Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 юли 2016, 18:40, 4585 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (5 юли)

Facebook с договори с медийни компании за създаване на видеосъдържание, Publicis сключи сделка с най-големия мобилен играч в Китай, британски издател откри нова медийна ниша след Brexit, а News Corp. влиза в радио бизнеса

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар


Печатното издание на вестник "Новинар" спря да излиза


Печатното издание на вестник "Новинар" спира да излиза, стана ясно от съобщение на рекламния отдел на изданието до партньорски агенции. Подобно съобщение е получил и екипа в редакцията. Засега електронното издание на "Новинар" продължава работа, но на него няма съобщение за спирането на печатния вариант. По неофициална информация на част от репортерите е съобщено, че ще им бъдат търсени места във вестниците "Монитор", "Телеграф" или "Меридиан Мач". Гергана Данова - управител на дружеството "А. Е. бест съксес сървисис България", което издава вестника, е отказала коментар.

Повече тук.



Дигитален бизнес

Facebook е сключил договори със 140 медийни компании да създават видеосъдържание за Facebook Live


Около 140 медийни компании и известни личности имат договори с Facebook, за да създават видеосъдържание за стрийминг услугата Facebook Live, съобщава Wall Street Journal.

Според документ, придобит от изданието, интернет гигантът ще плати около 50 млн. долара на утвърдени медийни брандове като CNN, The New York Times, дигитални издатели като Vox Media, Mashable и The Huffington Post, както и на популярни личности като комика Кевин Харт и готвача Гордън Рамзи. Договорите са начин Facebook да окуражи медиите да произвеждат устойчив поток от дигитално видео за стрийминг продукта им, докато не измисли по-конкретен план как да компенсира създателите на съдържание, например като споделя с тях част от рекламните си приходи.

Facebook обяви това свое намерение още през март, но документът за пръв път разкрива подробности за конкретни сделки и суми, платени от социалната мрежа. Според публикувания от Wall Street Journal списък стойността на отделните договори се различава значително, като 17 от тях са за над 1 млн. долара. Най-добре платеният издател е BuzzFeed, който ще получи 3.05 млн. долара, за да излъчва на живо през услугата за периода от март 2016 до март 2017. Следва ги New York Times, който има едногодишен договор за 3.03 млн. долара, а CNN са трети с 2.5 млн. долара.

Facebook вече се очертава като мащабна платформа за видео - потребителите й гледат около 100 млн. часа видео всекидневно в своите фийдове, но социалната мрежа все още изостава в монетизирането му в сравнение с основния си конкурент You Tube. Пазарът на дигитално видео само в САЩ е близо 10 млрд. долара.

Повече тук.

Медиен бизнес

Британски издател откри нова медийна ниша след Brexit

Нов национален вестник тръгва тази седмица във Великобритания, който цели да "даде глас на онези, които са смаяни от Brexit". Изданието ще се нарича The New European и ще бъде част от портфолиото на Archant. То ще се появи за пръв път на 8 юли и ще струва около 2 паунда. Издателят го маркетира като "pop-up" вестник, който влиза в обръщение само девет дни, след като се ражда идеята за него. Засега се планира The New European да има четири броя, като бъдещото му излизане ще се определи от интереса на читателите. В свое съобщение Archant казват, че планират всяко издание да е колекционерско. "След брой номер 4 продажбите ще бъдат референдум за всеки следващ", заявява издателят. "Вярвам, че тези 48%, които гласуваха за оставане в ЕС, не са добре покрити от традиционната преса и виждам ясна възможност за хората, които обичат вестници, да четат и да носят New European като почетен знак", казва редакторът на New European Мат Кели, цитиран от Buzz Feed.
Бизнес моделът на новия вестник показва намерението на вестникарската индустрия във Великобритания да опита нова тактика. Последният нов вестник на пазара New Day спря да излиза само два месеца след първия си брой, въпреки че стартира с рекламна кампания по телевизията за милиони паундове.

Повече тук

News Corp влиза в радио бизнеса, придобивайки Wireless Group

News Corp пое изненадващ курс към радиобизнеса, придобивайки една от най-големите радиогрупи във Великобритания. Wireless Group има голямо портфолио от радиостанции, сред които и спортната Talksport, както и дигитална агенция и хостинг компания. Сделката е за 220 млн. паунда и е последната придобивка, след като Ребека Брукс се завърна начело на вестникарския бизнес на Рупърт Мърдок през септември миналата година, пише FT. Дни след нейното завръщане, групата придоби стартъп компанията за видеореклами Unruly за 114 млн. паунда. Двете сделки са част от по-дългосрочна стратегия на News Corp да диверсифицира портфолиото си след продължителния спад на рекламните приходи и тиражите на вестниците във Великобритания. "Тези стратегически придобивания са ключ към диверсифицирането на нашия бизнес", коментира Брукс. "Аудиториите на Talksport и The Sun си пасват перфектно." Тя добавя, че сделката, която се появява в несигурни времена за британската икономика предвид вота за напускане на ЕС, е знак, че "Великобритания все още е отворена за бизнес".

Повече тук

Time се преструктурира, ще предлага повече видеосъдържание и събития

Time Inc. планира мащабно преструктуриране, за да генерира повече приходи от видео и събития на живо, и за да разшири дистрибуцията на съдържанието си през социалните мрежи и взаимодействието си с рекламодателите, твърди WSJ. Това ще бъде първата голяма промяна за компанията от пет години и тя идва в момент, когато издателят на списанието обяви, че очаква ръст на приходите с между 1 и 5% през 2016 г. Както много традиционни издания и Time Inc. преживя срив в приходите от печатна реклама. През първото тримесечие компанията отчете нетна загуба от 10 млн. долара при приходи от 690 млн. долара. Въпреки че приходите от дигитална реклама са се увеличили с 23% до 90 млн. долара, рекламата в печатните издания и други канали са се свили с 4% до 270 млн. Тиражите на списанието също бележат спад от 5%, включително и 12% намаление в ръчната продажба.

Повече тук

Рекламен бизнес

Publicis сключи глобална сделка с най-големия играч в мобилния маркетинг в Китай

Китайският гигант за мобилен маркетинг Tencent сключи глобална сделка с комуникационния холдинг Publicis за споделяне на огромната си и богата база данни за поведението на потребителите. Tencent притежава популярната апликация за съобщения We Chat, която има над 760 млн. месечни потребители в целия свят, около които над 100 млн. са извън Китай. Отделно от това интернет гигантът притежава дигиталната платформа QQ, която има над 860 млн. потребители. Между 75 и 80% от потреблението на платформите на Tencent е през мобилни устройства. А Publicis е първата холдингова структура, която получава толкова широк достъп до маркетингово знание от подобни мащаби. Publicis и базираната в Шенжен компания ще си партнират и в стартъп инкубатор, наречен Drugstore, който ще бъде фокусиран върху виртуална реалност, добавена реалност и други рекламни технологии.
В края на миналата седмица Tencent разкриха сделка и с друга комуникационна мрежа - WPP и интернет гигантът ще създадат "Китайска лаборатория за социален маркетинг", която ще съчетава "силните страни на Tencent в местното онлайн пространство с глобалната маркетингова експертиза на WPP", пише AdWeek.

Повече тук

Свободни позиции

Компанията TESY обяви вакантна позиция за маркетинг директор.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения

Към българските правоносители ще бъдат насочени близо 1 млн. лв.

1 апр 2020, 223 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 март) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 март)

Комуникационни съвети по време на криза; InGlobo вече е с нов издател; IAB - САЩ: Коронавирусът ще повлияе рекламните инвестиции повече, отколкото кризата през 2008 г. Рекламите на CNN и IKEA и др.

31 мар 2020, 1372 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Орлин Спасов: Проблемът на пазара е в насочването на големия дял от рекламата към малко на брой медии

Изпълнителният директор на фондация "Медийна демокрация" пред "Капитал"

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10