Пиво ли е, автентично да е
Защо българските бирени брандове залагат на носталгията в комуникацията си и какъв ефект им носи това
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Няма как да не ви е направило впечатление, че сегментът на слабоалкохолните напитки е като минал през машина на времето напоследък. По рафтовете на търговските вериги се завърнаха стъклените зелени и кафяви бутилки, които всички като деца сме връщали в мрежички срещу стотинки. От телевизора звучат характерните подсвирквания от "Булеварда" на Михаил Белчев и "Нашия сигнал" на Емил Димитров или грамофон свири валс и полка от началото на миналия век. Прескачат визии и шрифтове, вдъхновени от силните графични традиции на соца. Българските бирени брандове обещават автентични вкусове и отдават почит на корените си.
Носталгията е новото черно в комуникацията. Тя се наложи от пивоварните компании и вече започва да прескача в други продуктови категории. През март тази година, малко преди началото на силния за бирите сезон, две от компаниите пуснаха на пазара нови продукти - "Старо пиво" на Каменица и т.нар. бомбичка на "Шуменско Специално". "Загорка" пък отговориха с нова кампания на най-успешния си продукт от миналата година - "Загорка Ретро".
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
24 коментара
Поредната доза прах в очите на слепите! Ние искаме бира по класическа технология, т.е. от малц, хмел и вода - те ни продават спирт и дрожди, ама с "класически" етикет и реклама! Ще излъжете само хлапетиите, има достатъчно крафт пивоварни, за да пием истинска бира.
Даа, единственото, с което е атрактивна родната бира е цената, а тя е за сметка на качеството.
Аз пък пия кутийки Starobrno. В Била слагат по 4-5 само във фризера, та ходя в 1 ъгъл дето има повечко и се дракам с магазинерките :-)
Смехотворните реклами на Загорка едва ли ще превлекат потребители, дори напротинв :-)
... същите тези маркетинг гурута, само преди година, ни убеждаваха, че трябва да пием само измислените плодови бълвочи, наречени кой знае защо - радлер. С грозде, без грозде, но със сливи, без сливи, но с киви, орехи, пъпеш и диня. С лук, чесън и оцет... Хайде стига, хората не са толкова "винтидж". Шуменската бомбичка я свързвам с Балкантурист, а Балкантурист - с мазни селско изглеждащи келнери, мръсни покривки и студена мешана скара. Просто искам да пия качествена, хубава и студена бира. Такава беше единствено "Премиум малц" на Шумен, ама я спряха. И сега ни пробутват "ретро", бомбички и пионерски лагери ;-)
1) Ненавиждам носталгията, особено когато е насочена в голяма степен към соца;
2) Както е признато по-горе, всъщност продуктите преди изобщо не са били по-чисти и полезни;
3) Почнете да правите бира, без да ѝ прибавяте спирт и други гадости, от които на другия ден човек има чувствтото, че е изпил бутилка водка. В един момент особено "Загорка" ужасно прекаляваха с това. В Германия изпивам 4 бири и на другия ден ми няма нищо. Защо ли...
Българска бира през 2016-та и качество в едно изречение ...
Айде стига, а?
Пикня/без капка извинение/ със спирт, есенции и соеви дрожди.
Не заслужава да се нарича "бира", освен в пауърпоинт презентациите на тиквенците от съответния маркетниг отдел :)
Себестойност-около 18 стотинки/ за бутилка, вкл. етикета и дистрибуционните разходи.
Качество- НУЛА!
Да, ретрото се завърна: тотална помия в лъскава опаковка :)
Плаши ги бирената революция която идва с пълна сила. Ще си измете след още година две ако не започнат залагат на продуктите а на комуникацията.
Не ги съдете. Масово се купува ПВЦ 2,5л и3,00л на промоция, Модата с ретрото дойде когато купиха една пивоварна в Сърбия и смениха дизайн,етикет и т.н. продажби същите. Но другата марка в порт фолиото е с непроменен етикет и бутилка 40г.Бум в продажбите. Каква бира може да пиеш за 2.5л 2,30.
Удариха джакпота от Загорка миналата година с Ретро-то. Тази година, обаче и те и останалите само притоплят манджите от миналата, а и винтиджа е се поизхаби. Да вдигат качеството, че народа взе да търси и по-скъпите чужди бири и крафтове, а те нямат предложения в тези сегменти, много кофти.
Иначе щеше да е готино в статията да вмъкнете някое видео да видим творенията на интервюираните - все пак сме 2016 :)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.