Медийна (не)чувствителност

Как част от медиите загърбиха етичните стандарти при отразяването на инцидента със спортистката Цветелина Стоянова

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Има събития, чийто начин на отразяване е своеобразен изпит за медиите. Проверяват доколко журналистите си спомнят етичните правила в професията и дали биха ги пренебрегнали в името на по-високите рейтинги и сензацията. Показват къде свършва общественият интерес и започва личната неприкосновеност.

На последния такъв изпит - инцидента с гимнастичката от националния отбор по художествена гимнастика Цветелина Стоянова, повечето медии се провалиха. Освен жълтите сайтове и вестници големите национални телевизии също демонстрираха неспазване на основни текстове от Етичния кодекс на българските медии, който приканва към уважение на неприкосновеността на личния живот на всеки, към съчувствие и сдържаност. Ровеха се из личния живот на момичето. Коментираха здравословното й състояние с хора, които никога не са я виждали. Разпитваха нейни близки и съотборнички. Причакваха лекари на стълбите пред "Пирогов". Показваха в ефир лична кореспонденция.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал