Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (30 август)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (30 август)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (30 август)

Участниците в Saatchi Circle ще работят по реален бриф на Nova Brasilia, "Мобилтел" избира рекламна агенция, а The Wall Street Journal цели да достигне 3 млн. онлайн абонамента до края на 2017г.

5904 прочитания

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар

Участниците в Saatchi Circle ще работят по реален бриф на "Нова бразилия"

100 души са кандидатствали за длъжностите copywriter, дизайнер и creative technologist в тридневна рекламна академия за млади таланти Saatchi Circle FARA, организирана от рекламната агенция Saatchi&Saatchi България, съвместно с най-големия творчески рекламен фестивал в страната. От тях ще бъдат избрани 9 души, които ще сформират три екипа и ще работят по реално рекламно задание. Тази годинa участниците ще разрешават казус по бриф, зададен от марката "Нова бразилия". Идеите на трите екипа ще бъдат презентирани пред творческото жури на рекламния фестивал ФАРА, а отборът с най-добрата разработка ще получи възможност да реализира проекта си.

Saatchi Circle FARA ще се проведе от 15 до 17 септември, по време на фестивала, който за първи път ще бъде в Пловдив. По време на рекламната академия Лукас Конте, Global Senior Strategic Planner за Saatchi&Saatchi в Eвропа и Азия, ще помага на участниците да развият и структурират стратегическото си мислене при измислянето на идеите.

"Мобилтел" избира рекламна агенция

"Мобилтел" е в търсене на рекламна агенция, което обещава гореща есен в офисите на рекламните агенции. Телекомът е сред компаниите с най-големи бюджети за комуникация в България и е желан от всяка агенция клиент. Телекомът потвърди пред "Капитал", че провежда конкурс за рекламно обслужване, но отказа да даде повече подробности за поканените агенции, причините за обявяването на конкурс и конкретното задание към тях. По неофициална информация в надпреварата участват четири агенции - BBDO, reforma, Saatchi&Saatchi и настоящата рекламна агенция на "Мобилтел" The Smarts. Тъй като са обвързани с договори за конфиденциалност, участващите агенции също отказаха официален коментар, но според източници на "Капитал" те вече са преминали през етапа на презентациите на идеите си. А крайният резултат от конкурса ще бъде ясен съвсем скоро.

Повече тук

Дигитален бизнес

Повече от 2 млрд. гледания на Олимпийските игри в Snapchat

В началото на април NBCUniversal сключи партньорство със социалната платформа Snapchat за публикуване на съдържание от Олимпийските игри. Целта на медийния гигант беше да достигне до по-младата аудитория, използвайки Snapchat канала на онлайн медията BuzzFeed, в която инвестира 200 млн. долара през 2015 г. Стратегията на NBCUniversal се е изплатила, ако се съди по резултатите - 35 млн. регистрирани зрители, 2.2. млрд. гледания и 230 млн. минути консумирано съдържание. По време на състезанията BuzzFeed достига до потребителите в Snapchat чрез публикуване на видео през услугата Live Stories или изпращане на известия за публикации в Snapchat Discover. Всеки ден медията публикува близо 20 материала в платформата, свързани с Олимпийските игри. Възможностите за публикации в Snapchat не позволяват проследяването на цяло спортно състезание, затова фокусът на BuzzFeed беше върху интервюирането и заснемането на спортистите.

Повече тук

Медиен бизнес

Как The Wall Street Journal ще достигне 3 млн. онлайн абонамента (анализ)

Собственикът на бизнес изданието The Wall Street Journal Dow Jones си поставя амбициозна цел: да достигне 3 млн. онлайн абонамента до края на следващата година. За да се случи това, медията предприе две основни стъпки - редизайн на абонаментната си политика и нов директор на дигиталните продажби.

Новият модел ще дава възможност за безплатен 24 часов достъп до цялото съдържание на WSJ за нерегистрирани потребители. За да се възползват обаче читателите трябва задължително да оставят имейл, чрез който медията събира в база данни потенциални читатели, готови за платят за съдържание. Друго нововъведние пък позволява на служителите в WSJ, както и на читателите, заплатили абонамент, да публикуват безплатно текстове в социалните мрежа.

Основна промяна е и начинът, по който изданието мисли за абонатите си. Те вече не се възприемат като хора, които просто си плащат достъпа до журналистическо съдържание, а като част от общността на медията и това им дава добавена стойност. Това включва посещения на редакцията, достъп до специални събития и екслузивни материали. Този модел вече е адаптиран и от изданията The Guardian и Gimlet Media. Рекламната политика на WSJ също ще бъде част от стратегията за увеличаване на абонатите. Продажбата на онлайн рекламно пространство ще бъде тясно координирана с журналистическото съдържание в сайта на изданието.

Повече тук

Viceland показва незадоволителни рейтинг резултати

Миналата година Vice Media обяви мащабна експанзия с фокус върху доставката на новия си кабелен канал Viceland до редица нови пазари. Медията сключи договор с Nielsen за конфиденциалност на рейтинга през първите шест месеца. Публикуваните вече данни обаче не изглеждат удовлетворяващи, според експертите. През юли по време на прайм тайм-а Viceland регистрира 45 хил. зрители на възраст между 18 и 49 години или два пъти по-малко, отколкото резултатите на H2 - каналът, чието място зае Viceland. Това се дължи от една страна на факта, че медията таргетира по-млада аудитория, а от друга, защото като наскоро лансиран канал, зрителите не познват все още достатъчно добре съдържанието му.

Повече тук

Големи американски медии обединяват рекламните си активи

Двете спортни медии Sports Illustrated, собственост на Time Inc. и Fox Sports, собственост на 21st Century Fox, сключиха ново дългогодишно партньорство за споделяне на рекламно и редакционно съдържание. Целта им е чрез това обединение да се превърнат в по-силен конкурент в онлайн пространството, което в тази категория е доминирано основно от ESPN. Така например важно новинарско съдържание на едната медия ще бъде достъпно и през другата. Рекламодателите пък ще могат да рекламират комбинирано и в Sports Illustrated, и във Fox Sports, а двете медии ще си разделят приходите. Тази стратегия вече им помогна през юли да регистрират 68 млн. уникални посетители на сайтовете си, което ги прави втората най-голяма спортна онлайн медия след ESPN, която разполага със 79 млн. посетители.

Повече тук

CNN таргетира младите зрители в Нигерия

Една от целите на CNN International е да достигне до младата аудитория в Нигерия - не само най-гъсто населената държава в Африка, но и тази с най-голяма група от млади потребители. Поради тази причина медийната група отваря първия си дигитален офис в Лагос, който ще отговаря за създаването на съдържание, насочено към локалната аудитория. Местната журналистка Стефани Брусари е назначена да ръководи дейността на медията за региона. Според нея съдържанието трябва да бъде универсално за всички читатели, защото "повечето истории, свързани с Африка са негативни и действително страни като Нигерия имат сериозни проблеми, но младите и активни хора там имат същите амбиции и интереси като навсякъде по света.", казва тя, цитирана от DigiDay. За сега публикациите ще бъдат основно в социалните мрежи на английски език, защото е най-разпространеният сред по-младата аудитория.

Повече тук

Рекламен бизнес

FedEx уеднаквява цветовете в логото си

Фотограф: Mike Blake

Целта на американската куриерска компания е да направи логото си силно разпознаваемо от потребителите. И ако до момента FedEx се появяваше с различна комбинация от цветове, то вече основните такива навсякъде ще бъдат лилаво и оранжево. Според изследвания тези два цвята привличат вниманието на хората, а в комбинация са и силно визуално запомнящи се.

Повече тук

Как винопроизводителите достигат до т.нар. Мillennial потребители

Поколението millennials, или младите потребители на възраст между 15 и 35 години, са хората, които компаниите масово се опитват да таргетират в своите комуникации, защото те създават съвременните тенденции на пазара. По данни на Wine Market Council в САЩ 36% от хората, които са редовни консуматори на вино, попадат в тази възрастова група, сравнено с 34%, които са "бейби бумъри" (хората, родени през 50-те и 60-те години на миналия век- бел. ред.). За да привлекат вниманието на младите, винопроизводителите опитват иновативни опаковки, хитри етикети и по-достъпни послания. Такъв е и случаят на американската компания ManCan, която предлага вино в кен кутийки. Целта им е да бъдат по-удобни и лесно преносими за младите потребители, които търсят компактност във всеки продукт. Производството е съсредоточено върху бялото и червеното вино, а опаковка от четири кена се продава на цената от 17 долара.

Повече тук


Свободни позиции:

"Евромаркет" обяви вакантна позиция за специалист реклама.

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK