"БТВ Медиа Груп" с ръст на приходите през второто тримесечие
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"БТВ Медиа Груп" с ръст на приходите през второто тримесечие

Според изпълнителния директор Павел Станчев компанията запазва лидерската си позиция благодарение на новините, спорта и развлекателни продукции

"БТВ Медиа Груп" с ръст на приходите през второто тримесечие

Оперативната печалба на дружеството е нараснала с 45%

Весислава Антонова
11373 прочитания

Според изпълнителния директор Павел Станчев компанията запазва лидерската си позиция благодарение на новините, спорта и развлекателни продукции

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


"БТВ Медиа Груп" отчита ръст на нетните си приходи за второто тримесечие на 2016 г. в сравнение със същия период през 2015 г. Това става ясно от отчета на собственика му - Central European Media Enterprises (CME), който беше публикуван вчера. Базираната на Бермудските острови група, в която най-голям акционер е американският медиен конгломерат Time Warner, притежава в България каналите bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady и Ring.bg.

Резултатите на bTV

Компанията генерира приход от 20.5 млн. щатски долара от април до юни, като успява да привлече с 3% повече от предходната година. В същия период българският телевизионен рекламен пазар отбелязва ръст в нетно изражение. "През второто тримесечие надградихме успеха на "БТВ Медиа Груп" от 2015 г. и запазихме фокус върху растежа и диверсификацията на приходите, ефективния контрол на разходите, свободния паричен поток и ръста на оперативната печалба", коментира в съобщение, изпратено до медиите, главният изпълнителен директор на "БТВ Медиа Груп" Павел Станчев. По думите му компанията запазва лидерската си позиция благодарение на програмната си стратегия, базирана на новините, спорта и развлекателни продукции.

От телевизията отбелязват, че през второто тримесечие на 2016 г. най-гледаните шоупрограми са MasterChef, "България търси талант" и българският комедиен сериал "Столичани в повече". За периода април – юни "БТВ Медиа Груп" увеличава оперативната си печалба с 45% в сравнение със същия период на 2015 г.

За сравнение, в периода януари - март нетният оборот от дейността на групата в страната е 15.9 млн. долара, което е с 5.5% по-малко в сравнение с първото тримесечие на 2015 г. За разлика от последните месеци на миналата година обаче, когато с отчитането на колебанията във валутните разлики всъщност се виждаше, че при т.нар. сравними продажби всъщност има лек ръст, този път дори и при тях промяната е с отрицателен знак, макар и понижението да е по-умерено – с 3.2%.

Данните за финансовия резултат също показват отчетливо свиване. За първите три месеца на 2016 г. реализираната от българската медийна група оперативна печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA) е едва 1.07 млн. долара, което е с 51.4% по-малко в сравнение с реализираните почти 2.2 млн. долара за януари - март 2015 г. Ако се вземат предвид валутните разлики, понижението е с 50.5%, показват публикуваните от CME данни. За миналата година българската група отчете леко повишение на приходите до 124.8 млн. лв. и излезе на печалба от 3.56 млн. лв. при загуба от 10.9 млн. лв. година по-ранно според индивидуалния отчет в Търговския регистър.

Тримесечието за СМЕ

В отчета си СМЕ отбелязва, че приходите от телевизионна реклама на компанията през първата половина на 2016 г. са се увеличили с близо 4%. Значителен растеж на рекламните приходи си дължат на пазарите в Румъния и Словашката република, както и възстановяването на растежа в България през второто тримесечие, пише в отчета на СМЕ. Дружеството отчита повишаване на приходите си и от таксите на абонатите си с 6% спрямо същия период на миналата година.

Оперативната печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA) на компанията отчита увеличение до 31% и 23% в първото и второто тримесечие на 2016 г. в сравнение със същия период на миналата година, когато за първото тримесечие маржът е 28%, а за второто тримесечие 20%.

Главният изпълнителен директор на СМЕ Майкъл Дел Нин отбелязва, че увеличението на оперативната печалба на компанията e знак за една успешна и солидна първа половина на годината и той е оптимист относно перспективата за бъдещ растеж. "Очакваме продължаване на напредъка на нашата печалба и намаляване на задлъжнялостта на компанията", допълва Дел Нин.

Другият изпълнителен директор на CME Кристоф Майнуш, добавя: "Делът от аудиторията на каналите в групата на СМЕ потвърждава лидерството ни във всички шест страни, на които присъства компанията. Продължихме да контролираме разходите си и през второто тримесечие и забавихме инвестициите в локалното съдържание", отбелязва Майнуш.

Автор: Капитал

"БТВ Медиа Груп" отчита ръст на нетните си приходи за второто тримесечие на 2016 г. в сравнение със същия период през 2015 г. Това става ясно от отчета на собственика му - Central European Media Enterprises (CME), който беше публикуван вчера. Базираната на Бермудските острови група, в която най-голям акционер е американският медиен конгломерат Time Warner, притежава в България каналите bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady и Ring.bg.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    veli7820 avatar :-|
    veli7820

    Да вземат тогава да купят някакви нови филми за каналите си, че "Умирай трудно" взе да втръсва!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Медийното ядрено оръжие

Медийното ядрено оръжие

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK