Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 юли)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 юли)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 юли)

Ardency Consulting е новата PR агенция на NaXex, VIVACOM ще излъчва сателитно National Geographic Wild за цяла Европа, Компании използват Pokémon Go, за да се рекламират в социалните мрежи, а Publicis Groupe спечели Wal-Mart за свой клиент

5674 прочитания

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар

Ardency Consulting е новата PR агенция на NaXex

Агенцията ще обслужва корпоративните комуникации и т. нар. employer branding (позициониране на дадена компания като добър работодател) на международната софтуерна компания NaXex Technological Development, дъщерно дружество на Invesus Financial Services Group. "Ще използваме всичките си умения, за да позиционираме марката NaXex като предпочитаното място за развитие на успешна кариера в технологичния сектор", коментира за медиите Ивайло Борисов, управляващ директор на Ardency Consulting.

"Вива Кредит" обединява брандовете си "Mmoney" и "Обезпечени кредити – ОК"

Финансовата институция цели да предлага портфолио от три водещи продукта под търговското си наименование "Вива Кредит", улеснявайки разпознаваемостта им. Така брандът за онлайн потребителски кредити "Mmoney" става "Вивакредит Експрес", а заемите с ипотека "Обезпечени кредити – ОК" - "Вивакредит Ипотека". Основният бранд на компания остава "Вивакредит план".

VIVACOM ще излъчва сателитно National Geographic Wild за цяла Европа

Излъчването на програмата започна още през юни, съвместно с един от най-големите европейски сателитни оператори Eutelsat. Използването на сателите за излъчване на National Geographic Wild за цяла Европа създава нова платформа за пренос на радио и телевизионни програми. Чрез нея сигналът ще достига до всички телевизионни оператори в Европа.

Дигитален бизнес

Компании използват Pokémon Go, за да се рекламират в социалните мрежи

Фотограф: Chris Helgren

Pokémon Go, която за отрицателно време увеличи пазарната оценка на създателя си Nintendo със 7 млрд. долара, е сред най-актуалните теми в социалните мрежи. По данни на Spredfast от началото на юли до сега само в Twitter името на играта е споменавано над 6.6 млн. пъти, като 59% от публикациите са от млади потребители. Популярната игра даде зелена светлина на някои големи компании да се популяризират в социалните мрежи чрез нея. В рекламни постове в Twitter на компаниите KFC France, Sprint и Walmart и др. се споменава Pokémon Go, заедно със снимки и провокации към потребителите да реагират с коментари.

Повече тук

Snapchat започва преговори за партньорство с холивудски продукции

Платформата се опитва да привлече популярни холивудски продукции да споделят публикации в секцията Snapchat Discover, където потребителите търсят каналите, към които да се абонират. Целта на Snapchat е да разшири съдържанието от публикациии на издателски компании, като BuzzFeed и Cosmopolitan с повече видео материали и истории.

Повече тук

Медиен бизнес

ABC пуска приложение за стрийминг на сериали

Американският телевизионен канал дава възможност на зрителите да си припомнят повече от 38 популярни стари сериали или да започнат да следят някои нови къснометражни такива. Услугата е достъпна през сайта на компанията или чрез мобилното приложение за стрийминг на ABC. То е активно за всички устройства и не изисква регистрация, но има ограничение към някои потребители, които се намират извън САЩ. Мобилното приложение е част от стратегията на ABC за развитие на дигиталното съдържание на канала.

Повече тук

Рекламен бизнес

Publicis Groupe спечели Wal-Mart за свой клиент

Международната рекламна агенция ще обслужва целия криейтив на Wal-Mart за САЩ. През септември миналата година Тони Роджърс беше назначен за нов маркетинг директор на компанията. Тази промяна несъмнено доведе и до нови стратегии за представянето Wal-Mart на пазара, които включват и реорганизация на рекламните агенции. Говорител на американския търговец на дребно, цитиран от Wall Street Journal, обяви, че няма планове дългогодишният слоган на компанията "Спести пари. Живей по-добре." (Save Money. Live Better.) да се променя. Френският рекламен холдинг Publicis ще обедини ресурси и усилия и с други агенции от портфолиото си, за да работи по проекти на Wal-Mart. Новият клиент и един от най-големите рекламодатели ще има достъп и до услугите на агенцията извън маркетинга, включващи корпоративна репутация и технологии. До момента основна част от криейтив обсужването на Wal-Mart се извършваше от агенцията The Martin Agency, част от Interpublic, но компанията официално обяви, че партньорството им ще приключи през септември.

Повече тук

New Balance си търси глобална криейтив агенция

В края на юни изтече шест годишното партньорство на американския спортен бранд и криейтив агенцията Arnold и сега компанията търси нова агенция, с която да работи, пише AdAge. По-голямата част от рекламния бюджет на New Balance ще бъде насочена към САЩ, но брандът планира да увеличи инвестициите си в реклама и на други пазари, където има бизнес.

Повече тук

Джеф Розенблум: Кампаниите са мъртви. Модерният маркетинг е размяната на данни.

Според основателя на американската дигитална агенция Questus Джеф Розенблум в модерния свят кампаниите не трябва да се разделят според рекламните им канали, защото по този начин не може да се запази цялостта на потребителското изживяване. Много по-важна според него е синхронизираната и персонализирана информация, която достига до тях, а това е възможно единствено чрез размяна на големи количества база данни. Вижте кои са предимствата от внедряването на тази стратегия.

Повече тук

Почти нулев маркетинг, но огромен интерес към Pokémon Go

Играта, в основата на която е добавената реалност, бързо стана популярна в цял свят, а сървърите й вече едва обслужват многобройните потребители. Маркетинг кампания за лансирането на Pokémon Go обаче може да кажем, че почти е не е имало. AdAge пише, че лансирането й в САЩ не е било подкрепено с телевизионни спотове, за разлика от други игри, нито са забелязали реклами в игралните сървъри. Интересът към Pokémon Go се дължи най-вече на социалните мрежи и на трейлъра, който беше пуснат в края на миналата година. Мобилната игра може да представлява и голям интерес за рекламодателите заради използването на добавената реалност, картини и места от реалния живот. Компаниите биха могли да спонсорират конкретни локации в играта, където потребителите да виждат техни реклами. За момента Niantic, компанията разработила Pokémon Go съвместно с Nintendo и Pokémon Company, отказва да даде коментар за бъдещите планове и рекламни стратегии, свързани с играта, пише AdAge.

Повече тук

Gillette с нов рекламен спот за Олимпийските игри

В рекламния клип на Gillette участват някои от най-популярните спортисти, сред които бразилският футболист Неймар, златният медалист по плуване от Китай Нинг Зетао, американецът световен рекордьор по десетобой Аштън Ийтън и др. Фокусът в клипа е върху трудностите и страховете, през които те преминават, за да подобрят представянето си и да се подготвят за състезание. Клипът със заглавие "Перфектността не е красива" (Perfect Isn't Pretty) е с продължителност три минути и ще бъде достъпен за потребителите в Spotify, Apple Music и Soundcloud. Слоганът на кампанията на Gillette е "Най-доброто, което човек може да получи не винаги е красиво, но винаги си заслужава преследването." (The best a man can get isn’t always pretty but always worth the chase). Музиката към клипа е на австралийската певица Sia, а част от него ще бъде представена по време на церемонията по откриването на Олимпийските игри следващия месец. "Искаме да бъдем част от онези моменти, когато светът е вперил поглед [в Олимпийските игри] и хората могат да се асоциират с нашия бранд.", коментират от Gillette, цитирани от AdAge.

Повече тук

Фотограф: MasterCard

MasterCard е в подготовка да лансира новото си лого

Логото на компанията, което не е променяно близо 20 години, ще бъде официално сменено през есента, когато MasterCard ще представи и новата си дигитална разплащателна система Masterpass. Дизайнът е дело на компанията Pentagram и основната му цел е да бъде съвременен и компактен. В същото време са запазени разпознаваемите цветни кръгове, под които е изписано Master Card, но вече с минималистичен шрифт и малки букви.

Повече тук

Кои са 10-те най-гледани реклами в You Tube през юни

Фотограф: Jacky Naegelen

Два рекламни видеоклипа на Nike влизат в класацията, като един от тях успява да стигне и до първото място. Основната фигура в него е звездата на португалския национален отбор Кристиано Роналдо, който след удар сменя самоличността си с тази на свой фен от публиката. Клипът е изготвен от агенцията Wieden + Kennedy и e с продължителност близо шест минути. Сред най-гледаните рекламни клипове са и тези, в които неочаквано се появяват известни личности, които изненадват феновете си, т. нар. Prank видеа. Класацията е изготвена от Adweek и е съставена на базата на данни от YouTube Ads Leaderboard, собственост на Google.

Повече тук

Свободни позиции:

HILL International Bulgaria обяви вакантна позиция за маркетинг специалист към BMW Group Bulgaria.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK