Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (14 юни)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (14 юни)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (14 юни)

Saatchi & Saatchi е най-ефективната агенция за 2016 г., Publicis Groupe Bulgaria се присъедини към международната комуникационна структура Publicis One, а Lidl създаде пътуваща библиотека за съвременен дизайн

7783 прочитания

© Shutterstock


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар

Saatchi & Saatchi е най-ефективната агенция за 2016 г.

Saatchi & Saatchi беше отличена за "Агенция на годината", като спечели общо пет награди в конкурса за рекламна ефективност "Effie България", организиран от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Агенцията беще отличена с две златни статуетки за кампанията "Ретрото пак е на мода", изготвена за "Загорка" АД и кампанията "Свежест" за Lidl България. Три сребърни награди Saatchi & Saatchi получи за кампаниите "Вкусният хляб не стига цял до вкъщи" (Lidl България), "Philips TV. Не гледаш. Изживяваш." (Philips TV) и "За да го усетиш, трябва да го видиш" (Арт Колекция Николай Неделчев). "ББДО Груп" си тръгна с две бронзови награди от категорията "Корпоративни комуникации", за кампаниите "25 години Пощенска банка" и "Историята продължава" с рекламодател "Каменица". Останалите победители в "Effie България" получиха по една награда.

Повече тук

Publicis Groupe Bulgaria се присъедини към международната комуникационна структура Publicis One

Новата комуникационна структура ще обединява дейностите на всички агенции от Publicis Groupe в близо 50 държави. В България изпълнителен директор на групата е Николай Неделчев, а осемте специализирани звена (MSLGROUP, Saatchi & Saatchi, Publicis Sofia, Leo Burnett, ZenithOptimedia, Publicis Dialog, Publicis Modem, HappyEnd) ще продължат да функционират самостоятелно с цел запазване на интересите на отделните клиенти. Основната причина за промяната е възможността групата да извършва мащабни мултинационални процеси и бизнес трансформация, като прилага новаторски творчески похвати чрез използването на новите технологии.

Веселина Маркова е новият маркетинг мениджър на MasterCard България

Веселина Маркова ще ръководи прилагането на ефективни маркетингови стратегии за MasterCard на българския пазар. "С вълнение поемам тази роля в такъв динамичен пазар. Очаквам с нетърпение да допринеса за надграждането на последните успехи на MasterCard и да осигурим нови безценни преживявания на българските картодържатели", коментира Маркова пред медиите. Професионалният й опит включва заемането на позиции като мениджър "Маркетинг и продуктово развитие", направление "Банкиране на дребно", ръководител "Реклама и комуникации" в банковия сектор, както и маркетинг и PR специалист в DV Asset Management.

Мирча Медару ще заеме поста ръководител "Спортни продукции" към Discovery Networks за Централна и Източна Европа

След придобиването на Eurosport от Discovery Networks, доставчикът на платено кабелно съдържание сформира нов ръководен пост "Спортни продукции", който ще се заема от Мирча Медару за Централна и Източна Европа. Управлението ще е базирано в Букурещ, а Медару ще е отговорен за стратегическите и оперативните отговорности на групата на 13 пазара, сред които България, Румъния, Унгария, Хърватия, Словения, Сърбия и Чехия. "За мен е чест да вляза в редиците на управленския екип на Discovery в областта на спортното съдържание в толкова динамичен период. Като част от най-реномирания екип от спортни специалисти в Европа, ще се отдам на работата в тясно сътрудничество с нашите местни колеги, за да създадем стратегии и продукти, които да разширят влиянието и значимостта на Eurosport в региона на Централна и Източна Европа", коментира той за медиите.

Преди да заеме поста на пръководител "Спортни продукции" към Discovery Networks, Мирча Медару е отговарял дълги години за бизнес развитието на бившите югославски републики, придобиването на местни и международни права за спортно излъчване на Sport.ro и Pro TV, както и за ребрандирането на каналите на Central European Media Enterprises (CME) в България.

Lidl създаде пътуваща библиотека за съвременен дизайн

Фотограф: Lidl

По време на фестивала One Design Week, който се провежда от 10-ти до 19-ти юни в Пловдив, Lidl отвори библиотека с литература в областта на съвременния дизайн. Посетителите на Design Bookery могат да почерпят вдъхновение от над 100 книги и списания от различни сфери на дизайна: илюстрацията, графичния, продуктовия, интериорния и уеб дизайна. Lidl е един от спонсорите на фестивала, който тази година минава под мотото: "Can I help you". A инсталацията в центъра на Пловдив е дело на агенция Next-DC. След края на One design week, пътуващата библиотека заминава за София.

Повече тук.

Дигитален бизнес

PwC: Инвестициите в онлайн реклама в САЩ ще изпреварят телевизионните пред 2017

Въпреки че телевизионната реклама ще запази силните си позиции с еволюцията на индустрията през следващите пет години, интернет рекламата ще я задмине по размер на инвестициите още следващата година. Това е един от изводите в годишния доклад на PwC, който прави петгодишни прогнози за развитието на медиите и развлекателната индустрия. Според него приходите от онлайн реклама в САЩ ще достигнат 93.5 млрд. долара през 2020 г., което представлява ръст от 9.4% спрямо отчетените 59.6 млрд. долара за миналата година. Прогнозният ръст на приходите от телевизионна реклама е доста по-малък - от 69.9 млрд. долара през 2015 г. до 81.7 млрд. долара през 2020 г. Според компанията това се дължи на все по-активното потребление на дигитално съдържание, а най-голямата част от приходите ще идва от мобилната реклама.

Повече тук

Snapchat съветва компаниите да акцентират на аудио рекламите

Платформата за споделяне на снимки ще си партнира с Moat - една от изгряващите компании за измерване на ефективността на рекламите, за да помогне на рекламодателите да подобрят кампаниите си. Фокусът в тяхното парньорство ще бъде използването на аудио реклами. Според Snapchat един от ключовите фактори за задържане на вниманието на потребителите към рекламно съдържание е звукът. Поради тази причина всички видеореклами в платформата са с автоматично включен звук, за разлика от тези във Facebook.

Повече тук

Subway планира големи инвестиции в онлайн рекламно съдържание

Световната верига за бързо хранене планира в следващите две години да сформира екип от 150 човека, които да работят върху технологичното развитие на компанията, върху програми за лоялност, дигитална стратегия и проучване на потребителското поведение. Subway ще продължи работата си с рекламни агенции, които да съзадават онлайн реклами, но основен фокус в стратегията на компанията ще бъде потребителското изживяване в мобилното онлайн пространство. Новата стратегия на Subway идва на фона на падащи продажби и свиващ се пазарен дял в САЩ, където компанията все още държи около половината пазар от продажбите на сандвичи.

Повече тук

Медиен бизнес

BBC: Facebook е отделен канал за медиите, който няма общо с телевизията или радиото

В продължение на половин година британската обществена медиа изпробва услугата на Facebook за видеострийминг, предавайки на живо новини от горещи точки навсякъде по света. Едно от основните заключения на BBC е, че в социалната платформа потребителите са тези, които решават в каква посока да тръгне репортажът и редактирането му не е възможно. Освен това е трудно да се измери колко заинтересовани от репортажа са зрителите във Facebook, защото главният измерител е броят гледания, а той не съответства на реалната им ангажираност. Без значение от новите методи, които изпробва, основна важност за медията остава добрата журналистика и придаването на допълнителна стойност за зрителите.

Повече тук

Технологична компания ще помага на издатели ефективно да продават рекламно пространсво

Американската компания Rubicon Project, специализирана в programmatic advertising - автоматизирана система за купуване на рекламно пространство, работи с редица издатели за изготвянето на специални рекламни пакети за компании, които искат да рекламират по време на Олимпийските игри в Рио тази година, но не са платили скъпи спонсорски пакети. С помощта на технологията медиите ще могат да насочват рекламното съдържание по-лесно и точно към избраната аудитория, достигайки я и на втори екран (мобилните устройства) освен телевизията.

Повече тук

Рекламен бизнес

Heineken представи нова футболна кампания

Биреният бранд цели отново да достигне до феновете на футбола, разбивайки клишето, че жените не се интересуват от най-популярния спорт. Във видеорекламата трима мъже са изправени пред избора дали да гледат финала на Шампионска лига сами, на парти на Heineken, и да изпратят половинките си на дълъг спа уикенд. Участниците избират мъжката компания, но в последствие се оказва, че вместо почивка са подарили на жените си билети да гледат финала на живо. Дамите от своя страна се радват от този факт като истински фенове на футбола. Рекламата е дело на агенция Publicis.

Повече тук

Jack Daniels инвестира в различни рекламни активации по повод юбилея на бранда

Тази година Jack Daniels планира да инвестира усилено в маркетинг кампании, а поводът за това е 150-годишният юбилей на уиски бранда. Компанията организира различни активации и промоции. В повече от 50 държави ще се проведе активацията "Търсенето на барела на Jack Daniels", в която потребителите онлайн ще получават различни насоки за това къде в действителност е скрит той. Който успее да го открие, ще получи всички подаръци, които се намират в него, с изключение на уиски, заради стриктните регулации за подаряване на алкохол. Освен това брандът ще пусне и лимитирана серия бутилки на цена от около 100 долара.

Поваче тук

Успява ли Calvin Klein да привлече аудиторията с провокативните си рекламни кампании?

Фотограф: Calvin Klein

Последната рекламна кампания на бранда в Instagram изненада за пореден път аудиторията с натрапчивата си сексуална комуникация. На фона на провокативни снимки на известни личности, които са следвани най-вече от младите потребители, Calvin Klein цели да задейства въображението им с надписа "Аз ________ в #mycalvins" ("I ________ in #mycalvins"). Според редица публикувани изледвания обаче подобни рекламни кампании, в които участват известни личности почти никога не довеждат до успех или увеличение на продажбите на рекламирания бранд още повече, когато на преден план е и сексуалната провокация.

Повече тук

еasyJet ще съобщава резултатите от мачовете на Европейското първенство по футбол

Пилотите на бюджетния авиопревозвач easyJet ще съобщават крайните резултати от най-важните мачове от първенството по време на полетите. Те ще бъдат изпращани от земята до самолетите директно от центъра за контрол на полетите на еasyJet в Лутън. За тези, които не желаят да разбират крайния изход от изиграните двубои, ще има предварително предупреждение "Мач на деня" преди всяко съобщение. "Докато футболните фенове в цяла Европа правят последни приготовления за своето пътуване – дали да се отправят към Франция или другаде за почивка чрез нашата мрежа от дестинации, ние гарантираме, че ще ги информираме за актуалните резултати от мачовете. Летим до по-голямата част от 24-те държави, чиито отбори се състезават в надпреварата и така сме на точното място, за да може нашите пътници и екипаж да бъдат в течение с крайните резултати.", коментира за медиите Уил Фейси, ръководител на мрежата с операции в easyJet .

Свободни позиции:

TBI Bank обяви вакантна позиция за маркетинг експерт.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK