"Ще гледаме основно за нестандартни и интересни, добре изпълнени медийни решения", каза Диляна Драгомирова, председател на тазгодишното медийно жури на рекламния фестивал ФАРА и директор връзки с клиенти в reforma. След гласуването общо четири заявки в категорията "Медийна кампания" и пет в категорията "Дигитална кампания" бяха избрани да продължат към финала на конкурса.
Тази година темата на ФАРА е "Трансформация". Освен промяна в локацията на фестивала от Албена в Пловдив, намалената му продължителност и силен фокус върху лекционната програма, промяна има и в правилата на конкурсната програма. За първи път големи награди ще се връчат само за агенция на годината и рекламодател на годината. "Това е най-основната промяна, която касае медийните категории", коментира Диляна Драгомирова. Както при оценките на творческото жури, така и тук финалистите ще бъдат обсъдени и гласувани допълнително, а победителите ще станат ясни в събота.
Днес, във втория ден от фестивала, се проведе лекционната част, в която международни специалисти от сферата на комуникациите говореха за бъщетето на бранша, добрите страни на провала и уроците от него. Това бяха Сента Слингерланд дългогодишен директор "Бранд стратегия" на рекламния фестивал в Кан, Хамиш Макрей, футуролог и коментатор за британския вестник The Independent, Оливиеро Тоскани, фотографът, популяризирал италианския моден бранд Benetton, и Лукас Конте, Global Senior Strategic Planner за Saatchi&Saatchi в Европа и Азия. Днес бяха гласувани и творческите категории "Радио реклама", Digital и Оne-to-Оne Communication, в която се отличават кампании, показали персонален подход към потребителите. Заявките в нея бяха общо 27, а от тях журито избра 12 кампании финалисти. От тях обаче три се отличиха с най-много гласувани "да" от журито. Това са кампанията Museum of Less Ordinary на агенцията NEXT-DC за "Браун Форман България", Veloline също на NEXT-DC за "Лидл България" и Код Кино на Tribal Worlwide София, изготвена за АГИТПРОП и Столична Община.
Вижте финалистите в медийните и творческите категории:
Медийни категории
Категория "Дигитална кампания"
Заглавие на рекламата: Holiday Songs
Рекламодател: "Браун Форман България"Агенция: NEXT-DC
Заглавие на рекламата: Балконтурист
Рекламодател: "Хаус маркет България"Агенция: Ogilvy Group
Заглавие на рекламата: Сменяме времето
Рекламодател: "Загорка"Агенция: Saatchi&Saatchi Bulgaria
Заглавие на рекламата: Veloline
Рекламодател: "Лидл България"Агенция: NEXT-DC
Заглавие на рекламата: Капитана Говори
Рекламодател: "Авенди"Агенция: Knoway
Категория "Медийна кампания"
Заглавие на рекламата: Крадецът на ябълки
Рекламодател: "Загорка"Агенция: All Channels Advertising
Заглавие на рекламата: Образ и подобие
Рекламодател: Арт колекция Николай НеделчевАгенция: Saatchi&Saatchi Bulgaria
Заглавие на рекламата: Предай нататък
Рекламодател: I Can Too FoundationАгенция: Saatchi&Saatchi Bulgaria
Заглавие на рекламата: Tiguan Blind Dates
Рекламодател: "Порше БГ"Агенция: B + RED
Творчески категории (продължение)
Категория Оne-to-Оne Communication
Заглавие на рекламата: Museum of Less Ordinary
Рекламодател: "Браун Форман България"Агенция: NEXT-DC
Заглавие на рекламата: Бургаски татуси
Рекламодател: "Каменица"Агенция: "Публисис"
Заглавие на рекламата: Veloline
Рекламодател: "Лидл България"Агенция: NEXT-DC
Заглавие на рекламата: Винил "Нашият сигнал"
Рекламодател: "Загорка"Агенция: Saatchi&Saatchi Bulgaria
Заглавие на рекламата: Интерактивна инсталация Paddy
Рекламодател: Pernod Ricard BulgariaАгенция: Twibal Worldwide София
Заглавие на рекламата: Exponat
Рекламодател: Национален музей "Земята и хората"Агенция: e-act creative digits
Заглавие на рекламата: The Jigsaw
Рекламодател: ЗагоркаАгенция: NEXT-DC
Заглавие на рекламата: Кандидат за работа
Рекламодател: "Хаус маркет България"Агенция:Ogilvy Group
Заглавие на рекламата: Код Кино
Рекламодател: АГИТПРОП и Столична ОбщинаАгенция: Tribal Worlwide София
Заглавие на рекламата: Рекорд на Гинес
Рекламодател: "Мото пфое"Агенция: DDB Sofia
Заглавие на рекламата: Подложка за чаша
Рекламодател: "Карлсберг България"Агенция: Tribal Worldwide София
Заглавие на рекламата: Хаштайга
Рекламодател: "Загорка"Агенция: Saatchi&Saatchi Bulgaria
Категория "Уебсайтове, микросайтове и мобилни приложения"
Заглавие на рекламата: Paddy For No Reason
Рекламодател: "Перно Рикар България"Агенция: Tribal Worlwide София
Заглавие на рекламата: Veloline
Рекламодател: "Лидл България"Агенция: NEXT-DC
Заглавие на рекламата: 20 години София филм фест
Рекламодател: Sofia International Film FestivalАгенция: DDB Sofia
Заглавие на рекламата: Internet of Less Ordinary
Рекламодател: "Браун Форман България"Агенция: NEXT-DC
Заглавие на рекламата: Exponat
Рекламодател: Национален музей "Земята и хората"Агенция: e-act creative digits
Заглавие на рекламата: Cyberbullying Guide
Рекламодател: "Теленор"Агенция:NEXT-DC
Заглавие на рекламата: Сменяме времето
Рекламодател: "Загорка"Агенция: Saatchi&Saatchi Bulgaria
Категория "Онлайн реклама"
Заглавие на рекламата: Internet of Less Ordinary
Рекламодател: "Браун Форман България"Агенция: NEXT-DC
Заглавие на рекламата: Крадени новини
Рекламодател: "Загорка"Агенция: All Channels Advertising
Заглавие на рекламата: Holiday Songs
Рекламодател: "Браун Форман България"Агенция: NEXT-DC
Категория "Социални медии"
Заглавие на рекламата: Internet of Less Ordinary
Рекламодател: "Браун Форман България"Агенция: NEXT-DC
Категория "Радио реклама"
Заглавие на рекламата: Гастроном, Метеоролог, Селфи Принцеса
Рекламодател: "Теленор"Агенция: DDB Sofia
Заглавие на рекламата: Жизненоважно съобщение
Рекламодател: "Порше БГ"Агенция: Saatchi&Saatchi Bulgaria
Заглавие на рекламата: Хиляди причини да вземеш кредит (серия от 2 реклами)
Рекламодател: "Банка ДСК"
Агенция: Noble Graphics
"Ще гледаме основно за нестандартни и интересни, добре изпълнени медийни решения", каза Диляна Драгомирова, председател на тазгодишното медийно жури на рекламния фестивал ФАРА и директор връзки с клиенти в reforma. След гласуването общо четири заявки в категорията "Медийна кампания" и пет в категорията "Дигитална кампания" бяха избрани да продължат към финала на конкурса.
Тази година темата на ФАРА е "Трансформация". Освен промяна в локацията на фестивала от Албена в Пловдив, намалената му продължителност и силен фокус върху лекционната програма, промяна има и в правилата на конкурсната програма. За първи път големи награди ще се връчат само за агенция на годината и рекламодател на годината. "Това е най-основната промяна, която касае медийните категории", коментира Диляна Драгомирова. Както при оценките на творческото жури, така и тук финалистите ще бъдат обсъдени и гласувани допълнително, а победителите ще станат ясни в събота.
0 коментара