Визитка:
Росен Мисов заема длъжността изпълнителен директор на Българската асоциация на рекламодателите (БАР) от 2012 г. Преди това работи по проект към отдела "Обществени дейности и достъп до пазара" във фармацевтичната компания "Novo Nordisk България". Росен Мисов започва своята кариера в бизнес сектора през 1998 г. в компанията "Procter & Gamble България", където до 2010 г. заема поста мениджър "Външни връзки". Преди това в продължение на седем години работи като лекар в ендокринологична клиника и в център за диабетно болни в София. В периода от 2001 до 2010 г. Мисов заема различни постове в управлението на три индустриални асоциации: Българската асоциация на детергентната индустрия (БАДИ), Българската национална асоциация етерични масла, парфюмерия и козметика (БНАЕМПК) и Българската асоциация по опаковане и околна среда (БАПЕ). От 2005 г. до 2010 г. е председател на управителния съвет на БАДИ. За трета поредна година Българската асоциация на рекламодателите (БАР) награди компаниите с най-иновативни и впечатляващи маркетингови стратегии в конкурса BAAwards. Какви са тенденциите в комуникационните кампании и как се е развил конкурсът през изминалите три години разказва Росен Мисов пред "Капитал Daily".
Какви рекламни тенденции наблюдавате тази година в подадените заявки за конкурса BAAwards?
Най-много проекти (13 от общо 36) са подадени в категорията "Активиране на марка", което според мен показва колко важно е за маркетинговите специалисти да изградят и поддържат трайна емоционална връзка между търговските марки и потребителите. Голям интерес има и в категориите "Нов продукт" (7 от 36 подадени проекти) и "Продуктова иновация" (6 от 36 проекти), което демонстрира усилията за разширяване на продуктовото портфолио и за нови, различни и по-добри предложения към потребителите.
Каква оценка бихте дали за състоянието на рекламния пазар, ако съдите по нивото и качеството на подадените заявки?
Според мен пазарът се раздвижва и стимулира повече и по-качествени комуникационни кампании. В сравнение с конкурса от 2015 г. сега виждаме, от една страна, по-голям брой подадени проекти. Тази година заявките бяха общо 36, което e с шест повече в сравнение с миналата. От друга страна, качеството на проектите е значително по-високо. Това се наблюдава по покачването на средната оценка на кампаниите в конкурса. През 2015 г. средната оценка бешe 19.4 точки, а през 2016 г. - 21.76 точки при максимални 30 точки.
Какви разлики в рекламните кампании наблюдавате според подадените заявки за конкурса през изминалите три години от създаването му?
Отчетлива е тенденцията за подобряване на качеството на подадените в конкурса проекти. От първото издание на "Наградите на БАР" през 2014 г. до днес категориите за участие, критериите за оценяване, правилата за определяне на финалистите и победителите, съставът на журито (11 членове, като ежегодно се избират 5 рекламодатели, 2 рекламни агенции, 2 агенции за проучване на пазара и 2 представители на академичната общност) са непроменени. Наблюдаваме устойчиво покачване на средната оценка за конкурса. Нараства също и броят награди за проекти, разработени от рекламодатели, които не са членове на асоциацията (1 от 13 през 2015 г., 2 от 9 през 2016 г.). Това много ни радва, защото според нас показва разширяване на базата на конкурса и доверието в него.
Какви са критериите за измерване на успеха на рекламните кампании?
Като рекламодатели за нас най-важна е възвращаемостта на направените инвестиции в комуникационна дейност. Освен директна оценка на бизнес резултатите измерваме и показатели, които влияят върху поведението на потребителите, като познаваемост на марката, одобрение, лоялност и др.
Кои бяха най-оспорваните категории тази година и защо?
През трите години на "Наградите на БАР" (BAAwards) една от категориите с най-голяма конкуренция и най-много връчени отличия е "Активиране на марка". Стремежът да се създаде трайна, емоционална връзка с потребителите, да се изгради доверие е световна тенденция, която намира своя израз и на българския пазар.
Забелязвате ли рекламодателите и агенциите да излизат от комфортната си зона и да поемат повече рискове в кампаниите тази година или напротив?
Според мен се подобрява разбирането на потребителите, скъсява се дистанцията до тях, за което голямо значение има използването на социалните мрежи. Развитието на дигиталните канали и интерактивната комуникация налага рекламодателите и агенциите да излизат все по-често от комфортната си зона и да "очакват неочакваното". Да, смятам, че все повече маркетолози и агенции го правят.
Kак се разви конкурсът през тези три години от създаването му до момента?
"Наградите на БАР" за трета поредна година вървят напред и нагоре. Започнахме през 2014 с 29 проекта със средна оценка 18.7 (при максимални 30 т.). Тази година имаме 36 проекта със средна оценка 21.76 (при максимални 30 т.). Убедени сме, че наградените и финалистите в конкурса създават "съдържание", примери за успешни и иновативни кампании, които ще помогнат на останалите професионалисти в сектора да се развиват по-добре и по-бързо. Това е ноу-хау, което издига нивото на сектора, и вярваме, че с помощта на медийните ни партньори ще успеем да го представим на повече маркетолози в страната.
Темата на конкурса беше "Архитектите на промяната", защото според организаторите чрез своите идеи специалистите в сферата на рекламата построяват визията на брандовете. В BAAwards бяха отличени общо девет компании в шест категории – "Нов продукт", "Нова услуга", "Ребрандинг на продукт", "Подновяване на продукт", "Продуктова иновация" и "Активиране на марка". Шест от наградите отличават най-успешните екипни постижения, а три са присъдени за индивидуалния принос в изготвянето на рекламна кампания. Тази година за BAAwards са подадени кандидатури за 36 проекта на общо 19 компании. Броят им е с 20% повече спрямо подадените в конкурса през 2015 г.
Визитка:
Росен Мисов заема длъжността изпълнителен директор на Българската асоциация на рекламодателите (БАР) от 2012 г. Преди това работи по проект към отдела "Обществени дейности и достъп до пазара" във фармацевтичната компания "Novo Nordisk България". Росен Мисов започва своята кариера в бизнес сектора през 1998 г. в компанията "Procter & Gamble България", където до 2010 г. заема поста мениджър "Външни връзки". Преди това в продължение на седем години работи като лекар в ендокринологична клиника и в център за диабетно болни в София. В периода от 2001 до 2010 г. Мисов заема различни постове в управлението на три индустриални асоциации: Българската асоциация на детергентната индустрия (БАДИ), Българската национална асоциация етерични масла, парфюмерия и козметика (БНАЕМПК) и Българската асоциация по опаковане и околна среда (БАПЕ). От 2005 г. до 2010 г. е председател на управителния съвет на БАДИ. За трета поредна година Българската асоциация на рекламодателите (БАР) награди компаниите с най-иновативни и впечатляващи маркетингови стратегии в конкурса BAAwards. Какви са тенденциите в комуникационните кампании и как се е развил конкурсът през изминалите три години разказва Росен Мисов пред "Капитал Daily".
1 коментар
Това важи ли за жената, която говори за вагината си в 8 часа вечерта, докато хората вечерят?