Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 август)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 август)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 август)

Рекламните инвестиции в България се увеличават, The Guardian с нова стратегия за продажба на рекламно пространство, CNN започва да използва дронове при репортажите си, а Ford вече достига до потребителите и чрез виртуалната реалност

7518 прочитания

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар

Увеличава ли се рекламният пазар

Въпреки липсата на точни данни според големите рекламодатели и медиа агенции рекламните инвестиции в България се увеличават, макар и с малко, докато цените спадат и медиите се насищат с все повече реклама. В последните години телевизията заема повече от 70% от рекламния пазар, като делът й постоянно нараства. Българският онлайн пазар продължава да се развива макар и бавно най-вече заради необходимостта от опознаване на спецификите на медията.

Повече тук

Дигитален бизнес

Pepsi лансира рекламна кампания със стикери в Twitter

Pepsi е първата компания, която купува брандирани стикери в социалната платформа. Целта им е хората да асоциират емоциите и преживяванията си с бранда, затова и мотото на кампанията е "Кажи го с Pepsi" (Say It With Pepsi). Спонсорираните стикери са продължение на кампанията с емотикони, която Pepsi започна през февруари.

Повече тук

Nike с най-гледаната онлайн реклама по време на Олимпийските игри

Спортният бранд Nike и официален спонсор на игрите води класацията на най-гледаните онлайн рекламни видеа по време на Олимпийските игри в Рио според изследователската компания Visible Measures. Техният клип е изготвен от рекламната агенция Wieden + Kennedy Portland, продължителността му е малко повече от 2 минути и половина и е гледан над 112 млн. пъти. Сценарият му акцентира на спортуващите днес, които макар и все още да не го осъзнават ще станат шампиони утре. На второ място е рекламният клип на Procter & Gamble с мотото "Благодаря ти, мамо." (Thank You, Mom), също разработен от Wieden + Kennedy Portland, следван от кампанията на Samsung, дело на Leo Burnett.

Повече тук

Медиен бизнес

The Guardian с нова стратегия за продажба на рекламно пространство

Британското издание лансира първата си кампания за продажба на онлайн рекламно пространство на базата на това колко време потребителите действително са гледали рекламата. По този начин The Guardian се присъединява към Financial Times и The Economist, които също възприеха този подход на измерване на ефективността от онлайн рекламите. The Guardian предлага спотове с различнo времетраене - 10, 15, 20 или 30 секунди, всичките със 100% гледамост. Целта на изданието е да предложи на рекламодатели нова и наистина ефективна реклама с аргументирано ценообразуване, за разлика от досегашното заплащане на база брой импресии (рекламни показвания - бел. ред.).

Повече тук

Папарашкият сайт Gawker.com официално прекратява дейността си

Това стана ясно няколко дни след като американската медийна компания Univison купи Gawker Media за 135 млн. долара. Срещу тази сума, Univison получи правата върху шест сайта на жълтата медия. Папарашкият сайт Gawker.com обяви фалит, след като загуби съдебно дело от кеч звездата Хълк Хоган и в резултат на това трябваше да му изплати 140 млн. долара. Причината за иска от страна на Хоган беше разпространението на негово секс видео. Събитията са продиктувани и от друго признание от края на май тази година, когато стана ясно, че в продължение на години Питър Тийл, един от основателите на PayPal и един от най-ранните инвеститори във Facebook, е финансирал в сянка съдебни дела на други хора срещу Gawker с ясното намерение да доведе до фалита на компанията. Омразата на милиардера към Gawker се корени в това, че през 2007 г. технологичният блог на медийната група - Valleywag разкрива хомосексуалността на Тийл. След като стана ясна тайната му финансова подкрепа за Хоган, Тийл разкри, че е помагал и на други искове срещу жълтата медиа.

Повече тук

CNN превръща използването на дронове при репортажите си в нов бизнес

След 15-месечно тестване на безпилотните летателни апарати, американската медия започва официално да ги използва при всекидневните си репортажи и включвания на живо. Екипът на т. нар. CNN Air е съставен от няколко дронове и двама репортери, които ще създават съдържание за всички платформи на CNN, както и за някои продукции на Turner Broadcasting и Time Warner - компанията, собственик на CNN.

Повече тук

Рекламен бизнес

Ford вече достига до потребителите и чрез виртуалната реалност

Американският автомобилен производител пусна първото си мобилно приложение, което дава възможност на потребителите да се свържат с бранда чрез различни истории във виртуалната реалност. Първото събитие, което любителите на автомобили можеха да проследят беше спортното състезание 24 часа на Льо Ман. Потребителите могат да проследят подготовката на състезателите, както и на целия им екип и да разгледат отвътре състезателен автомобил на Ford. Всички тези сцени са представени в приложението под формата на 360-градусови видеа, заснети със специални камери за виртуална реалност.

Повече тук

Японската Uniqlo лансира първата си глобална кампания

Първата глобална кампания на бранда се базира на простичкия въпрос "Защо се обличаме?" (Why Do We Get Dressed?), а рекламният клип цели да даде отговор, представяйки дрехи от всекидневната колекция на Uniqlo. Кампанията е изготвена от американската агенция Droga5 New York, която поставя фокуса върху хората и техния начин на изразяване, а дрехите са тези, които само ги допълват. За Uniqlo е от особено значение да представя и корените на бранда в кампаниите си. "Неспирното ни любопитство към изследване на значението на дрехите е в основата на бранда ни. Лансирайки глобална кампания, която тръгва от Япония, оставаме верни на нашите корени и на същността ни.", коментира за AdWeek Джон Джей, криейтив президент на Fast Retailing - компанията майка на Uniqlo.

Повече тук

Съсипва ли Google Analytics съвременния маркетинг? (анализ)

С популяризирането на дигиталния маркетинг, много от рекламните практики, стратегии и умения загубиха смисъл, което до голяма степен преобърна цялата индустрия и разбиранията за нея. Маркетолозите от технологичната сфера често използват определенията social media marketing, Facebook marketing или content marketing без да разбират съществената разлика между маркетингова стратегия, комуникационен канал или съдържание.

Все още традиционните комуникационни канали, каквата е телевизията например, често носят по-голяма възвръщаемост на рекламодателите, защото директната ангажираност на потребителите е по-ефективна от виртуалната такава. Изготвянето на цялостната кампания преминава през редица етапи: от създаване на съобщение, адаптирането му към конкретно съдържание до предаването на това съдържание на аудиторията. И ако в традиционния "Промоционален микс" (Promotion mix) съществуват понятия като директен маркетинг, реклама, продажби от първо лице, промоции и обществена значимост, то Google Analytics въвежда съвсем нови правила: органично търсене, платено търсене, e-mail, дисплей и др. Ако се замислите, традиционният маркетинг отговаря на всички определения на social media marketing, като например получава директен отговор дали продуктът се харесва или не от специфична аудитория потребители, избрана според определени, най-често демографски характеристики. Най-важни за резултатността на проектите остават стратегиите, които се прилагат при разработването им. Когато обаче социалните мрежи се превърнат в рекламна страгия, а не в комуникационен канал, то понятията в маркетинга, а с тях и действията, тотално се объркват и не могат да доведат до очакваните резултати.

Повече тук

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.