С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
29 май 2016, 11:02, 11338 прочитания

Реклама като на кино

Cinema City развива собствена рекламна агенция New Age Media България за продажба на рекламно време в киносалони

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Представете си една автомобилна компания, която иска да покаже ускорението, на което е способен новият й модел или сигурността на своите колани. Чрез 4D реклама в киното тя ще може не само да разкаже в близък план, но и реално да накара зрителя да ги почувства, седейки на стола си и очаквайки да започне следващият екшън хит.

Това е само един пример за възможностите на кино рекламата, които привличат рекламодатели да инвестират в нея. Каналът става още по-привлекателен и от факта, че през последните години зрителите в киносалоните се увеличават, а изследванията показват, че рекламите преди филмите достигат почти всички. Затова не е учудващо, че на рекламния пазар се появяват и нови играчи, специализирани в кино реклама.


Една от най-влиятелните кино вериги на българския пазaр - Cinema City, която държи 40% от пазара на кинопоказ, наскоро записа в портфолиото си рекламна агенция, обособена като самостоятелна структура към холдинговото дружество - New Age Media България (NAM). Под този бранд тя функционира на пазара от началото на годината и вече работи с почти всички медиа агенции и някои от големите рекламодатели. Основната й цел е да развива киното като рекламен канал в България.

Новият герой на пазара

Cinema City България е част от Cinema City International, една от големите и бързо развиващи се вериги мултиплекси в Централна и Източна Европа. Компанията управлява 96 мултиплекса с 906 екрана, в седем страни от Централна и Източна Европа. Cinema City България има шест мултиплекса в пет различни града – София, Пловдив, Стара Загора, Русе и Бургас. С други думи, NAM - България предлага възможности за рекламно присъствие на 65 екрана в 8 кина (6 Cinema City мултиплекса + IMAX + 4DX).



Досега кино веригата Cinema City имаше само рекламен отдел, но тази година започна да работи по модела на международната компания майка Cinema City International, която разви агенцията New Age Media International (NAMI), считана за един от лидерите в продажбата на кино реклама в Централна и Източна Европа. Част от нея ще бъде и New Age Media България (NAM). Основното предназначение на агенцията и на европейския, и на българския пазар е продажбата на реклама в кината от веригата Cinema City. На пазарите извън България компанията вече продава рекламно време не само на кината от собствената си верига, но и на такива извън групата. Това не е необичайна практика и много често се използва от по-малки групи, които нямат ресурса да развиват свои агенции и искат да се възползват от опита на по-утвърдените и големи играчи в бранша. Този модел на работа е познат и от телевизионния пазар. Например един от най-влиятелните канали на българския пазар - "Нова тв", продава освен рекламното време на собствените си канали и това на още няколко нишови телевизии, сред които са каналите от групата на Fox International.

Директорът "Реклама и продажби" на Cinema City Зорница Тодорова коментира пред "Капитал", че е възможно новата агенция да продава рекламно време и в киносалоните на другите играчи на пазара, ако те проявят интерес, по модела на международната NAMI. Като основни конкуренти на киноверигата тя открои "Арена" и Cine Grand. Сред големите рекламодатели, които работят с новата агенция NAM, са Vivacom, Mtel, Банка ДСК, ОББ, SGExpresbank, Ford, Volvo, Peugeot, Coca Cola и Lufthansa.

Предимствата на кино екрана

Според годишния доклад за рекламния пазар през 2015 г., изготвен от агенция Media Club, броят на кинозрителите расте с между 5% и 10% на годишна база (виж графиката). Миналата година над 5 млн. души са си купили билет за кино, което е с 5% повече от предходната. Според данните на Bulgaria Top 20 групата зрители, които ходят най-често на кино, е тази на 15-35 годишните, активни млади хора, които са припознавани от рекламодателите като ценна аудитория.

По думите на Зорница Тодорова сред предимствата на рекламата в киносалоните е фактът, че аудиторията е "пленена" и изследванията показват, че само 3% от хората влизат в залата след рекламите. Според проучване на NewMediaMetrix тази аудитория е "отворена и позитивно настроена към рекламните послания, а рекламата в киното е с шест пъти по-висока запомняемост в сравнение с телевизионната". Представителите на медиа агенциите, с които "Капитал" разговаря, коментират, че киното е медиен канал, който предлага възможността за микс от медийна реклама, промоции и продажби едновременно. "Киното е точно таргетиран комуникационен канал с много добра статистика и покритие във всички големи градове. Препоръчваме кино рекламата не само като част от по-широк медия микс, но и като самостоятелен комуникационен канал", коментира Катерина Буюклиева, управляващ директор на Media Club.

Друго предимство на киносалоните като място за реклама според медиа директорите е фактът, че залите се намират основно в молове, т.е. близо до точките на продажба. Плюс е и високото качество на картина, звук и обстановка. От маркетинг отдела на Mtel обясниха, че смятат рекламното присъствие в киносалоните за ефективно при имиджовите си кампании или при такива, свързани с тематични продукти и услуги. Като например кампанията за Sony Xperia Z5, брандиран като "смартфона на Агент 007", тъй като устройството е продуктово позиционирано в последния филм за Джеймс Бонд – "Спектър". "В такива случаи и за имиджови клипове киносалоните са уместен избор при планирането на рекламното присъствие", коментираха от Mtel.

Директорът "Стратегии" в Dentsu Aegis Network България Ася Александрова прави интересна съпоставка с телевизията. Според нея рекламните послания, които в телевизията се налага да разкажеш за 30 секунди, могат да бъдат представени в една минута на кино екран. "Възможността за по-дълго присъствие позволява на рекламодателите да поемат повече и по-големи рискове при представянето на историята на своя бранд. Ако всичко е направено както трябва, резултатът може да бъде визуално много по-атрактивен и публиката да си спомня за него дълго след като филмът е свършил", обяснява Александрова. Затова и по думите й този комуникационен канал работи изключително добре при стартирането на нова марка, при налагането на ключови брандови послания или при повишаване на информираността например.

Реклами от ново поколение

Една от възможностите, които NAM ще предлага на българските рекламодатели, е изработка и позициониране в киносалоните на 4D клипове. Този тип реклами дава различни възможности с допълнителните ефекти. "В зависимост от характеристиките на продукта към 3D визията може да бъде добавен характерен ефект. Доближаваме се до познатия израз "око да види, ръка да пипне" с цел по-голяма достоверност на рекламното послание. Логично е да има интерес към този рекламен формат, който на този етап от развитие на технологиите е възможен само в 4D кината", коментира Катерина Буюклиева от Media Club.

Освен това дигитализацията на киното отдавна направи цените за изработката на една кино реклама много по-достъпни за повече рекламодатели, включително даде възможността да бъде използвана версията на телевизионната реклама за излъчване на киноекран.

"Цената на ефективността зависи много от целта, която рекламодателят очаква да постигне. Това, което една кинореклама е способна да направи за него, е да се спечели повече време и присъствие в съзнанието на хората", е мнението Ася Александрова от Dentsu Aegis Network България. Според нея ако рекламодателят иска да продаде преживяване, може да се каже, че "цената за изработката и излъчването на 4D реклама би била ефективна и оправдана за него". А пазарът вече гледа с интерес към новите възможности.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Закъснялото сливане на СВЅ и Vіасоm Закъснялото сливане на СВЅ и Vіасоm

По-големите по мащаб корпорации в сектора може по-лесно да могат да се конкурират с гиганти като Disney и Netflix, но и са по-малко склонни на рискове

23 авг 2019, 1098 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 август) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 август)

Българската реклама в чужбина; Google обновява снимките от български градове; CBS и Viacom се обединяват

20 авг 2019, 1103 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Старият управителен съвет на БНР блокира работата на новия генерален директор

Екипът на Радослав Янкулов не пожела да подаде оставка и така Александър Велев не може да предложи членове на органа

Новото златно тепе на Крумовград

Първата нова мина в България след социализма започва да работи край Крумовград в местността Ада тепе

Летен лихвопад

Условията на банките стават все по-изгодни, а отпуснатите ипотеки и потребителски заеми продължават да растат.

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

През Пулия с колела

Нагоре-надолу из Южна Италия - маршрути, места, полезни съвети

Добрият, лошият и безучастният

Важните уроци от кампанията "Не ми се обиждай, но...", която обръща внимание на щетите, нанасяни от предразсъдъците и езика на омразата