Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 май)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 май)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 май)

BAAwards ще отличи най-добрите маркетингови кампании, Анастасия Янчева е новият маркетинг мениджър на BMW Group България, National Geographic ще ограничи рекламното съдържание за част от предаванията си, а CNN започва да "продава" потребителска ангажираност на рекламодателите вместо брой гледания на рекламите

6534 прочитания

© Shutterstock


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар

BAAwards ще отличи най-добрите маркетингови кампании

За трети пореден път Българската асоциация на рекламодателите (БАР) ще награди компаниите с най-иновативни и впечатляващи маркетингови стратегии от изминалата година в конкурса BAAwards. Тази година темата му е "Архитектите на промяната", защото според организаторите, специалистите в сферата на рекламата, чрез своите идеи, построяват визията на бранда, върху който работят и успяват да повлият както на индустрията, така и на обществото. Рекламодателите и тази година ще бъдат награждавани в общо 10 категории: "Нов продукт", "Нова услуга", "Нова корпоративна марка", "Ребрандинг на продукт", "Корпоративен ребрандинг", "Корпоративна социална отговорност", "Пускане на пазара на обновен продукт", "Продуктова иновация", "Спонсорство" и "Активиране на марка". В състава на журито ще бъдат специалисти в областта на маркетинга, рекламата и медиите. "Самата методология на оценяване предполага елиминиране на една максимална и една минимална оценки, недопускане на конфликт на интереси и неразпространение на конфиденциална информация, съгласно всички установени световни стандарти за подобен тип конкурси", обясни д-р Кристиян Постаджиян, член на журито на BAAwards. Победителите в конкурса ще бъдат обявени по време на официалната церемония на 15 юни. "Наградените кампании са пример и посока не само за установяване на високи професионални и етични стандарти в сектора. Те показват важното значение на рекламно-комуникационната дейност за развитието на потреблението и икономиката, а в много случаи работят и за постигането на цели, свързани с развитието на цялото общество.", коментира Росен Мисов, изпълнителен директор на БАР. Желаещите да се включат в конкурса могат да го направят до 22 май, като попълнят формуляра за участие в сайта на BAAwards.

Анастасия Янчева е новият маркетинг мениджър на BMW Group България

Фотограф: Капитал

Професионалният опит на Анастасия Янчева започва в "Карлсберг България", където в продължение на 13 години заема различни позиции в маркетинговия отдел на компанията. Основният й фокус е бил върху въвеждането, стратегическото позициониране и изграждане на локални и международни марки, сред които "Шуменско пиво", "Холстен", "Карлсберг", "Будвайзер". Друга основна задача на Янчева е била въвеждането на българския пазар и развитието на алкохолните брандовете "Туборг" и "Самърсби". През последните две години тя се преориентира към тютюневата индустрия, заемайки позицията маркетинг мениджър мъжки марки, като основният й фокус е бил развитието им на европейски пазари, Балканите и Близкия изток. Преди това, в продължение на девет години, постът на маркетинг мениджър на BMW Group България земаше Даниела Димитрова. Сега тя заминава за Дубай, за да бъде регионален маркетинг мениджър на BMW за Близкия изток.

"Гемиус" с награда за най-добър продукт за онлайн проучвания

Aгенцията, фокусирана върху измерванията в интернет, получи награда на тазгодишния конкурс IAB Европа за най-добър продукт за онлайн проучвания, който позволява предоставяне на данни за посещаемостта на уебсайтовете от предходния ден (gemiusOvernight). "Наградата на IAB е доказателство за факта, че европейският интернет сектор оценява усилията ни и едновременно с това кулминацията на един многогодишен труд. Това е резултат от необичайно интензивната ни работа през последните месеци, защото положихме много усилия проектите ни да работят на практика", коментира президентът на "Гемиус" - Пьотр Ейдс. Компанията имаше и втора номинация за награда в конкурса за система за предоставяне на данни за посещаемостта на уебсайтовете, проследявайки трафика от персонални компютри, като ги разделят според локацията – у дома и в офиса.

Това не е първата награда на "Гемиус" от еропейския конкурс на IAB. През 2015 г. компанията беше отличена за проекта си за методология, която позволява на издателите да разберат пълния обхват на сайтовете си, изчиствайки дублирането на един и същ потребител на различните устройства.

7Talents увеличават онлайн продукциите си

Продуцентската и дистрибуционна компания 7Talents, част от "Нетинфо", ще стартира в края на май първото българско уеб риалити "Великолепните 5". В него пет жени на различна възраст и с различен социален статус ще преминат през редица изпитания, за да успеят да променят всекиедневието и живота си към по-добро. Дамите, желаещи да се включат в предизвикателството, могат да попълнят до 22 май онлайн въпросник, в който с няколко изречения да опишат себе си. От края на май епизодите на "Великолепните 5" ще бъдат качвани във видеоплатформата Vbox7.bg, собственост на медийната група.

Компанията 7Talents даде заявка, че подготовя и втори комедиен уеб сериал, който ще бъде в мрежата през юни и ще се казва "#Кифла". През април компанията пусна първия български уеб сериал "Не така, брат", който се състои от общо 12 серии, а до момента за съдържанието му са се регистрирали над 3600 потребители.

7Talents обяви, че вече разполага и със собствено студио за заснемането на онлайн продукциите си. Също така тя ще осигури на своите партньори, сред които видео блогъри и музикални артисти, свободно използване на технологичните ресурси, с които разполага новото студио, което е част от изцяло обновения офис на дигиталната медийна компания "Нетинфо" и от пролетта на тази година се намира в сградата на "Нова Броудкастинг Груп".

ММ онлайн излъчи церемонията по откриването на "Евровизия" 2016 във Facebook

Музикалната телевизия MM, официално закрита през април 2010 г., възобнови медийната си дейност, този път в онлайн пространството, отразявайки церемонията по откриването на "Евровизия" 2016. Репортажите бяха излъчени на живо във Facebook, благодарение на новата услуга за видеострийминг в социалната мрежа.

"Шуменско" с нова юбилейна кампания

Биреният бранд "Шуменско Специално" представи нова комуникационна кампания, в основата на която е алкохолната напитка с визията си от 60-те години на миналия век. Рекламната стратегията включва телевизионна реклама с кадри от българския авио-превозвач "Балкан", както и юбилейна малка бутилка от 330 мл., наричана още "бомбичка".

Радиата на bТV Radio Group са достъпни и на VOYO

Потребителите на платената платформа за видео съдържание VOYO.bg, собственост на bTV Media Group, вече ще имат достъп и до портфолиото от радиа на медийната група. В тях се включват bTV radio, N-JOY, Melody, Classic FM, Z-Rock Jazz FM.

Дигитален бизнес

Instagram е с ново лого и интерфейс

Фотограф: Instagram

Социалната платформа за споделяне на снимки, собственост на Facebook, смени логото си ретро камера с цветен, минималистичен обектив. Промените в интерфейса на Instagram са единствено козметични. Иконите от основното меню в приложението са черно бели вместо цветни, както бяха до сега, което според компанията ще постави фокуса върху съдържанието, което потребителите публикуват, а не върху дизайна на Instagram.

Повече тук

Застрахователни компании рекламират в Snapchat

Датската компания Alka опита по иновативен начин да предлага застрахователните си услуги на по-младата аудитория в Snapchat. Рекламната кампания представлява видеа в мобилното приложение, които разказват кратки истории на хора, пострадали от кражба на лаптоп, колело, чанта и др.. Компанията предизвика и потребителите на Snapchat да заснемат различни оранжеви предмети (цветът на Alka) и да ги изпращат на застрахователите, като в замяна получават награда. Според доклад за конусмацията на медии на датското радио Snapchat е най-бързо растящата социална платформа в страната, като 48% от хората между 12 и 29 години използват мрежата всеки ден.

Повече тук

Facebook започна разследване на списъка с актуални теми в платформата

След като група анонимни медийни куратори разказаха пред Gizmodo, че са били инструктирани да не публикува новини за консервативни политици в САЩ като актуално съдържание в социалната платформа и че рубриката "Trending Now" всъщност подлежи на манипулации, Марк Зукърбърк написа в личния си профил съобщение, че компанията се заема със сериозно разследване на случая. Според основателя на Facebook платформата позволява на всеки да изказва мнението си по различни въпроси и цензура не може да бъде налагана. Той обясни, че е отворен за мнения от всекиго без значение от политическите му възгледи.

Повече тук

Медиен бизнес

Фотограф: Hannibal Hanschke

Приходите на Axel Springer SE нарастват шест пъти

Германската медийна компания Axel Springer SE отчете повече от шест пъти ръст в приходите за първото тримесечие на годишна база. Печалбата на базирания в Берлин издател достигна 203,2 млн. евро в сравнение с 31,5 млн. евро година по-рано. Това се дължи на еднократни събития като преместването на швейцарските вестници на групата към ново обединено предприятие и продажбата на акциите на индийския сайт за автомобилни цени CarWale. Axel Springer е популярна на европейския медиен и рекламен пазар със собствеността си върху германските вестници Bild и Die Welt, но през последните няколко години компанията се насочи агресивно към издаването на дигитални медии и реклама със специален фокус върху американския пазар.

Повече тук

National Geographic ще намали рекламното съдържание в някои предавания

Медията обяви, че ще намали с 50% количеството реклами в новите серии на някои от предаванията си и ще ги спре изцяло в документалните си филми. Новата стратегия е тествана върху поредицата на National Geographic "Историята за Бог с Морган Фрийман", която е и най-гледаната продукция, а присъствието на реклами по време на излъчването й е два пъти от-малко. "В днешния супер-наситен пазар, ние трансформираме традиционния търговски модел, за да се убедим, че доставяме най-голяма стойност и на рекламодателите, и най-доброто възможно изживяване за потребителите", коментира хода на компанията Тоби Бърн, директор "Продажби" във Fox Networks Group.

Повече тук.

Фотограф: Цветелина Белутова

Предаването Top Gear си сменя името

След редица проблеми с преименоването на популярното британско автомобилно предаване Top Gear, новото име е вече факт. Купената от Amazon TV продукция ще се казва The Grand Tour и отново ще е с участието на тримата водещи - Джереми Кларксън, Ричард Хамън и Джеймс Мей. Бившите собственици от BBC все още държат правата над думата "Gear" и не позволяват използването й от друга медия.

Повече тук

CNN ще продава на рекламодателите данни за аудиториите си

Медията ще последва модела на двата интернет гиганта Facebook и Google, давайки на рекламодателите подробни данни за аудиторията си. Целта на CNN е ефективността на рекламното съдържание да се измерва не според показванията на рекламата, а според реакцията и ангажираността на потребителите. Това ще е от полза на рекламодателите, за да могат да изготвят кампании, подходящи за конкретната аудитория, на която се показват.

Повече тук

The New York Times проучва потребители със софтуери за блокиране на реклами

Американската медия опитва нов подход към потребителите, които използват софруери за блокиране на рекламно съдържание. Тя изследва причините за използването му, изпращайки онлайн въпросник на 700 хиляди читатели, от които 200 хиляди абонати на The New York Times. Въпросите целят да разберат какви са нагласите на потребителите към различните рекламни формати, какво точно ги кара да спират рекламите и дали фактът, че медията печели единствено от това би им повлиял да спрат използването на софтуера.

Повече тук

Рекламен бизнес

Американският бранд Budweiser става America

Американската пивоварна Anheuser-Busch преименова най-известният си бирен бранд Budweiser на America. Компанията обяви, че това не е окончателна смяна на името и ще бъде актуална единствено от май до ноември, когато ще се проведат президентските избори в САЩ. Ребрандирането ще включва и други промени в дизайна на металната кутия на бирата. Вместо инициалите на компанията в горната част на кен опаковката ще бъде изписано US, а зад новия надпис ще бъде отпечатан и химнът на САЩ. Маркетинговата стратегия има за цел да засили патриотичния дух на американците, съчетавайки политическите събития с идването на лятото, когато консумацията на бира драстично се увеличава.

Повече тук

Мъжкият бранд Old Spice с нова рекламна кампания

Чрез новата си рекламна кампания, промотираща мъжки дезодоранти и душ-гелове, американската компания иска да достигне активно спортуващата аудитория, предлагайки й интересно предизвикателство. Любителите на бягането трябва да си свалят приложението на Old Spice, което проследява точния маршрут, по който са минали и им показва картина с очертанията му. След това компанията раздава награди на потребителите, които отговарят на формата на пробягания маршрут. Така например ако в края на треноровката очертанията на изминатия път образуват тениска - получаваш я като награда. Кампанията е изготвена от агенцията Wieden + Kennedy.

Повече тук

Свободни позиции:

iCard обяви вакантна позиция за Copywriter.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK