Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (3 май)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (3 май)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (3 май)

Ана Георгиева е новият маркетинг директор на H&M за България, Next DC с нов проект за Heineken, Chapter 4 поема PR обслужването на Lavazza, P&G планира увеличение на бюджета си за реклама през 2016г, а Twitter и Facebook увеличават приходите си от реклама през първото тримесечие

6377 прочитания

© Shutterstock


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

PR агенцията Chapter 4 в България спечели LAVAZZA за свой клиент

PR aгенцията, част от регионалната мрежа Chapter 4, бе избрана да се грижи за имиджа на LAVAZZA в България през 2016 г. Chapter 4 България ще отговаря за разработването на цялостен комуникационен план с локални PR активности. Той ще включва медии и блогъри, както и разработване на конкретни проекти, които да достигнат до желаната аудитория, обявиха от агенцията.

NEXT DC представи нов проект за Heineken по повод "Шампионска лига"

Иновативната активация The Jigsaw, разработена от NEXT DC, имаше за цел да събере на едно място групи приятели, които да гледат полуфинала на "Шампионска лига" заедно в центъра на София. Мачът се излъчи на голям екран, съставен от 80 части. Всяка от тях беше интерактивно свързана с една от седалките пред него и можеше да се активира, само ако някой седне на нея. Кампанията е разработена на местно ниво за спонсора на "Шампионска лига" - Heineken и събра над 190 човека. Клипът от проведената активация е качен в официалния Youtube канал на бирения бранд.

NEXT DC представи нов проект за Heineken по повод "Шампионска лига"
Фотограф: Next DC

Повече тук.

Източник: Личен архив

Ана Георгиева е новият маркетинг мениджър на H&M за България

През последните четири години Ана Георгиева е заемала позицията "Медиа Директор" в медийната агенция "ЗенитОптимедия" в България, част от "Публисис" АД, където е отговаряла за стратегическото обслужване на клиентите на агенцията и оптимизацията на медийните им инвестиции. "Основният ми фокус в H&M ще бъде върху засилването на позицията на компанията в съзнанието на българския потребител, като номер 1 модна дестинация. Посланието за отговорността ни спрямо природните ресурси при производството на текстил и дрехи ще бъде все по-важна част от маркетинговата стратегия на марката.", коментира Ана Георгиева.

Резултатите на bTV се влошават в началото на 2016 г.

Печалбата на bTV Media Group се е свила наполовина през първото тримесечие на 2016 г., а приходите продължават да намаляват. Това показват данните от финансовия отчет на компанията майка Central European Media Enterprises (CME). За периода януари - март нетният оборот от дейността на групата в страната е 15.9 млн. долара, което е с 5.5% по-малко в сравнение с първото тримесечие на 2015 г. Повече тук.

Нова Броудкастинг Груп придоби правата за телевизионно и онлайн излъчване на мачовете от "Б" професионална футболна група

Каналите от пакета Diema Extra ще излъчват в преки предавания по един мач във всеки от последните пет кръга от надпреварата в българския втори ешелон през настоящия сезон. Зрителите ще могат да следят мачовете, които ще се състоят на 28 април, 8 май, 13 май, 21 май и 28 май по канала Diema Sport.

Дигитален бизнес

Стартиращи компании рекламират най-много в Instagram

Близо половината приходи от реклама на Instagram идват от компании, които са получили финансиране през последната година от фондове за рискови инвестиции. Сред най-големите рекламодатели са стартиращи компании, които разработват приложения за онлайн пазаруване. Количеството на видео рекламни постове в Instagram се увеличава, но все още предпочитаният формат за реклама в приложенето остават снимките. Повече тук.

Приходите от реклама на Twitter нарастват през първото тримесечие на 2016 г.

Twitter отчете 531 млн. долара приходи от реклама през първото тримесечие на 2016 г., което е с 39% процента повече в сравнение със същия период миналата година. Социалната платформа регистрира и 5 млн. активни потребители през първите месеци на 2016 г. , а по-голямата част от тях използват Twitter през мобилните си устройства. Заради това и 88% от всички рекламни приходи на платформата идват от мобилна реклама. Повече тук.

Фотограф: Dado Ruvic

Приходите от реклама на Facebook също нарастват през първото тримесечие на 2016 г.

През първото тримесечие на 2016 г. Facebook отчете 5.2 млрд. долара приходи от реклама или с 57% повече на годишна база. Над 80% от общите рекламни при

ходи на компанията идват от мобилна реклама. Социалната мрежа е регистрирала и 60 млн. нови потребители от началото на годината до март. Повече тук.

Медиен бизнес

CNN подписа договор за съвместна работа с ComScore

Американската телевизия ще използва Xmedia услугите на анализаторската компания за измерване на аудирорията по в телевизия, на десктоп и мобайл. CNN иска да проследи в дълбочина интересите на зрителите си. Напоследък медийната компания инвестира много в развитието на дигиталното си съдържание. Повече тук.

Медийната група Comcast планира да купи DreamWorks за 3 млрд. долара

Изпълнителният директор на DreamWorks - Джефри Катценбърг от няколко години търси купувач за американската филмова компания, направила анимационните филми "Мадагаскар", "Шрек" и др. Към момента пазарната й оценка се равнява на 2.3 млрд. долара и според източници медийната група Comcast е в процес на договаряне да я купи за 3 млрд. долара. Повече тук.

Какво се крие зад европейската експанзия на Business Insider

За малко повече от година месечните уникални читатели на Business Insider във Великобритания се увеличават от 2 млн. на 5 млн. По-голямата част от приходите на уеб платформата, която се притежава от Axel Springer, идва от реклами, но компанията въвежда втори източник на приходи от платени абонменти. Business Insider се установи на медийния пазар в Германия, партнира си с местни медийни групи в Швеция и Франция, а сега предстои и откриването на местни версии в Полша и Холандия. Повече тук.

The New York Times затваря бизнеса си в Париж

Компанията обмисля да затвори производствените си операции за редактиране и предпечат, които до момента са се извършвали във френската столица. Това ще коства съкращението на близо 70 работни места. Промяната е част от стратегията на американската медия да опрости издателските си процеси, затова и тези дейности ще се пренасочат обратно към Ню Йорк и Хонг Конг. Повече тук.

Рекламен бизнес

P&G ще инвестират повече пари в реклама през 2016 г.

След като миналата година Procter & Gamble съкрати голяма част от разходите си за реклама, за да подобри годишната си печалба, компанията планира да увеличи инвестициите си за реклама през 2016 г. с 1.4% от сумата на продажбите си. Това решение е взето на база добрите финансови резултати, които компанията отчете за първото тримесечие на 2016 г. Повече тук.

Фотограф: Charles Platiau

L’Oréal стартира мащабна рекламна кампания, насочена към чернокожите жени

Кампанията на френския козметичен гигнат се казва "Обичай цвета ми" ("LoveMyColor") и цели да промотира бранда бои за коси, направен специално за чернокожи дами. Рекламната стратегия включва разпространение на онлайн видеа и микросайт, които се стремят да вдъхнат увереност на жените, към които са насочени. За целта L’Oreal си партнира и с около 15 лидери на мнение в социалните мрежи. Повече тук.

P&G с нова кампания, обединяваща Денят на майката и Олимпийските игри в Рио

Рекламната кампания "Благодаря ти, мамо" ("Thank you, mom") на Procter & Gamble цели дa извади на преден план подкрепата на майката в личностното и професионално развитие на всяко дете. Във видеорекламата именно майчината упора през годините помага на спортистите да се справят с напрежението преди участието им в Олимпийските игри. Кампнията е изготвена от агенцията Wieden + Kennedy в Портланд, САЩ. Повече тук.

ИКЕА се рекламира чрез кампания във виртуалната реалност

Шведският мебелен гигант представи игра, в която потребителите могат да създадат кухня с мебели на ИКЕА във виртуалната реалност. Освен това те могат да си сготвят и популярните кюфтенца от ресторанта на ИКЕА, да ги сервират и подхвърлят във въздуха. Повече тук.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK