Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 май)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 май)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 май)

All Channels и Мтел си тръгнаха с най-много награди от "PR Приз", "Карлсберг" се връща към традиционната си светла бира от 19 век, Adidas представи новата си спортна колекция първо в Snapchat, а Washington Post създадоха платформа, конкурентна на Facebook Instant Articles

4551 прочитания

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар

All Channels Communication Group спечели най-много отличия в PR Приз 2016

Фотограф: BDVO

All Channels Communication Group спечели най-много отличия в конкурса на Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) "PR Приз" 2016 г. Комуникационната група си тръгна с 10 награди (три първи, две втори и пет трети) в общо 6 категории. Седем от проектите, за които All Channels бяха наградени, бяха кампании, реализирани за телеком оператора Мтел, който беше другият голям победител на вечерта. С първи места бяха отличени корпоративната кампания "20 години Мтел", вътрешният комуникационен проект "Мтел Олимпиада" и онлайн инициативата "Отвличането на Twitter профила на Мтел". До финала в конкурса достигнаха 69 проекта, като най-добрите от тях бяха наградени в 12 категории.

Ето и пълният списък с победителите:

Категория "Корпоративна PR кампания":

Първо място: 20 години Мтел – Мтел и All Channels Communication, реализиран за Мтел

Второ място: Kamenitza 2016 - Всички за един – да съберем приятелите на по бира - New Moment, реализиран за "Каменица" АД

Трето място: Мтел преплетени линии – Мтел и All Channels Communication, реализиран за Мтел

Специална награда на КРИБ за проекта PR Кампания за официално представяне и популяризиране на инвестиционна програма "Аурубис България Спектър 2018" в публичното пространство – Chapter 4, реализиран за Аурубис България АД.

Категория "CSR проект – бизнес сектор":

Първо място: Кампания за профилактика на детското зрение - Консултантска къща "От игла до конец",

реализиран за Българската марка очила KWIAT Второ място: Приеми бъдещето – Мтел и All Channels Communication, реализиран за Мтел

Трето място: От любов към живота – Avon срещу рака на гърдата – Аll Channels Communication, реализиран за AVON България

Специална награда на b2b Media за проекта "Зелени линии Витоша" – Pure Communication,

реализиран за Lidl България

Категория "CSR проект – нестопански сектор"

Първо място: EarlyBaby.info – "Всичко за недоносените бебета" - Chapter 4, реализиран за Фондация ""Нашите недоносени деца"" с подкрепата на AbbVie

Второ място: 10 години Готови за успех - Фондация "Помощ за благотворителността в България", реализиран за Фондация "Помощ за благотворителността в България"

Трето място: Будителите днес - Заедно в час, реализиран за Заедно в час

Категория "PR проект в публичния сектор"

Първо място: 5-ти Софийски фестивал на науката - Британски съвет България, реализиран за Британски съвет България

Второ място: Открито за пенсиите - Министерството на труда и социалната политика, реализиран за Министерство на труда и социалната политика

Трето място: Касова бележка – НАП, реализиран за НАП

Категория "Зелени комуникации и градска среда"

Първо място: Еко Лабиринт – ДеКони, реализиран за Екопак България

Второ място: Стани екогерой, научи всички вкъщи да събират разделно! - ДеКони, реализиран за Екопак България

Трето място: Хвъркати градски типове - Пощенска банка и BBDO Group, реализиран за Пощенска банка

Специална награда на списание "Мениджър" за проекта "Хвъркати градски типове", реализиран от Пощенска банка и BBDO Group

Категория "PR проект за вътрешни комуникации"

Първо място: Мтел Олимпиада 2015 – Мтел и All Channels Communication, реализиран за Мтел

Второ място: Мтел – Годишна стратегия за брандиране като работодател – Мтел и All Channels Communication, реализиран за Мтел

Трето място: "На крилете на успеха" - Пощенска банка, реализиран за Пощенска банка

Категория "PR проект за продукт или услуга"

Първо място: Kamenitza 2016: Париж не е Перник - New Moment, реализиран за Каменица АД

Второ място: Amstel за Добре прекараното време - All Channels Communication, реализиран за Загорка АД

Трето място: ТЕЛЕНОР БЪЛГАРИЯ – СТАРТ НА 4G УСЛУГИ - Теленор България, реализиран за Теленор България

Категория "Специално събитие"

Първо място: Beerфест-ът - All Channels Communication, реализиран за Загорка АД

Второ място: Световен ден на околната среда 2015 – Българска мрежа на Глобалния договор на ООН, реализиран за Българска мрежа на Глобалния договор на ООН

Трето място: Mtel Media Masters 2015, Пет сценария за утре – Мтел и All Channels Communication, реализиран за Мтел

Категория "PR проект на медия"

Първо място: Търси доброто - БНТ 2, Българска национална телевизия, реализиран за БНТ 2

Второ място: Детска Игриада - Инвестор.БГ, реализиран за Инвестор.БГ

Категория "Онлайн кампания или проект"

Първо място: Отвличането на Туитър профила на Мтел – Мтел и All Channels Communication, реализиран за Мтел

Второ място: Популяризиране на мобилното приложение Ex Smoker – ProPR, реализиран за Софарма

Трето място: Финанси по ноти - BBDO Group, реализиран за Пощенска банка

Категория "Имиджмейкинг"

Първо място: Animalia – симбиоза на акварел и бронз в природата - ARUNA PR Advisory, реализиран за Изложба Анималия

Второ място: Истинския Вълк от Уолстрийт в България - Related PR, реализиран за Related PR

Специална награда на комисията по етика: проект "5-ти Софийски фестивал на науката",

Британски съвет България, реализиран за Британски съвет България

Специална категория "PR на студентски проект"

Първо място: Вземи усмивка, дари живот! - Виляна Батинова, Цветелина Иванова, ЮЗУ, реализиран за Васил Вълчанов

Второ място: Популяризиране на сайта за театър LoveTheater.bg - Мирена Керезова, реализиран за LoveTheater.bg Трето място: Here2Help - Група студенти от Нов български университет за курс "Тактики за връзки с

обществеността", реализиран за Here2Help

Специална награда на журито на PR приз 2016 за Кампания с принос в приоритетна обществена сфера на проекта "Помощ за българите от Украйна" – студенти от Великотърновски университет "Св. Св. Кирил и Методий"

FOX излъчи премиерния епизод на продукцията "Изгнаник" на живо във Facebook

Американският развлекателен канал се възползва от новите услуги на социалната платформа и излъчи на живо за първи път в Европа и Африка премиерния епизод на новата продукция "Изгнаник" ("Outcast") едновременно в общо 61 държави. В българската Facebook страница на продукцията първият епизод е гледан над 75 хиляди пъти.

"Карлсберг" се връща към традиционната си светла бира от края на 19-ти век

Фотограф: Carlsberg

През 1883 г., изследователската лаборатория на "Карлсберг" в Копенхаген открива чистата мая, която позволява да се създаде свела бира от всяко варене. До тогава т. нар. феномен на "Бирената болест", при който често светлото пиво се превръщало в негодно за консумация след варене, мъчел пивоварите. Чистата мая, носеща името "Saccharomyces Carlsbergensis", била решението на този проблем. По повод 140-тата годишнина на изследователската лаборатория на "Карлсберг" биреният бранд се връща към автентичната бира, пускайки на пазара съвременно светло пиво, направено по подобие на светлата бира от края на 19-ти век.

Дигитален бизнес

Twitter предлага нови въможности на рекламодателите

До момента социалната платформа позволяваше на компаниите да рекламират чрез платени публикации. Сега вече Twitter иска да предложи по-ефективни и измерими рекламни формати. Рекламодателите вече ще могат да таргетират десктоп и мобайл потребителите, както и ще разполагат с информация за броя на сваляния на мобилните им приложения например. Платеното рекламно съдържание или нейтив рекламата в социалната платформа също ще бъде достъпна за компаниите.

Повече тук

Adidas представи нова спортна колекция първо в Snapchat

Силната конкуренция на пазара на спортни стоки накара Adidas да търси иновативни методи за рекламиране. Компанията направи собствен канал в социалната платформа Snapchat, където споделя снимки на американския изпълнител Фарел Уилямс със собствената му колекция продукти на Adidas. Подходът на компанията е да използва популярността на своя бранд посланик Фарел сред младите хора по целия свят в съчетание с обещанието за ексклузивност, тъй като поп изпълнителят публикува в Snapchat снимки от "зад кулисите" на партито по случай старта на новата колекция. Събитието на Adidas застава в лайв секцията на Snapchat и е гледано 3.4 милиона пъти за 24 часа, като 87% от потребителите са изгледали цялата история. А публикуваните снимки са свалени от приложението от над 4 хиляди пъти.

Повече тук

Google става рекламен канал и за разработчиците на мобилни приложения

Ако до момента повечето млади раработчици на мобилни приложения са считали Facebook като най-достъпния рекламен канал, то Google ще се опита да промени това. На своята годишна конференция, интернет гигантът обяви, че ще пусне рекламен инструмент, който ще позволи на собствениците на мобилни приложения да ги рекламират на ниска цена в различните продукти на Google - търсачката, Play Store и YouTube.

Медиен бизнес

Washington Post предлага нов продукт за рекламиране в сайта си

Американският издател ще внедри система за публикуване на рекламно съдържание, която ще действа подобно на Facebook Instant Articles - платформата, която позволява директно публикуване на съдържание в социалната мрежа. Новият продукт, наречен Fuse е подходящ най-вече за мобилната реклама. Той ще насочва потребителите директно към натисната рекламата без обаче да ги "изхвърля" от страницата на Washington Post.

Повече тук

Президентът на Turner: Някои рекламодатели съжаляват бързия си преход към онлайн пазара и се връщат към телевизионната реклама

Според Дейвид Ливай - директор на медийната група Turner, част от Time Warner, някои от рекламодателите, които са направили бърз преход към онлайн рекламата не са доволни от резултатите и ефективността й и поради тази причина връщат бюджетите си обратно към телевизионния канал. Той гледа оптимистично на развитието на телевизионните формати, защото според него вече могат да предложат всичко, с което до момента дигиталните канали са привличали компаниите. "Ние получаваме анализите, ние получаваме данните, ние получаваме целевия маркетинг", казва той, цитиран от The Wall Street Journal.

Повече тук

Time.com изпробва нов подход срещу софтуерите за блокиране на реклами

Американската медия се опитва по хумористичен и същевременно реалистичен начин да покаже на читателите си как би изглеждал сайтът, ако продължат да използват софтуерите си за блокиране на реклами. На началната страница на Time.com потребителите виждат банери с надписи, които ги приканват да видят какво се случва със сайта, когато те спират рекламното си съдържание. Заглавията и статиите започват една по една да изпадат и се появява съобщение на екрана на потребителите, в което пише, че са успели да счупят медията.

Повече тук

Рекламен бизнес

Heineken търси втора глобална медиа агенция, с която да си партнира

Биреният бранд работи на световните пазари с агенцията Starcom Mediavest Group (SMG) от 2012 г. Компанията няма да прекрати досегашната си работа със SMG, която ще продължи да обслужва 30 пазара. Сега Heineken търси втора медиа агенция, която ще отговаря за глобалното медиа планиране и покупки на бранда. AAR Partners в Лондон ще отговаря за подбора и избора на втората агенция.

Повече тук

Кино продукциите са все по-предпочитани от младата аудитория

Американската компания за кино реклама National CineMedia (NCM) публикува проучване, според което младите хора на възраст между 16 и 34 години (т.нар. millennial потребители) са двойно по-податливи да приемат киното като страст, те предпочитат да купуват билетите си предварително, а 86% от тях отиват в киносалона по-рано, което означава, че присъстват на рекламите, които се прожектират преди него. Проучването е направено чрез маркетинговата платформа на Nielsen за облачно управление на данните.

Повече тук

Кампания на Budweiser обединява виртуалната реалност и спортните събития

По повод баскетболния мач от NBA лигата, в който участва отборът Cleveland Cavaliers, биреният бранд Budweiser пуска картонени кутии за пренасяне на кен бутилки, които същевременно представляват и очила за виртуална реалност. Баскетболният отбор от Кливлънд е и първият, които предлага виртуално изживяване в мобилното си фен приложение. Така Budweiser и Cleveland Cavaliers се допълват в доставянето на виртуална реалност на потребителите.

Повече тук

Свободни позиции:

"Гемиус" обяви вакантна позиция за new business development manager в областта на маркентига.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK