"БТВ Медиа Груп" с ръст на приходите през второто тримесечие
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"БТВ Медиа Груп" с ръст на приходите през второто тримесечие

Според изпълнителния директор Павел Станчев компанията запазва лидерската си позиция благодарение на новините, спорта и развлекателни продукции

"БТВ Медиа Груп" с ръст на приходите през второто тримесечие

Оперативната печалба на дружеството е нараснала с 45%

Весислава Антонова
11294 прочитания

Според изпълнителния директор Павел Станчев компанията запазва лидерската си позиция благодарение на новините, спорта и развлекателни продукции

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


"БТВ Медиа Груп" отчита ръст на нетните си приходи за второто тримесечие на 2016 г. в сравнение със същия период през 2015 г. Това става ясно от отчета на собственика му - Central European Media Enterprises (CME), който беше публикуван вчера. Базираната на Бермудските острови група, в която най-голям акционер е американският медиен конгломерат Time Warner, притежава в България каналите bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady и Ring.bg.

Резултатите на bTV

Компанията генерира приход от 20.5 млн. щатски долара от април до юни, като успява да привлече с 3% повече от предходната година. В същия период българският телевизионен рекламен пазар отбелязва ръст в нетно изражение. "През второто тримесечие надградихме успеха на "БТВ Медиа Груп" от 2015 г. и запазихме фокус върху растежа и диверсификацията на приходите, ефективния контрол на разходите, свободния паричен поток и ръста на оперативната печалба", коментира в съобщение, изпратено до медиите, главният изпълнителен директор на "БТВ Медиа Груп" Павел Станчев. По думите му компанията запазва лидерската си позиция благодарение на програмната си стратегия, базирана на новините, спорта и развлекателни продукции.

От телевизията отбелязват, че през второто тримесечие на 2016 г. най-гледаните шоупрограми са MasterChef, "България търси талант" и българският комедиен сериал "Столичани в повече". За периода април – юни "БТВ Медиа Груп" увеличава оперативната си печалба с 45% в сравнение със същия период на 2015 г.

За сравнение, в периода януари - март нетният оборот от дейността на групата в страната е 15.9 млн. долара, което е с 5.5% по-малко в сравнение с първото тримесечие на 2015 г. За разлика от последните месеци на миналата година обаче, когато с отчитането на колебанията във валутните разлики всъщност се виждаше, че при т.нар. сравними продажби всъщност има лек ръст, този път дори и при тях промяната е с отрицателен знак, макар и понижението да е по-умерено – с 3.2%.

Данните за финансовия резултат също показват отчетливо свиване. За първите три месеца на 2016 г. реализираната от българската медийна група оперативна печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA) е едва 1.07 млн. долара, което е с 51.4% по-малко в сравнение с реализираните почти 2.2 млн. долара за януари - март 2015 г. Ако се вземат предвид валутните разлики, понижението е с 50.5%, показват публикуваните от CME данни. За миналата година българската група отчете леко повишение на приходите до 124.8 млн. лв. и излезе на печалба от 3.56 млн. лв. при загуба от 10.9 млн. лв. година по-ранно според индивидуалния отчет в Търговския регистър.

Тримесечието за СМЕ

В отчета си СМЕ отбелязва, че приходите от телевизионна реклама на компанията през първата половина на 2016 г. са се увеличили с близо 4%. Значителен растеж на рекламните приходи си дължат на пазарите в Румъния и Словашката република, както и възстановяването на растежа в България през второто тримесечие, пише в отчета на СМЕ. Дружеството отчита повишаване на приходите си и от таксите на абонатите си с 6% спрямо същия период на миналата година.

Оперативната печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA) на компанията отчита увеличение до 31% и 23% в първото и второто тримесечие на 2016 г. в сравнение със същия период на миналата година, когато за първото тримесечие маржът е 28%, а за второто тримесечие 20%.

Главният изпълнителен директор на СМЕ Майкъл Дел Нин отбелязва, че увеличението на оперативната печалба на компанията e знак за една успешна и солидна първа половина на годината и той е оптимист относно перспективата за бъдещ растеж. "Очакваме продължаване на напредъка на нашата печалба и намаляване на задлъжнялостта на компанията", допълва Дел Нин.

Другият изпълнителен директор на CME Кристоф Майнуш, добавя: "Делът от аудиторията на каналите в групата на СМЕ потвърждава лидерството ни във всички шест страни, на които присъства компанията. Продължихме да контролираме разходите си и през второто тримесечие и забавихме инвестициите в локалното съдържание", отбелязва Майнуш.

Автор: Капитал

"БТВ Медиа Груп" отчита ръст на нетните си приходи за второто тримесечие на 2016 г. в сравнение със същия период през 2015 г. Това става ясно от отчета на собственика му - Central European Media Enterprises (CME), който беше публикуван вчера. Базираната на Бермудските острови група, в която най-голям акционер е американският медиен конгломерат Time Warner, притежава в България каналите bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady и Ring.bg.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    veli7820 avatar :-|
    veli7820

    Да вземат тогава да купят някакви нови филми за каналите си, че "Умирай трудно" взе да втръсва!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK