Увеличава ли се рекламният пазар

През първата половина на 2016 г. вероятно има малък ръст, но и много ясно изразена инфлация на цените

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Невероятно е, но е факт - достоверни данни за рекламните инвестиции в България и дали те се увеличават или намаляват практически няма. Мониторинговите агенции могат да дадат представа за размера на пазара - броя и продължителността на излъчените рекламни формати, но не и за тяхната стойност. Основната причина за това е че за поредна година пазарът е доминиран от свирепата конкуренция между двете най-големи медийни групи около bTV и "Нова телевизия". Борбата за увеличаване на пазарния дял между тях за поредна година предизвиква силна инфлация на цените на рекламното време. Те не намаляват официално рекламните си тарифи, но все повече увеличават отстъпките си, като в някои от по-драстичните случаи, по данни клиенти, те могат да стигнат и до 80%.

Въпреки липсата на точни данни големите рекламодатели, рекламни и медиа агенции могат да опишат сравнително ясна картина какво се случва през първата половина на годината. Тя накратко изглежда така: рекламните инвестиции се увеличават, макар и с малко, докато цените спадат и медиите се насищат с все повече реклама.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • + 1

    Изборно време... т.е. ден година храни.

    Нередност?
Нов коментар