За животните от имидж банките с любов
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

За животните от имидж банките с любов

За животните от имидж банките с любов

Защо в нова реклама на потребителски кредити слоновете са завързани с метални синджири

7572 прочитания

Приятна реге музика. Усмихнати хора. Слонове, които се къпят в реката и щастливо размятат хоботи. Така изглежда телевизионната реклама на новата лятна оферта на потребителски кредити от "Райфайзенбанк". Клипът, създаден от рекламната агенция All Channels Advertising, е качен в YouTube страницата на банката.

Това, което прави впечатление обаче е, че на използваните кадри на къпещи се индийски слонове, животните са завързани със синджири през вратоветe или краката. Те не се забелязват лесно, защото точно над тях текат надписите със ситен шрифт, задължителни за всеки клип на финансова институция. Известно е, че индийският слон е опитомен от човека. Макар хората от региона да го почитат като свещено животно, по-голямата част от популацията им се използва за различни битови дейности. "Капитал" се свърза с агенцията, за да разбере каква е историята зад клипа.

"Клипът "Игра на слонове" за потребителските кредити на Райфайзенбанк България, реализиран от All Channels Advertising, е базиран на творческата идея да се представят животни в естествената им среда. От самото начало планирахме да използваме готови кадри от ресурсна банка, вместо да инвестираме в скъпа продукция. С тази нестандартна концепция излизаме от стереотипите за реклама на потребителски кредити и търсим отличима комуникация в категорията", обясни Емилия Стефанова, управляващ директор в All Channels | Advertising.

Екипът на All Channels | Advertising, изготвил рекламата, коментира, че веригите са им направили впечатление още от самото начало и възмутени от факта, са се опитали да ги премахнат, за да не създава негативна асоциация кампанията.

При покупката на стокови видеа, отговорността за съдържанието носят авторите им, а не ползвателите. Освен това при купените видеа, използвани в кампанията, е трудно да се проследи кой точно е завързал слона, защото най-вероятно това са частни лица, които заснемат животните с конкретната цел да продадат видеоматериала.

Все пак във времена, когато защитата на животните и хуманното отношение към тях са сериозно обсъждани теми от институции и организации, подобно отношение към едно от най-големите сухоземни животни създава сериозни полемики. Точно поради тези причини от рекламната агенция поеха отговорността да променят видеото и да премахнат кадрите със синджирите.

Това е втората комуникационна кампания, която All Channels | Advertising създава за "Райфайзенбанк", след като агенцията спечели обслужването на банката след конкурс в началото на годината. Първата също беше свързана с потребителските кредити на финансовата организация, а основна фигура в клипа бяха група японски макаци, познати още като снежни маймуни. Тогава те се къпеха в горещ извор, което и обичайният хабитат на животните особено в дългите студени месеца в Северна Япония. В края на клипа се вижда слоганът "Гореща оферта", а след него и условията за потребителския кредит.

Приятна реге музика. Усмихнати хора. Слонове, които се къпят в реката и щастливо размятат хоботи. Така изглежда телевизионната реклама на новата лятна оферта на потребителски кредити от "Райфайзенбанк". Клипът, създаден от рекламната агенция All Channels Advertising, е качен в YouTube страницата на банката.

Това, което прави впечатление обаче е, че на използваните кадри на къпещи се индийски слонове, животните са завързани със синджири през вратоветe или краката. Те не се забелязват лесно, защото точно над тях текат надписите със ситен шрифт, задължителни за всеки клип на финансова институция. Известно е, че индийският слон е опитомен от човека. Макар хората от региона да го почитат като свещено животно, по-голямата част от популацията им се използва за различни битови дейности. "Капитал" се свърза с агенцията, за да разбере каква е историята зад клипа.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    emilm13 avatar :-?
    emilm13

    Кой идиот тегли кредит вдъхновен от реклама?! Банките вместо да дават луди пари за реклама - да намалят лихвените проценти и ВЕДНАГА ще привлекат нови клиенти. Да, ама в България и между банките няма конкуренция. Оня ден предоговорих кредита си на 3,9% и специално бях предупреден, че условията са конфиденциални - т.е. да не научат другите банки, че са нарушили "споразумението"!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK