Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (9 август)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (9 август)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (9 август)

Action Global Communications Bulgaria ще обслужва цялостната комуникация на Nokian Tyres, рекламният фестивал ФАРА се мести в Пловдив, председателят на Saatchi & Saatchi подаде оставка, а McDonald’s има нова носталгична кампания

5181 прочитания

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Action Global Communications Bulgaria ще обслужва цялостната комуникация на Nokian Tyres

Агенцията Action Global Communications Bulgaria, част от международната комуникационна верига Action Global Communications и представител за България на корпорацията Weber Shandick/ McCann Worldgroup, започва да обслужва цялостната комуникация на финландския производител на гуми Nokian Tyres Corporation. Сътрудничеството включва работа по комуникации с медиите, връзки с обществеността, организиране на събития и предоставяне на тестови продукти.

Рекламният фестивал ФАРА се мести в Пловдив

Нова дестинация, по-кратка продължителност и много семинарни панели. Това са част от промените, които ще настъпят във формата на тазгодишното издание на фестивала на асоциацията на рекламните агенции (ФАРА), който ще се проведе от 15 до 17 септември за първи път в Пловдив. Ако до момента акцентът на събитието е бил конкурсът, в който се оценяват рекламни кампании по основен показател креативност, то тази година целта на организаторите от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) е фестивалът да събере на едно място всички, които се интересуват или са част от рекламната индустрия, обменяйки опит и познания.

Повече по темата можете да прочетете тук.

Дигитален бизнес

Twitter пусна нова услуга, която стимулира потребителите да говорят за брандове

Чрез новата глобална услуга Instant Unlock Card рекламодатели могат да изпращат на потребителите различни формати съобщения, стимулирайки ги да споделят публикации за бранда им. Първите резултати от бета версията, които споделят от социалната платформа, са обещаващи - за всеки 100 платени импресии, рекламодателите получават още 34 неплатени. Тези и още статистически данни за ангажираността на потребителите са достъпни за всеки бранд през услугата Twitter Ads dashboard.

Повече по темата можете да прочетете тук.

Ford използва Олимпийските игри, за да рекламира в Snapchat

В последните няколко дни автомобилният производител публикува десетки видеа в Snapchat с фокус върху новия Ford Escape SUV и спорта. Очевидно е, че Олимпийските игри са част от сценария, но тъй като компанията не е официален спонсор няма право да публикува снимки, видеа или фрази, свързани с тях - нещо, за което Олимпийският комитет стриктно следи. Поради тази причина от Ford решават да заснемат хора с различни умения, на които да придадат спортен характер, а публикациите в социалното приложение да съвпадат с конкретни срещи от игрите. Пример за това е видео на сервитьор, който нарежда множество чинии на ръката си, а мотото на публикацията е "Ние всички сме щангисти." (We are all weightlifters).

Повече по темата можете да прочетете тук.

Медиен бизнес

NBCUniversal с приходи за милиарди от Олимпийските игри

Още преди официалния старт на Олимпийските игри в Рио NBCUniversal постави рекорд по продажба на рекламно пространство. Цялата сума възлиза на 1.2 млрд. долара и включва както телевизионна реклама, така и дигитална. По-голямата част (75%) от приходите на телевизионния канал идват от излъчването на игрите в прайм тайм-а. В сравнение с Олимпийските игри в Лондон преди четири години, сега приходите от реклама на NBC са с 20% повече. Една от причините за този голям ръст е часовата разлика, която тази година спрямо САЩ е само един час, което означава, че по-голямата част от състезанията могат да се излъчват на живо и привличат по-голяма аудитория.

Повече по темата можете да прочетете тук.

Vice стартира вечерно новинарско предаване по HBO

Първото телевизионно новинарско предаване на американското медийно издание Vice ще стартира на 26 септември под името Vice News Tonight. Продукцията ще се излъчва в 19 часа (в САЩ), а според изданието, цитирано от AdWeek, една от причините за създаването й е, че "вечерните новини не са се променяли от 60 години, докато начинът, по който младите зрители консумират информация се е променил изключително много".

Повече по темата можете да прочетете тук.

Tech Insider пак става част от Business Insider

Само една година след отделянето на технологичното издание Tech Insider, то отново става част от медията Business Insider. Причините за това са, че според компанията границите между бизнес и технологии вече са много размити и трудно може да се разделят темите, които двете издания отразяват. Сайтът на Tech Insider обаче ще продължи да функционира отделно.

Повече по темата можете да прочетете тук.

Рекламен бизнес

Председателят на Saatchi & Saatchi подаде оставка

Няколко дни след определените като сексистки изказвания на Кевин Робъртс по повод жените в бизнеса, комуникационният холдинг Publicis Groupe, част от който е Saatchi&Saatchi, прие оставката му. Окончателно Робъртс ще напусне компанията на 1 септември, малко повече от половин година преди датата му за пенсиониране (май 2017 г.). Това решение беше взето заради коментарите му в интервю за Business Insider, в което той отрече да съществува проблем с професионалното равенство между жени и мъже при заемането на ръководни постове в рекламната индустрия. Според него дори няма място за дебат на тази тема, тъй като много жени няма да стигнат лидерски позиции поради липса на "вертикална амбиция", каквато притежават мъжете. Мерки бяха взети веднага след интервюто, когато Робърс беше временно отстранен от длъжност, а рекламната агенция, както и целият холдинг, се разграничиха от изказването му.

Кевин Робърс публично се извини за думите си. В официално изявление пред The New York Times по повод подадената оставка той каза: "Проваляй се бързо, поправяй бързо, учи бързо - това са лидерските максими, в които вярвам. При коментарите пред Business Insider за кариерните приоритети, новите начини за работа и интеграцията, аз се провалих изключително бързо." Той допълни, че е разочаровал както Saatchi&Saatchi, така и Publicis Groupe - две компании, които обича и на които е посветил 20 години от живота си.

Повече по темата можете да прочетете тук.

Whirlpool инсталира обществени перални и сушилни в училищни квартали в САЩ

Основната тема на кампанията на бранда за домакинска техника е задържане на децата в училище. Направени от компанията проучвания показват, че близо половината от учениците, които са прекъснали обучението си, не могат да си намерят работа в по-късен етап. В същото време близо 20% от американските ученици нямат възможност да ходят с чисти дрехи на училище и поради тази причина те избират да пропуснат занятията. Whirlpool решава да започне едногодишна кампания за справяне с този проблем, инсталирайки обществени перални машини и сушилни в училищни квартали, като по този начин децата в неравностойно положение имат възможност да ходят на училище с чисти дрехи. Според директорите на учебните заведения в околността близо 90% от учениците, които са се включили в програмата, показват по-висок успех, участват в извънкласни дейности и присъстват на занятията с шест дни повече отколкото предходната година.

Повече по темата можете да прочетете тук.

McDonald’s с нова носталгична кампания

В новия рекламен клип за McDonald’s агенцията Leo Burnett решава да заложи на носталгията и набляга на премахнатите изкуствени консерванти от пилешките хапки на фаст фууд гиганта. Рекламният спот показва и сравнява навиците на децата преди и сега, а на финала баща и дъщеря заедно се наслаждават на непреходния вкус на хапките. Президентът на McDonald’s за САЩ Майк Андрес каза в изявление, че хората все повече се интересуват от произхода на храна, съставките и начина й на приготвяне. "Правим промени, за да сме сигурни, че храната, с която се гордеем, е храната, която нашите клиенти обичат, и с която се чувстват добре, консумирайки я", добави той.

Повече по темата можете да прочетете тук.

Свободни позиции:

Компанията WYSER обяви свободна позиция за PR експерт.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.