Резултатите на bTV се влошават в началото на 2016 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Резултатите на bTV се влошават в началото на 2016 г.

Според отчета bTV остава с най-голям дял в България

Резултатите на bTV се влошават в началото на 2016 г.

Приходите на цялата група CME се повишават през първото тримесечие

Мария Иванова
6679 прочитания

Според отчета bTV остава с най-голям дял в България

© Цветелина Белутова


15.9

млн. долара са приходите към март, което е с 5.5% по-малко в сравнение с година по-рано.

Печалбата на bTV Media Group се е свила наполовина през първото тримесечие на 2016 г., а приходите продължават да намаляват. Това показват данните от финансовия отчет на компанията майка Central European Media Enterprises (CME). Базираната на Бермудските острови група, в която най-голям акционер е американският медиен конгломерат Time Warner, притежава в България каналите bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady и Ring.bg.

Влияние на валутните разлики

За периода януари - март нетният оборот от дейността на групата в страната е 15.9 млн. долара, което е с 5.5% по-малко в сравнение с първото тримесечие на 2015 г. За разлика от последните месеци на миналата година обаче, когато с отчитането на колебанията във валутните разлики всъщност се виждаше, че при т.нар. сравними продажби всъщност има лек ръст, този път дори и при тях промяната е с отрицателен знак, макар и понижението да е по-умерено – с 3.2%.

Данните за финансовия резултат също показват отчетливо свиване. За първите три месеца на 2016 г. реализираната от българската медийна група оперативна печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA) е едва 1.07 млн. долара, което е с 51.4% по-малко в сравнение с реализираните почти 2.2 млн. долара за януари - март 2015 г. Ако се вземат предвид валутните разлики, понижението е с 50.5%, показват публикуваните от CME данни.

Представянето на българското дружество в началото на 2016 г. е най-слабо в сравнение с година по-рано сред всички държави, на които CME оперира. След няколко поредни тримесечия спад на приходите един от най-големите пазари на групата – в Чехия, всъщност отбелязва най-голямо подобрение за периода, като расте с 10.4% до 38.6 млн. долара. Другият голям пазар на CME – румънският, се е свил с 3.4% до 33.5 млн. долара. От групата обаче посочват, че и в двете страни пазарният им дял се е увеличил.

Растеж на ниво група

Общите приходи на групата за тримесечието са 129 млн. долара, което е 2.3% ръст на годишна база (4.3% след отчитане на валутните разлики). Оперативната печалба за периода е 17.1 млн. долара при 11.4 млн. долара за януари - март 2015 г.

"През първото тримесечие запазихме лидерската си позиция по дял на аудиторията във всички държави, като същевременно контролирахме разходите си, а в течение на пролетния ни сезон резултатите по отношение на аудиторията се подобриха и след края на март 2016 г.", посочва единият от главните изпълнителни директори на CME, Кристоф Майнуш.

15.9

млн. долара са приходите към март, което е с 5.5% по-малко в сравнение с година по-рано.

Печалбата на bTV Media Group се е свила наполовина през първото тримесечие на 2016 г., а приходите продължават да намаляват. Това показват данните от финансовия отчет на компанията майка Central European Media Enterprises (CME). Базираната на Бермудските острови група, в която най-голям акционер е американският медиен конгломерат Time Warner, притежава в България каналите bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady и Ring.bg.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара
  • 1
    sto67nes avatar :-|
    sto67nes

    Така е,след като изгониха кадърните си хора...

  • 2
    jtbg avatar :-|
    jtbg

    Кво няма да ги изгонят, БТВ само мокри поръчки изпълняват. Нормално да избягат качествените им хора.
    Поръчкови подлоги..

  • 3
    boko34 avatar :-(
    boko34

    Като цяло телевизията(не визирам само БТВ) отмира. Допълнителен тласък дава некадърно направената програмна схема. Сяда човек да погледа 1 час телевизия. За този един час филма/предаването изпълва 35 минути, а останалите 25 минути НЕ СА реклама. Рекламата е около 10 минути(допустимо), а останалите 15 минути са анонси за други предавания и кратки клипчета "реклама", "филм", всеки от които с продължителност 15-20 секунди. Това губене на времето на потребителя допълнително го раздразва и той в крайна сметка става и изключва телевизора.

  • 4
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo

    До коментар [#3] от "boko34":

    Човече, адски си прав, добре го каза. И не само при бТВ е това, всички страдат от синдрома на анонса. Да не кажа голяма дума, ама телевизията май повече я слушам (когато работи телевизора), отколкото гледам...

  • 5
    doxen avatar :-|
    doxen

    Супер, една хубава новина.

  • 6
    franklin avatar :-|
    franklin

    Ето докъде ги доведоха турските сериали и поръчковата журналистика!

  • 7
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Новините са под всякаква критика. Никога няма да забравя как набедиха някаква женица, че ползвала продуктово позициониране в учебника си по математика, а след време отразяваха авиошоу в Щатите, сякаш това са важните новини. Дори Нова са по-добри от тях. С бабичките и турските сериали може да се постигне ограничен успех. Това не е публиката, която да е платежоспособна и да привлича рекламодателите.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK