Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 юли)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 юли)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 юли)

Durex стартира нова телевизионна кампания за безопасния секс, Международната награда за иновации "Продукт на годината" вече и в България, L’Oréal пусна ново мобилно приложение, a Coca-Cola инвестира близо 13 млн. долара в рекламна кампания

7691 прочитания

© Shutterstock


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар

Durex започна телевизионна кампания за безопасен секс

Телевизионният рекламен клип има за цел да информира зрителите относно нивото на абортите в България и безопасния секс, който би могъл да предотврати поне част от тях. Проектът на Durex се основава на данни от изследването "Репродуктивни нагласи и поведение в България", проведено от Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП). Те показват, че една от три българки, които са имали случаен сексуален контакт, се е подложила на аборт.

Кампанията започна на 7 юли и ще продължи до края на годината, протичайки по различни онлайн и офлайн канали, включително и в 13 телевизионни канала. Инициативата цели да достигне до 70 % от населението на страната на възраст между 18 и 45 години. "Durex винаги се стреми към промяна, особено по отношение на повишаването на информираността относно абортите, сексуално предаваните инфекции и ХИВ. Телевизионната рекламна кампания в България отбелязва следващия етап от последователните ни усилия да информираме населението за последствията от отказа от употреба на надеждна контрацепция.", коментира пред медиите Адина Стан, старши бранд и търговски маркетинг мениджър на Durex за Югоизточна Европа.

Непосредствено преди началото на новата рекламна кампания на Durex, приключи сексуално-образователната инициатива на бранда, която се проведе в 80 училища в 7 български града. Durex, отново в партньорство с БАСП, организираха образователни лекции на тема нежеланата бременност, методите за контрацепция, сексуално предаваните инфекции и др., в които се включиха близо 6000 младежи на възраст между 14 и 16 години.

"България он ер" става част от "Инвестор.БГ"

"България он ер", която управлява едноименните радио и телевизия ще се влее в публичното дружество "Инвестор.БГ", съобщиха от компаниите. Двете дружества са под контрола на икономическата група около "Химимпорт" чрез негови или свързани фирми. Заявлението за вливането беше направено още в края на миналата година, след което е било одобрено от Комисията за финансов надзор. Предстои то да бъде гласувано и на извънредно общо събрание на акционерите на "Инвестор.БГ" на 5 август.

Повече тук

За първи път в България - конкурс за международните награди "Продукт на годината"

На 21 юли ще бъде обявено началото на подготовката за международните награди "Продукт на годината", които ще се връчат през следващата година. Целта им е да насочат потребителите към новите предложения на пазара и да отличат производителите за качеството и иновациите, реализирани в продуктите им. Компаниите, подали заявка за участие в конкурса, трябва да представят своите иновативни продукти и услуги, а жури, съставено от специалисти в сферата на ритейла, медиите и иновациите ще избере кои от тях да продължат напред в състезанието. На следващия етап Nielsen Bulgaria ще се допита до мнението на представителна извадка от населението в България за избраните продукти и услуги. По този начин потребителите ще определят победителите в отделните категории.

Финансовата институция "Токуда Банк" е с ново лого

"Токуда Банк" АД, част от икономическата японска група Tokushukai Medical Corporation, е с ново лого, което представлява стилизирана японска хризантема, символ на дълголетие и подмладяване. Компанията обяви, че това е "начало на цялостна кампания за усъвършенстване на комуникацията, модернизиране на офисите и създаването на по-стилни и приятни условия за работа с клиентите".

Дигитален бизнес

L’Oréal пусна ново мобилно приложение

Френският козметичен гигант пусна ново мобилно приложение, с което цели да се качи на вълната на тенденцията на рекламните емотикони. Компанията обаче обяви, че това е дългосрочно решение за отразяване на трендовете в сферата на разкрасяването и женската култура. Мобилното приложение на L’Oréal се казва Beaumoji (бел. ред. игра на думи от красота и емотикон) и включва 130 стикери и картинки, които ще се обновяват във времето според предпочитанията на потребителите. Някои от най-големите и разпознаваеми брандове на компанията, като Maybelline, Lancôme и Urban Decay, имат дори брандирани картинки, които представят продуктите им.

Повече тук

Coca-Cola с рекламна кампания за близо 13 млн. долара

Милионният бюджет е по повод лансирането във Великобритания на ребрандирания продукт Coca-Cola Zero Sugar. Това е най-голямата инвестиция в рекламна кампания на Coca-Cola от последните няколкото години насам. През лятото компанията планира да раздаде промоционални 4.5 млн. мостри от безалкохолната напитка, пише Digiday. Същевременно Coca-Cola изразходва повече пари от всякога за кампании в дигиталното пространство, но няма отделен бюджет за това, защото според маркетинг директора на компанията за Великобритания - Боби Британ, рекламните канали трябва да се разглеждат като едно цяло.

Повече тук

Sony Pictures използва Snapchat, за да рекламира новия си филм Ghostbusters

Премиерата на новата филмова продукция Ghostbusters ще бъде излъчена в средата на юли, а до тогава за промотиране на филма от Sony Pictures са избрали да използват и Snapchat. Потребителите на мобилното приложение за споделяне на снимки, могат да използват спонсорираните анимирани филтри, включвайки в снимката си някои популярни герои от Ghostbusters. Феновете на филма могат да използват и двете камери на мобилните си устройства, за заснемането на ефектни снимки.

Повече тук

Twitter предаде на живо мачове от турнира Wimbledon

Социалната мрежа използва момента, за да покаже на потребителите възможностите за видеострийминг в платформата. Twitter предаде на живо мачовете, състояли се през деветия ден от британския тенис турнир Wimbledon. Видеостриймингът беше безплатен, с високо качество на картината и достъпен през всички мобилни устройства. Социалната платформа предаваше мачовете на живо без реклами, но според Digiday това е, за да промотира услугата преди мачовете от Националната футболна лига на САЩ, за които Twitter продава рекламни пакети за милиони.

Повече тук

Медиен бизнес

Vice Media придоби списанието Garage

Американското медийно издание Vice Media продоби мажоритарен дял в британското списание за изкуство и култура Garage. Според основателката на изданието и главен редактор - Даша Зукова придобиването на списанието й ще разшири екипа му, което ще спомогне за достигането на по-голяма аудитория, както и ще увеличи присъствието му в онлайн пространството. Даша Зукова е съпруга на руския милиардер Роман Абрамович

и съосновател на Artsy, онлайн платформа за продажба на изкуство. Повече тук.


The Sun привлича повече трафик с обновения си дизайн

Британският таблоид The Sun обнови визията на уеб сайта си едва преди един месец и вече регистрира с 25% увеличение на потребителските посещения. Все пак издателят не дава точни цифри за трафика на сайта. Промените представляват най-вече подобряване на търсачката, увеличаване на количеството материали и постоянното им обновяване.

Повече тук

FOX стартира кампания за Главната бейзболна лига

Тази седмица американската телевизионна компания ще излъчи бейзболния мач на звездите и използва повода, за да лансира новата си рекламна кампания за мачовете през есента. Рекламният клип показва част от драматичната история на Джини Бейкър, първата жена питчър, учатвала в големи бейзболни състезания.

Повече тук

Рекламен бизнес

IKEA насочва бюджета си към две медиа агенции

Двата комуникационни холдинга WPP и Dentsu Aegis Group поемат глобалното медиа обслужване на IKEA. Те си разделят и рекламния бюджет на компанията, който е в размер на 444 млн. долара. Изборът на двете агенции е направен след международен конкурс през юни, на който различни агенции представиха идеите си на IKEA. Сред кандидатите са били и Publicis Groupe и Interpublic Group of Companies, пише AdAge.

Повече тук

Virgin Media представи нова рекламна кампания с участието на Юсеин Болт

В основата на рекламния клип е световният рекорд на Юсеин Болт на 100 метра, провъзгласил го за най-бързия човек на земята. Той успява да изтича това разстояние за 9.58 секунди и от тогава числото се превръща в емблема на скоростта. В рекламния клип Virgin Media са представени трудностите и усилията, които спортистът полага по време на тернировките си, както и моментите на радост и забавление след успеха. Компанията цели да идентифицира себе си със скороста на Болт, а слоганът на рекламния клип гласи "Готов ли си да бъдеш развълнуван?" (Are you ready to be moved).

Повече тук

Свободни позиции:

Компанията AIMS Human Capital обяви вакантна позиция за старши бранд мениджър.

Агенцията All Channels Communication Group обяви вакантна позиция за Frontend Developer и вакантна позиция за старши графичен дизайнер.

Компанията 411 Marketing обяви вакантна позиция за онлайн маркетинг специалист.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK