Новият брой:
Служебната президентска република

Кой печели в състезанието на по-малкия екран

Засега Facebook и Google привличат повече реклама на мобилни устройства, но местните играчи наваксват с гъвкавост на рекламните формати

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Темата накратко

Пазарът на онлайн реклама в България расте, но това се дължи най-вече на двете най-големи технологични платформи Facebook и Google. Двата гиганта продължават да обновяват портфолиото си от услуги, добавяйки нови рекламни формати за мобилни устройства, повече възможности за видеореклама и разнообразни начини за достигане на целевата аудитория. Те се превърнаха в основен рекламен канал за малкия и средния бизнес, които разполагат с малки бюджети за кампании и търсят бърза ефективност. Силните страни на местните медийни компании в конкуренцията с Facebook и Google са качествено съдържание, различните рекламни формати и по-доброто познаване на аудиторията.

Над 3 млн. българи използват социалната платформа Facebook и всеки един от тях е всекидневен консуматор на рекламно съдържание, доставено през мрежата. А Google е вторият най-използван онлайн рекламен канал на глобално ниво. Въпреки че няма точни данни какъв процент от българския рекламен пазар държат двата технологични гиганта, според местните специалисти около 30-40% от инвестициите в интернет реклама се насочват към техните централи в САЩ. Според данните на IAB България пък Facebook и Google си разпределят около половината пазар, който през 2015 г. достига близо 62 млн. лева нетни инвестиции. А скокът на целия пазар през миналата година се дължи на двойното увеличение на вложенията във Facebook реклама.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dabeda avatar :-|
    Da be.. da..
    • + 4

    Аз пък имам адгуард и се родих отново... и не ме е грижа кой колко реклама привлякъл.
    В момента е блокирал 57 опита да ми се покаже банер или попъп.
    Опитайте и вие..

    Нередност?
  • 2
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 2

    Има много такива програми. Позитивно съм настроен към това, че рекламодателите най-сетне им увря акъла и разчитат на методи, които не са толкова натрапчиви.

    Нередност?
  • 3
    boko34 avatar :-?
    boko34

    В тази битка потребителя е от е****та страна. Нали се сещате, че в един момент сайтовете ще почнат да блокират потребителите с адблокъри. Дори в момента около 1% сайтовете го правят. Например webcafe.bg.

    Нередност?
Нов коментар