Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама

"БТВ Медиа Груп" с ръст на приходите през второто тримесечие, "Нова броудкастинг груп" отчита ръст на приходите през второто тримесечие, Spotify въведе programmatic рекламно купуване за 59 пазара, Financial Times с нов креативен подход за борба със софтуерите за блокиране на реклами, а все повече медийни компании са недоволни от новия алгоритъм за показване на постове във Facebook

Весислава Антонова
4524 прочитания

© Shutterstock


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар

"Нова броудкастинг груп" с ръст на приходите през второто тримесечие

"Нова броудкастинг груп" (НБГ) отчита ръст на приходите през второто тримесечие на 2016 г., което се дължи както на традиционния телевизионен бизнес, така и на дигиталния. От публикувания официално финансов отчет на компанията, собственик на българската медийна група - шведската MTG, става ясно, че "България отбелязва най-висока ефективност с над 20% общ растеж и повече от 60% растеж на дигиталния бизнес".

В портфолиото на "Нова броудкастинг груп" влизат телевизионните канали на "Нова тв" и "Диема", както и интернет сайтовете на "Дарик уеб" и "Нетинфо". В отчета се посочва, че увеличаването на печалбите на групата се дължи на инициативите на екипа за намаляване на разходите въпреки продължаващите валутни турбуленции и повишение на разходите за съдържание.

Отчита се, че българският и чешкият рекламен пазар са стабилни и от MTG очакват на тях да има ръст в следващите месеци. Българският, чешкият пазар и този на прибалтийските републики отчитат и увеличение на телевизионната аудитория. Ако през второто тримесечие на миналата година април - юни аудиторният дял на НБГ е бил 41.2% за най-предпочитаната от рекламодателите възрастова група 18 - 49 години, през същия период тази година той е достигнал 43% пазарен дял.

Повече тук

"БТВ Медиа Груп" с ръст на приходите през второто тримесечие

"БТВ Медиа Груп" отчита ръст на нетните си приходи за второто тримесечие на 2016 г. в сравнение със същия период през 2015 г. Това става ясно от отчета на собственика му - Central European Media Enterprises (CME), който беше публикуван вчера. Базираната на Бермудските острови група, в която най-голям акционер е американският медиен конгломерат Time Warner, притежава в България каналите bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady и Ring.bg.

Компанията генерира приход от 20.5 млн. щатски долара от април до юни, като успява да привлече с 3% повече от предходната година. В същия период българският тлевизионен рекламен пазар отбелязва ръст в нетно изражение. "През второто тримесечие надградихме успеха на "БТВ Медиа Груп" от 2015 г. и запазихме фокус върху растежа и диверсификацията на приходите, ефективния контрол на разходите, свободния паричен поток и ръста на оперативната печалба", коментира в съобщение, изпратено до медиите, главният изпълнителен директор на "БТВ Медиа Груп" Павел Станчев. По думите му компанията запазва лидерската си позиция благодарение на програмната си стратегия, базирана на новините, спорта и развлекателни продукции.

Повече тук

Dentsu Aegis Network придобива една от най-голeмите независими криейтив B2B агенции в света - gyro

Глобалната комуникационна компания Dentsu Aegis Network, развиваща в България медия агенциите Carat и Vizeum, агенцията за дигитален маркетинг - iProspect, търговско подразделение за автоматизирано купуване на рекламни площи онлайн - Amnet, както и подразделението за инвестиционен и медиен мениджмънт – Amplifi, обяви придобиването на gyro - най-голямата независима криейтив business-to-business (B2B) агенция в света. Според съобщението това ще позволи на глобалната мрежа да създаде първия напълно интегриран B2B хъб в света. След придобиването B2B агенцията Interprise, която е част от Dentsu Aegis Network, ще се слее с gyro, за да затвърди позицията на медийната мрежа в сферата на B2B решенията.

Повече тук

Дружеството за защита на птиците обяви конкурс за нова визуална идентичност

Целта на смяната на визуалната идентичност на Българското дружество за защита на птиците (БДЗП) е да бъде лесно разпознаваемо, да мобилизира повече гласове за опазването на природата и да разшири аудиторията си като привлече нови членове, поддръжници, частни и корпоративни дарители и партньори.

От дружеството съобщават, че конкурсът е отворен както за български, така и за чуждестранни дизайнери. Авторите могат да участват самостоятелно или като творчески колектив. А конкурсът приключва на 15 август. Изискванията към кандидатите са новото лого да съдържа стилизиран образ на египетски лешояд и краткото наименование на организацията "Птиците", да създава асоциации за опазване на птиците и природата и да има съвременна визия. Друго условие е да носи духа на организацията – открит, позитивен, активен, отговорен, приятелски. Дизайнът на логото трябва да е авторски, да не копира или напомня на съществуващи лога.

Повече тук

Mastercard стартира нова кампания с промоционални оферти за клиентите си

Ваня Манова, мениджър "Връзки с клиенти" в MasterCard
Автор: Анелия Николова

Чрез кампанията Mastercard промотира допълнителните предимства, които дава на клиентите си при плащане с карти в България и чужбина. Кампанията е под мотото: "Да следваш сърцето си, а не картата си: безценно"

Обединявайки сили с десетки партньори от България, Хърватия, Босна и Херцеговина и Черна гора тя дава възможност всеки път, когато притежател на карта Mastercard или Maestro плаща на територията на тези четири държави, той да получава промоционални оферти и допълнителни предимства за широк спектър от услуги. "Предлагаме специални бонуси при нашите многобройни партньори – хотели, ресторанти, спортни и туристически услуги и др. Например, с вашата Mastercard, вие получавате 10% отстъпка при използване на рент-а- кар услуги в Босна или пък подарък бутилка вино при плащане на нощувка в хотел в Черна гора", обяснява регионалният мениджър на Mastercard за България и Македония Ваня Манова. Новите възможности са резултат от направено специално проучване - MasterIndex 2016, проведено по поръчка на Mastercard сред над 1000 български картодържатели. То показва, че почти 60% от анкетираните тази година ще почиват на българското Черноморие, докато 31% ще предпочетат планината. Данните показват още, че през последните няколко години все повече българи предпочитат да прекарват лятната си почивка в чужбина – през 2016 г. 26% от респондентите са заявили, че планират ваканцията си извън страната.

Дигитален бизнес

Amazon пусна смартфон с реклами за 50 долара

Автор: Анелия Николова

Amazon дава възможност на потребителите да си купят смартфон за 50 долара. Телефонът използва операционна система Android 6.0. Причината цената му да е толкова ниска, е фактът, че на екрана му се показват рекламни съобщения, дори когато е изгасен. Цената от 50 долара важи за членовете на Amazon Prime, за повече памет за съхранение обаче се доплащат още 10 долара. Преди години същата оферта важеше за таблетите и електронните четци на Amazon. Гигантът за онлайн пазаруване свали цената на смартфона рекордно ниско с убеждението, че ще успее бързо да си върне парите през рекламите, които ще стигат до всеки от клиентите, закупили телефона.

Повече тук

Spotify ще дава възможност на рекламодателите да таргетират потребителите според плейлистите им

Популярната музикална стрийминг услуга Spotify обяви, че започва да предлага programmatic реклама за 70 милиона души, които използват безплатната версия на платформата по света. Шведската компания стартира услугата в партньорство с AppNexus, Rubicon Project и The Trade Desk за закупуване на 15 и 30 секундни аудио реклами. Рекламодателите ще имат възможност да наддават за конкретни аудитории в реално време на базата на демографски данни за тяхната възраст, пол, локация и музикални предпочитания, включително плейлисти и жанрове. Programmatic рекламата ще бъде достъпна за 59 пазара по света. Според Bloomberg News компанията се готви да се търгува на борсата догодина, като инвеститорите оценяват стойността й на около 8 милиарда долара.

Повече тук

Медиен бизнес

Financial Times тества нов на начин за преодоляване блокирането на реклами

Financial Times със сигурност не е първата медийна компания, която тества възможности за борба със софтуерите за блокиране на реклами, но новите й опити могат да бъдат определени като най-креативните. Преди няколко дни изданието започна да заличава процент от думите в статии за някои свои потребители. Това символизира процента на приходите на компанията, които идват от реклама. Така изданието нагледно илюстрира на своите читатели какви загуби реализира, когато те блокират рекламните постове. За сега тази възможност се тества само сред онлайн читателите, регистрирали се през десктоп устройство, които не плащат абонамент за съдържанието на FT. Te са около 0,75% от десктоп трафика на изданието.

Повече тук

Как новият алгоритъм на Facebook се отразява на медийните компании (анализ)

Автор: В© Dado Ruvic / Reuters

В края на юни Facebook въведе поредна промяна на алгоритъма за подреждане на постовете, които потребителите виждат на стената си, която имаше значителен ефект върху трафичните данни на медийните компании. Новите правила поставиха по-голям акцент върху съдържанието, публикувано от семейство и близки приятели, за сметка на информация от новинарски сайтове, страници, които потребителят е харесал или не толкова близки приятели. Facebook предупреди, че в резултат на промените част от медиите ще преживеят спад на посещенията, идващи от социалната мрежа. Продуктовият меднижър на интернет гиганта Адам Мосери го определи като "малък спад, но все пак забележим". "Някои медии могат да отбележат ръст, други спад, а трети могат да преживеят по-голям срив", обясни той при въвеждането на новия алгоритъм.

В свой анализ влиятелният блог за критика на медийната и технологична индустрия Monday Note описва сложните взаимоотношения между медийните компании и социалната мрежа, обобщавайки, че новите правила генерират все повече недоволство сред пъблишърите - особено сред онези, които са разчитали твърде много на способността на Facebook да монетизира новинарско съдържание. Facebook носи 40% от трафика на онлайн изданията – повече от всеки друг сайт, сочи компанията за анализ на социалните мрежи Parse.ly.

Повече тук

Свободни позиции:

Комуникационната група All Channels Communication Group обяви вакантна позиция за дигитален специалист

Консултантската компания Endeavor Bulgaria обяви свободна позиция за маркетинг специалист.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK