Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 юни)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 юни)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 юни)

Кои са финалистите в конкурса за рекламна ефективност Effie, кои са най-силните брандове в банковия сектор според Brandworks, Катя Димитрова поема председателството на БАПРА, a Google стартира втора инициатива за подкрепа на дигиталната журналистика

7794 прочитания

© Shutterstock


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар

Кои са финалистите в конкурса за рекламна ефективност "Effie България"

Фестивалът за рекламна ефективност "Effie България", организиран от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), е едно от най-важните събития за рекламния пазар. Той цели да отличи рекламните кампании и маркетингови практики, които са доказали максимална ефективност по измерими критерии. Журито на конкурса избра агенциите и рекламодателите финалисти в пет категории: "Стоки", "Услуги", "Промоции", "Корпоративни комуникации" и "Социална, медийна, политическа кампания". Официалната церемония по награждаването на победителите ще се проведе на 7 юни. Вижте пълния списък с финалистите:

Категория "Стоки"

Кампания: "Истинските неща 2" Агенция: Noble Graphics Клиент: Carlsberg Bulgaria
Клиент: Димитър Маджаров–2 ЕООД Продуцентска компания: Smart Cost Productions

Медиа агенция: IQ Media

Кампания: "Краварката в левия ъгъл"

Агенция: Нитрам Клиент: Ростар БГ

Медиа агенция: Mindshare

Кампания: "Плодовете са в сока"

Агенция: reforma

Клиент: Филикон 97

Кампания: "По-добре с Баумит Бетон"

Агенция: Havas Worldwide Sofia

Клиент: Баумит България

Кампания: "Ретрото пак е на мода"

Агенция: Saatchi&Saatchi
Клиент: Загорка АД Продуцентска къща: Filmmaker

Студио за дизайн: Frontroom Brand Design

Категория "Услуги"

Кампания: "Балкон Турист"

Агенция: Ogilvy Group Клиент: ИКЕА България
Медиа агенция: Mindshare

ПР агенция: Оgilvy PR Bulgaria

Кампания: "Вкусният хляб не стига цял до вкъщи"

Агенция: Saatchi&Saatchi Клиент: Lidl България

Продуцентска компания: Push Pull Production

Кампания: "Истинският Вълк от Уолстрийт в България"

Агенция: Paxton Road Клиент: GP Career Club
ПР агенция, събитиен мениджмънт: Related PR

Интерактивна агенция: Accella Digital

Кампания: "Мтел безкрай"

Агенция: The Smarts Клиент: Мобилтел

Медиа агенция: Carat България

Категория "Корпоративни комуникации"

Кампания: "25 години Пощенска банка"

Агенция: ББДО Груп/Графити ББДО
Клиент: Пощенска банка Онлайн и дигитална агенция: FCB Sofia Медиа агенция: Direct Media

ПР и дигитална агенция: ББДО Груп/Проксимити София

Кампания: "Заедно за теб"

Агенция: ББДО Груп/Графити ББДО
Клиент: Дженерали Застраховане Медиа агенция: ББДО Груп/Медия Дайрекшън ОМД

ПР и дигитална агенция: ББДО Груп/Проксимити София

Кампания: "Историята продължава"

Агенция: ББДО Груп/Проксимити София Клиент: Каменица АД
Творческа агенция: ББДО Груп/Графити ББДО

Медиа агенция: Zenith Optimedia

Кампания: "Свежест"

Агенция: Saatchi&Saatchi

Клиент: Lidl България

Категия "Промоции"

Кампания: "Открий своя подарък"

Агенция: Публисис София Клиент: JTI Bulgaria

Партньор: Самсунг Електроникс

Кампания: "Philips TV. Не гледаш. Изживяваш."

Агенция: Saatchi&Saatchi Клиент: Philips TV
ПР агенция: Publicis Consultants MSLGROUP Медиа агенция: Publicis Modem Cybermark

Продуцент: Beardfrost Productions

Категория "Социална, медийна, политическа кампания"

Кампания: "За да го усетиш, трябва да го видиш"

Агенция: Saatchi&Saatchi Клиент: Арт Колекция Николай Неделчев
ПР агенция: Publicis Consultants

Медиа агенция: Zenith Optimedia

Кампания: #steniskanabala 2015

Агенция: ДДБ София

Клиент: Мото Пфое

Кампания: "Скрито пред очите ти"

Агенция: reforma Клиент: Министерство на туризма ПР агенция: Д-р Бранд
Консултантска агенция: Пънкчър

Интернет агенция: Кримтън България

bTV с нов проект за българската аудитория в чужбина

bTV International е платформа с програми, достъпни за българите в чужбина. Първоначално предаванията ще се излъчват в платформата за видео съдържание voyo.bg. Новата услуга на bTV ще е безплатна за период от 14 дни за всички желаещи да я тестват. След това потребителите ще могат да се абонират срещу месечната такса от 5.99 евро/долара. В bTV International широко застъпени ще бъдат новините, публицистичните и актуалните предавания и българските сериали.

Повече тук

Катя Димитрова поема председателството на БАПРА

Фотограф: BAPRA

Основателката и собственичка на PR агенцията "Интеримидж" Катя Димитрова ще заеме поста на председател на Българската асоциация на ПР агенциите (БАПРА) за периода 2016 - 2018 г. "За мен е чест и голяма отговорност да представлявам българската PR индустрия, която макар и млада, се развива ускорено, а резултатите са впечатляващи." коментира тя пред медиите. Досегашният председател на асоциацията беше Деница Сачева - основателка на PR агенцията Intelday Solutions, която освободи поста, след като беше назначена за заместник-министър на труда и социалната политика.

Google стартира втора инициатива за подкрепа на дигиталната журналистика

Интернет гигантът започна втори кръг на инициативата Digital News Initiative, чиято цел е да подкрепя качествената журналистика чрез технологиите и иновациите. В нея могат да се включат утвърдени издатели, онлайн медии, новинарски стартъпи и др., които са базирани на територията на Европейския съюз и страните от Европейската асоциация за свободна търговия. Желаещите да кандидатстват за финансиране трябва да попълнят формата за регистрация в сайта на фонда най-късно до 11 юли. Две са възможностите за финансиране - ако участниците разработват прототипни проекти, които изискват финансиране до 50 хил. евро или средни/големи проекти, чиито стойности не надвишават 300 хил. евро. След това разработчиците трябва да попълнят подробен онлайн въпросник на английски език, в който описват проектите си в сферата на дигиталната журналистика.

В началото на годината се проведе първият кръг на конкурса, организиран от иновационния фонд. В него се включиха над 1000 проекта от цяла Европа, а най-добрите 128 получиха финансиране в размер на общо 23 млн. евро.

Това със сигурност няма да е последната инициатива на фонда Digital News Initiative, защото той разполага с бюджет от 150 млн. евро, който ще бъде разпределен през следващите три години, за да подкрепя иновациите в европейската новинарска индустрия.

Класация за "бранд магнетизъм" на Pragmatica подреди марките в банковия сектор

За втора поредна година стратегическото звено на рекламната агенция Saatchi&Saatchi - Brandworks и агенцията за маркетингови изследвания Pragmatica създават класация на топ 10 най-привлекателни марки, като този път фокусът им е върху банковия сектор. Класацията за "Най-магнетичен бранд" е направена на база проучване на потребителските въприятия относно банките и се позовава на резултатите от онлайн изследване, проведено на национално ниво сред представителна извадка от 600 души. Така като най-магнетична банкова марка се налага "Банка ДСК", а в топ 5 я следват съответно "УниКредит Булбанк", "Първа инвестиционна банка", "Обединена български банка" и "Райфайзенбанк".

"Силните брандове са не просто добре познати, а имат цялостен и единен имидж, при който отделните елементи работят в синхрон и се допълват в едно общо възприятие за банката. Брандовете, постигнали това единство в представянето си, печелят трите лидерски позиции в класацията.", коментира за медиите Росен Терзиев, стратегически директор на Saatchi Brandworks. Величината за измерване на "бранд магнетизма" е под формата на индекс от 0 до 100, а брандовете са подредени спрямо "силата им да привличат и задържат потребителя". Данните от проучването показват още, че 44.2% от участвалите имат само една предпочитана банка и близо 90% не биха сменили банката си в следващите шест месеца.

Миналогодишната класация на Brandworks представи 15-те най-магнетични бранда кисело мляко, където лидерското място заемаше "Верея", следван от "Боженци", "Бор-чвор", "Елена" и "На баба".

Дигитален бизнес

Snapchat задмина Twitter и отчита 150 млн. активни потребители на ден

Социалната платформа Snapchat, която наскоро представи нови възможности за интерактивни рекламни видеа, отчита приблизително 150 млн. aктивни потребители на ден, според проучване на Bloomberg. С тези резултати Snapchat надминава потребителската активност в Twitter, която около е 140 млн. човека на ден. Друго изледване, представено от YouGov, показва, че 49% от потребителите на Snapchat са жени от т.нар. милениум поколение (хората, родени между 1980 и 2000 г.), което често е и основна таргет група на рекламодателите. Някои от най-големите световни брандове като Nike, General Electric и PepsiCo се опитват да достигнат точно тази аудитория чрез спонсорирани публикации в Snapchat.

Повече тук

Google представи услуга за тестване ефективността на мобилните сайтове

Технологичният гигант иска да помогне на малкия бизнес, давайки възможност на компаниите да подлагат на "стрес тест" мобилните си сайтове. Анализът се извършва в три основни направления - качество на потребителското изживяване, скоростта на зареждане на сайта на мобилните устройства и десктоп скоростта. Всеки много лесно може да тества сайта си, единствено въвеждайки негов линк в страницата на Google.

Повече тук

Weather Co. разработва дигитални реклами, с които хората да общуват

Медийната компания, собственост на IBM, планира да пусне през есента дигитални реклами, на които потребителите ще могат да задават различни въпроси. Стратегията е хората да бъдат стимулирани да кликат върху банерите и да "общуват" с рекламата, намирайки отговори на често задавани въпроси за дадени продукти.

Повече тук

Wimbledon подписа тригодишен договор със Snapchat

Най-големият британски тенис турнир, който започва на 27 юни, подписа тригодишен договор за видеострийминг в Snapchat. Постове от откриването и финалните дни на Wimbledon ще присъстват в секцията "Истории на живо" (Live Stories) в социалната платформа и ще са видими от потребителите навсякъде по света.

Повече тук

Медиен бизнес

Reuters: Читателите искат качествени новини, но не са готови да плащат за тях

Reuters обявиха резултатите от проучване на читателите си с цел да изготвяне на бъдещата бизнес стратегия на медиата. Заключението им е, че потребителите оценяват качествените новини, но все още не искат да плащат за тях. Според проучването, за милениум поколението е от съществена важност да се информират от достоверни и сигурни медии, а социалните мрежи продължават да са най-използването средство за това. Много от читателите отбелязват, че иновациите в медиите като виртуална реалност или изкуствен интелект биха привлекли вниманието им.

Повече тук

Медията Tribune Publishing си сменя името

Американската печатна медия се ребрандира и от 20 юни вече ще се казва tronc. Новото име е част от дългосрочната стратегия за монетизиране и доставяне на персонализирано и интерактивно съдържание на своите близо 60 млн. активни месечни читатели. Tribune Publishing също така обяви, че ще премести листнатите си акции от Нюйоркската стокова борса на Nasdaq, които ще се търгуват под новото име TRNC.

Повече тук

Рекламен бизнес

Mondelez ще изпробва нова рекламна стратегия

Един от най-големите рекламодатели обмисля решаваща стъпка встрани от традиционния рекламен модел и планира да сключи директни партньорства с медийни издания като BuzzFeed или Fox, за да създава повече приложения, игри и спонсорирано съдържание. Ключов фактор за Mondelez остава възвращаемостта от инвестициите и въпреки новата си стратегия, компанията не възнамерява да прекрати работата си с досегашните рекламните агенции.

Повече тук

Motorola престави нова активация в центъра, на която са емотиконите

Фотограф: Twitter: @Moto_USA

Брандът за мобилни телефони, собственост на Lenovo, предизвиква всички хора да разкажат и споделят в социалните мрежи най-тъжните си истории, свързани със счупване на смартфон. В замяна Motorola, заедно с рекламната агенция VML, публикува кратък видеоклип, в който различни емотикони съкрушено разказват същите истории след като са излезли от вече потрошения на парчета мобилен телефон. Чрез тази активация компанията рекламира новия си модел, който според описанието е нечуплив.

Повече тук

Nivea построи водна парзалка полята със слънцезащитен крем

В началото на летния сезон, Nivea започна нова рекламна кампания на слънцезащитната си серия, насочена към най-малките потребители, които се съпротивляват на слънцезащитните кремове. На оживен плаж в Южна Африка компанията постави надуваема водна пързалка. Спускайки се по нея, децата биват изпръсквани и с лосион против изгаряне. Благодарение на рекламната активация приблизително по 100 деца за един час са били предпазени от слънцето. Иновативната кампанията е дело на агенцията FCB Cape Town.

Повече тук

Свободни позиции:

Рекламната агенция Publicis Sofia обяви вакантна позиция за Junior Strategic Planner.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK