Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 май)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 май)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 май)

Google подобрява показването на мобилни рекламни, Snapchat увеличава цените на рекламата в интерактивните си формати, американската медийна група Vox пуска телевизионен сериал, а темата на десетия PR фестивал в България ще бъде communication multi sourcing

4119 прочитания

© Shutterstock


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Нова Броудкастинг Груп придоби правата за телевизионно и онлайн излъчване на Световното първенство по хокей на лед 2016

Световното първенство по хокей на лед за мъже ще се проведе в Русия от 6 до 22 май. Всички 10 двубои от шампионата ще се излъчат на живо в спортните канали на медийната група. Това са Diema Sport, Diema Sport 2 и Nova Sport, като и онлайн платформата GongPlay.

Темата на десетия PR фестивал в България ще бъде Communication multi sourcing

PR фестивалът ще се проведе на 18 и 19 май и ще събере на едно място специалисти в областта на връзките с обществеността. Сред тях ще бъдат Елена Тошева - ръководител маркетингови комуникации на Hewlett-Packard за Югоизточна Европа, Георги Малчев - управляващ съдружник в агенцията xplora.bg, Иванка Джолева-Минийоти - корпоративен мениджър на Mondelēz International за Югоизточна Европа и др. Сред основните дискусионни теми ще бъдат методология на работата с PR агенции, възлагането на проекти към външни подизпълнители, ефективността при crowdsourcing и аутсорсинг и др. В края на форума ще бъдат наградени победителите в "PR Приз" 2016 г., конкурс, организиран от Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО). Финалистите в конкурса са общо 69 проекта, като най-добрите от тях ще бъдат наградени в 12 категории.

Дигитален бизнес

Google ще подобри показването на мобилни реклами

Технологичният гигант работи по оптимизиране на показването на мобилни реклами, защото все повече потребители се оплакват от погрешно и нежелано кликане върху тях. Според Google това е загуба както за рекламодателите, така и за потребителите, които често отварят реклама, която не искат да видят, а същевременно компаниите плащат за техния клик. Една от предложените промени е рекламното съдържание да не се отваря, ако върху него се кликне твърде бързо след показването му.

Повече тук

Yahoo работи върху оптимизиране на съдържанието си

Стратегията е предприета с цел компанията да привлече повече рекламодатели. През 2016 г. Yahoo планира да излъчи на живо 400 спортни събития, които да увеличат ангажираността на аудиторията. Компанията иска да увеличи изчъчването на живо във всяко от четирите си типа съдържания - новини, лайфстайл, спорт и финанси, да оптимизира и слее част от дигиталния си бизнес, както и да започне да продава по-агресивно пред рекламодателите технологичните си предимства.

Повече тук

Фотограф: Robert Galbraith

Snapchat увеличава цената на интерактивните рекламни видеа в платформата

Новите рекламни видеа в Snapchat предоставят различни възможности на потребителите - те могат да ги плъзнат, за да изгледат по-дълго видео, да си инсталират мобилно приложение през тях или да пазаруват. При обикновените рекламни видеа в социалната платформа, рекламодателите са плащали по два цента за показване. При новият формат обаче цената е двойна - четири цента или 40 долара за 1000 импресии, които компаниите плащат без значение дали потребителите предприемат действие, докато гледат рекламата.

Повече тук

Google работи върху стратегия срещу софтуерите за блокиране на реклама

Технологичният гигант проучва различни варианти за изготвяне на приемлива за потребителите политика за рекламиране в сайтове. Приходите на компанията идват изцяло от рекламодатели и от дълги години тя плаща колосални суми, за да достига рекламното съдържание до аудиторията. Един от обсъжданите варианти е Google да позволява дадена реклама да се показва, само ако отговаря на точно определени стандарти, които да не дразнят потребителите, а те от своя страна да не си инсталират софтуер за блокиране на реклами.

Повече тук

Медиен бизнес

Американската медия Vox пуска телевизионен сериал

Онлайн медията, чиято собственост са платформите The Verge, SB Nation, Vox и др., ще позиционира една част от съдържанието си в американския канал FYI - телевизионен сериал, в който основна тема ще бъде недвижимото имущество. Това е съдържание, което медията разпространява през сайта си Curbed. Продукцията ще се състои от осем епизода, всеки с продължителност от половин час.

Повече тук

Warner Music Group печели повече от стрийминг на музика, отколкото от продажба на CD и плочи

Третата най-голяма звукозаписна компания в света, която държи близо 17% музикалния пазар, бързо се възползва от новите навици на потребителите, които все повече предпочитат да си купуват музика онлайн, отколкото на CD или грамофонни плочи. Компанията отчете ръст в приходите от 10% за първото тримесечие на 2016 г., достигайки 610 млн. долара. Warner Music Group анонсира, че повече от половината от общите приходи идват от стрийминг на музика, които до март месец се равняват на 328 млн. долара. Това е с 20% увеличение на годишна база.

Повече тук

Рекламен бизнес

KFC направи лак за нокти с вкус на пилешкото си месо

Компанията представи два модела лак за нокти, които имат вкус на пилешко месо по "оригинална рецепта" и пикантно. Комуникацията на кампанията гласи "Да си оближеш пръстите" ("Finger Lickin' Good"). Екстравагантните лакове за нокти на KFC ще се рекламират в Хонг Конг, а кампанията е изготвена от международната агенция Ogilvy & Mather.

Повече тук

Намаляването на таксите за рекламните агенциите бавно ги погубва

Според изследване на американската консултантска компания Farmer & Co. LLC. таксите за обслужване на рекламните агенции намаляват с приблизително 4.5% всяка година за клиент, минус инфлацията. Те изчисляват, че ако днес рекламодател плаща на агенцията си 100 хил. долара, то тази сума преди години би възлизала на 450 хил. долара. Според тях това е проблем както на клиентите, така и на агенциите и те трябва да говорят открито за него, за да го разрешат.

Повече тук

Компании проучват поведението на потребителите на базата на техните селфита

Компанията Pay Your Selfie, базирана в Чикаго, прави проучвания за потребителските навици на база на публикуваните им селфита в социалните мрежи. От тези услуги се е възползвала фирмата за избелващи лентички за зъби Crest, собственост на Procter & Gamble. Данните са показали, че миенето на зъби между 16 ч. и 18 ч. се засилва, поради желанието на потребителите за свеж дъх през остатъка от деня. Crest ще се възползва от тази информация при изготвяне на маркетинг стратегията си в социалните мрежи.

Повече тук

Свободни позиции:

Vivacom обяви вакантна позиция за старши специалист медиа планиране и рипортинг.

iCard обяви вакантна позиция за social media expert в сферата на маркетинг, реклама и PR.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK