Кой печели в състезанието на по-малкия екран

Засега Facebook и Google привличат повече реклама на мобилни устройства, но местните играчи наваксват с гъвкавост на рекламните формати

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Темата накратко

Пазарът на онлайн реклама в България расте, но това се дължи най-вече на двете най-големи технологични платформи Facebook и Google. Двата гиганта продължават да обновяват портфолиото си от услуги, добавяйки нови рекламни формати за мобилни устройства, повече възможности за видеореклама и разнообразни начини за достигане на целевата аудитория. Те се превърнаха в основен рекламен канал за малкия и средния бизнес, които разполагат с малки бюджети за кампании и търсят бърза ефективност. Силните страни на местните медийни компании в конкуренцията с Facebook и Google са качествено съдържание, различните рекламни формати и по-доброто познаване на аудиторията.

Над 3 млн. българи използват социалната платформа Facebook и всеки един от тях е всекидневен консуматор на рекламно съдържание, доставено през мрежата. А Google е вторият най-използван онлайн рекламен канал на глобално ниво. Въпреки че няма точни данни какъв процент от българския рекламен пазар държат двата технологични гиганта, според местните специалисти около 30-40% от инвестициите в интернет реклама се насочват към техните централи в САЩ. Според данните на IAB България пък Facebook и Google си разпределят около половината пазар, който през 2015 г. достига близо 62 млн. лева нетни инвестиции. А скокът на целия пазар през миналата година се дължи на двойното увеличение на вложенията във Facebook реклама.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове