

Най-големите компании в сектора достигат общи приходи от 25.3 млн. лв. и ръст от 11%

14 дек 2018, 1779 прочитания

Боряна Великова: Рекламодателите трябва да съгласуват мерки и действия за етична комуникация Боряна Великова: Рекламодателите трябва да съгласуват мерки и действия за етична комуникация

Старши бранд мениджърът и ръководител категория "Негазирани напитки" в "Кока-Кола България" пред "Капитал"

13 дек 2018, 1155 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Резултатите на bTV се влошават в началото на 2016 г.

Приходите на цялата група CME се повишават през първото тримесечие

Западният страх от Huawei

Китайският технологичен гигант се оказа под неочаквано мащабен световен политически натиск

Пазаруване без граници

EС забрани геоблокирането в онлайн търговията с изключение на някои сфери

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

20 въпроса: Калоян Илиев – Кокимото

Новата му изложба, (You Love Kokimoto), е в Gifted до 4 януари

Книга: "Малка история на философията"

Найджъл Уорбъртън запазва лаконичния си стил, за да въведе по разбираем начин читателите дори в най-оплетените философски школи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 50

Капитал

Брой 50 // 15.12.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 15.12.2018 Прочетете