БНТ сключи договор с ГАРБ за доставка на пийпълметрични дании
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

БНТ сключи договор с ГАРБ за доставка на пийпълметрични дании

БНТ вече има доставчик на рейтингови данни

БНТ сключи договор с ГАРБ за доставка на пийпълметрични дании

Споразумението е за две години и изтича средата на 2018 година

Весислава Антонова
4028 прочитания

БНТ вече има доставчик на рейтингови данни

© Цветелина Белутова


Повече от година БНТ работеше без договор с доставчик на данни за телевизионната аудитория. Причина за това беше, че медиата не можеше да проведе конкурс и да избере агенция, която да й предоставя рейтингови данни. От юни 2014 г. досега състезанието няколко пъти влиза в режим на обжалвания заради съмнения за дискриминационни условия в обществената поръчка. И на практика се проваля.

Днес телевизията обяви, че е избрала ГАРБ Аудиенс Межърмент България за доставчик на пийпълметрични данни. Срокът на договора е двугодишен, като до средата на 2018 г. обществената телевизия ще анализира и отчита телевизионната си аудитория и ще развива програмната си стратегия съгласно измерените от системата на ГАРБ резултати.

В съобщение до рекламните и медиа агенции се обяснява, че експертна комисия, назначена от генералния директор на БНТ за разглеждане, оценяване и класиране на офертите, единодушно е присъдила максимален брой точки за прилаганата от ГАРБ методология при измерването на телевизионната аудитория. "Обективната оценка на Комисията потвърждава становището на проведения от международния институт CESP независим одит - дейността на ГАРБ отговаря на световните стандарти за качество по отношение на пийпълметичната дейност, а международните ISO сертификати са единствената гаранция за качеството на работа и конфиденциалност на администрираните от компанията лични данни", пише в съобщението.

От 1 юни всички телевизионни канали на БНТ са включени в данните на ГАРБ за програмен и рекламен телевизионен мониторинг. Те са достъпни на платформата AdMonitor.GARB.bg.

В началото на декември миналата година Nielsen Admosphere - единият от двата доставчика на данни за телевизионната аудитория на българския пазар, разпространи писмо, с което официално обяви, че няма да участва в откритата в края на октомври обществена поръчка на БНТ за доставка на пийпълметрични данни. При това с тежкото обвинение "конкурсът е нагласен". Няколко дни по-рано - в края на ноември, компанията обжалва конкурса на обществената телевизия пред Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) заради условия, които според нея я поставят в неравностойно положение с конкурента й ГАРБ. КЗК отхвърли искането на Nielsen Admosphere за спиране на процедурата, но от компанията бяха категорични, че ще обжалват пред Върховния административен съд (ВАС). Подобна беше и ситуацията през юни 2014 г., когато същият конкурс стигна до ВАС след жалба отново на Nielsen Admosphere (тогава "Медиарисърч") и БНТ сама реши да го отмени.

Повече от година БНТ работеше без договор с доставчик на данни за телевизионната аудитория. Причина за това беше, че медиата не можеше да проведе конкурс и да избере агенция, която да й предоставя рейтингови данни. От юни 2014 г. досега състезанието няколко пъти влиза в режим на обжалвания заради съмнения за дискриминационни условия в обществената поръчка. И на практика се проваля.

Днес телевизията обяви, че е избрала ГАРБ Аудиенс Межърмент България за доставчик на пийпълметрични данни. Срокът на договора е двугодишен, като до средата на 2018 г. обществената телевизия ще анализира и отчита телевизионната си аудитория и ще развива програмната си стратегия съгласно измерените от системата на ГАРБ резултати.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.