Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 май)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 май)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 май)

All Channels и Grayling спечелиха награди в конкурса EMEA SABRE Awards, "Шуменско" и One Design Week стартират съвместна кампания, TLC с обновена визия и нова бранд кампания, a Spotify пуска спонсорирани плейлисти

4041 прочитания

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

Фотограф: Grayling

All Channels Communication Group спечели награда в категорията "Най-добро използване на Twitter" с кампанията си за "Мтел" - "Отвличането на Twitter-а на Мтел" в конкурса EMEA SABRE Awards в Берлин. Журито оцени комуникационната агенция и като една от петте най-добри агенции в Източна Европа.

Глобалната комуникационна агенция Grayling пък спечели наградата "PR агенция на годината за Източна Европа" за 2016 г.. Отличието е връчено благодарение на приноса им за развитието на PR пазара в Централна и Източна Европа, силата на консултантската им мрежа в региона, съставена от 10 офиса с общо 170 консултанти. SABRE Awards е най-големият конкурс за PR услуги в света, който има специално издание за пазарите в Европа, Близкия Изток и Африка.

"Шуменско Специално" и One Design Week организират конкурс за визуални артисти, които да създадат серия плакати, свързани с пускането на пазара на юбилейната малка бирена бутилка от 330 мл., наричана още "бомбичка". Сътрудничеството е част от новата комуникационна кампания на "Шуменско", в основата на която е алкохолната напитка с визията си от 60-те години на миналия век. Най-добрите 12 авторски творби ще бъдат изложени на международния фестивал One Design Week, който ще се състои от 10 до 19 юни в Пловдив, ще получат парични награди и участие в юбилеен календар на "Шуменско Специално".

TLC с обновена визия и нова бранд кампания

Новата бранд кампания на женския канал TLC, част от Discovery Networks CEEMEA, се базира върху популярните в социалните мрежи емотикони. Картинките, които изразяват различни емоции, комуникират с аудиторията, подсказвайки им какво е съдържанието на предаванията. 360-градусовата бранд кампанията се казва "OMG със сърце" и е създадена под ръководството на Стивън Ройл, старши творчески директор на Discovery Networks CEEMEA. Тя включва специален бранд спот, промо видеа, печатни реклами и дигитални материали. Социалните мрежи също ще бъдат основна част от реализирането на кампанията. Потребителите им ще бъдат насърчавани да изразят емоциите си по забавен начин, като се свързват с емоционалните моменти от ключовите предавания на TLC чрез специален меме генератор на сайта на женския канал.

Дигитален бизнес

Spotify въвежда спонсорирани плейлисти

Шведската платформа за стрийминг на музика вече ще дава възможност на компаниите да рекламират през избрани от тях плейлисти. Потребителите ще виждат на мобилните си устройства логото на бранда под името на песента, а в десктоп формата има възможност да се публикуват и банери. По този начин рекламодателите ще могат да свързат бранда си с музикалното съдържание, таргетирайки своята целева аудитория. Така например ако даден слушател избере плейлист с име "Кардио тенировка" е съвсем възможно да му се появят реклами на маратонки за тичане.

Повече тук

Facebook: Мобилните реклами в Canvas се зареждат десет пъти по-бързо от тези в други сайтове

От вече близо година интернет гигантът Facebook въведе нов формат, специално за мобилни устройства, Canvas. Големи рекламодатели като Nike, Samsung, Apple, Procter & Gamble и L'Oreal бяха сред първите, които го използваха за дигиталните си кампании. "Форматът наподобява микросайт, с тази разлика, че не прехвърля никъде потребителите. Част от стратегията е да накараш хората да се ангажират с бранда, без да трябва да изпълняват много стъпки", казва Гери Граф, основател и криейтив директор на американската агенция Barton F. Graf. Според данни на Facebook, Canvas рекламите се зареждат 10 пъти по-бързо, отколкото средностатистическите сайтове с мобилна версия. Агенцията Likeable Media, изготвила Canvas кампния за американската компания за доставка на храна GrubHub, публикува информация, че форматът е достигнал до 1.5 млн потребители и е генерирал 4 млн. импресии. Подробните им данни показват, че 45 хил. души са били ангажирани с рекламата, а 20 хил. от тях са предприели действие - да направят поръчка или да се регистрират. Според агенцията потребителите са прекарали средно 63 секунди с рекламата в Canvas. Технологичният гигант Facebook подчератава и друга силна страна на новия формат за мобилна реклама - изготвянето на кампания в Canvas отнема приблизително 10 минути.

Повече тук

Facebook спира рекламната си услуга Exchange

От първи ноември Facebook Exchange няма да бъде достъпен за рекламодателите. Десктоп услугата беше пусната през 2012 г. с основна функция да спомага за ретаргетирането на потребителите на базата на техните предпочитания и навици в уебсайтовете. Сега социалната платформа иска да насърчи рекламодателите да използват новите услуги и формати, фокусирайки се върху мобилната реклама.

Повече тук

Fox рекламира сериала си Empire в Snapchat

Американската телекомпания пусна в Snapchat спонсорирани филтри за селфита, чрез които промотира втората половина от новия сезон на сериала Empire. Потребителите могат да си направят снимки с професионални слушалки и микрофон, които са изцяло в тематиката на музикалната поредица. Рекламната кампния е била видяна над 61 млн. пъти, а потребителите са прекаравали средно по 20 секунди, забавлявайки се с филтъра преди да си направят снимка.

Повече тук

Google Maps ще предлага локална реклама

Технологичният гигант разраства услугите си, прибавяйки в портфолиото т. нар. локална реклама. Тя ще бъде достъпна в Google Maps. Предвижвайки се потребителите ще могат да виждат спонсорирани локации на картата като кафета, бензиностанции, ресторанти и др. Рекламодателите ще имат възможност като допълнение да публикуват и текущи промоции или меню, които да се появяват, когато потребителите кликнат върху локацията.

Повече тук

Медиен бизнес

Alphabet на Google е най-големият собственик на медии в света

Според изследване на Zenith Media, Alphabet - реорганизираната холдингова структура на Google - контролира около 12% от рекламни инвестиции в медии в световен мащаб. Те идват най-вече от рекламните канали Google и Youtube. В САЩ компанията държи 60 млрд. долара от общите американски разходи за реклама, което е със 166% повече в сравнение с The Walt Disney Company, която заема второто място в класацията. В първите 5 места на класацията на Zenith Media "Топ 30 на световните собственици на медии" влизат още Comcast, Twentieth Century Fox и Facebook.

Повече тук

Рекламен бизнес

Защо нейтив рекламата е предпочитана от рекламодателите в Близкия Изток

Подробно проучване на потребителите и пазара в Близкия Изток и Северна Африка, изготвено от Innovation Group MENA, цели да очертае 100 тенденции, които компаниите да наблюдават през тази година. Според доклада културните особености в региона започват бързо да се променят, акцентирайки на младото поколение, което все повече се разграничава от патриархалния модел и следва амбициите си за кариерно развитие. Прогнозите са електронната търговия и мобилните услуги да се използват все повече и по-често. Нейтив рекламните формати са предпочитани от рекламодателите в Близкия Изток, тъй като голяма част от населението (27%) използва софтуери за блокиране на реклами. Маркетолозите работят задълбочено върху качественото съдържание и точното таргетиране на аудиторията. Според проучването, изграждането на доверие в потребителите ще бъде основната стратегия на брандовете през 2016 г. Те ще трябва да опитват нови рекламни канали и формати, за да ангажират публиката. Хората се интересуват все повече от воденето на здравословен начин на живот и първо променят хранителните си навици. Потреблението им се измества от досегашите продукти в търсене на по-здравословна алтернатива. Брандовете ще трябва да предложат на пазара храна и напитки, които да отговарят на предпочитанията на потребителите и да бъдат полезни. Същото се отнася и за органичните козметични продукти. Очаква се пазарът на натурална козметика в региона да достигне 9.1 млрд. долара през 2016 г. и има потенциал да нараства с бързи темпове. Проучването показва, че възприятията на потребители за луксозните стоки също се променят. Те се интересуват по-малко от продукта и повече от изживяването около него.

Повече тук

Coca-Cola пусна адаптирана за Китай рекламна кампания

Рекламната кампания е по повод Олимпийските игри в Рио и е вдъхновена от китайския състезател по плуване на Олимпийските игри през 2012 г. Преди 4 години участието на Сун Янг беше запомнено с фал старта му, след което му беше даден втори шанс, който доведе до спечелване на златен медал. Преди второто му гмуркане във водата обаче Янг поглежда майка си в публиката, която го успокоява. Това е и главната идея в адаптираната рекламна кампания на Coca-Cola. Видеоклипът разказва истории на олиймийски състезатели, подкрепяни от семействата им в трудни моменти. Кампанията е дело на McCann Worldgroup.

Повече тук

Фотограф: Mars, Inc.

Макар, че финалът на сезона в Националната футболна лига на САЩ е чак през 2017 г., компанията започна подготовка по рекламната кампания на Snickers и Skittles. Тя ще представлява своеобразно съревнование между двата сладки десерта за купата Candy bowl, а аудиторията ще бъде подтиквана да избере от кой отбор е - отбор Snickers или отбор Skittles. Плановете на Mars за кампанията са да бъде както външна, така и онлайн.

Повече тук

Съвместна рекламна кампания на Burger King и MacDonald’s спечели редица награди

Двете най-големи фаст фууд вериги реализираха съвместна благотворителна кампания, в която обединяват най-популярните си сандвичи в един с името McWooper. Събраните средства се даряват на британската неправителствена организация Peace one day. Рекламната кампания е впечатлила журито на тазгодишния конкурс D&AD Awards в London и спечели общо шест награди. Тя е изготвена от агенцията Y&R New Zealand.

Повече тук

Свободни позиции:

"Сибанк" обяви вакантна позиция за експерт към отдел "Дигитални услуги".

"Национален младежки форум" обяви стажантска позицизия за Digital и events експерт, стажантска позиция за връзки с обществеността и партньорства и стажантска позиция за журналист/редактор.

Weekpress обяви вакантна позиция за PR сътрудник.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK