ФАРА, ден втори: Рекламата по света и у нас
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

ФАРА, ден втори: Рекламата по света и у нас

Хамиш Макрей, футуролог и коментатор за британския вестник The Independent

ФАРА, ден втори: Рекламата по света и у нас

Международни лектори и български финалисти

7116 прочитания

Хамиш Макрей, футуролог и коментатор за британския вестник The Independent

© Михаил Новаков


"Ще гледаме основно за нестандартни и интересни, добре изпълнени медийни решения", каза Диляна Драгомирова, председател на тазгодишното медийно жури на рекламния фестивал ФАРА и директор връзки с клиенти в reforma. След гласуването общо четири заявки в категорията "Медийна кампания" и пет в категорията "Дигитална кампания" бяха избрани да продължат към финала на конкурса.

Тази година темата на ФАРА е "Трансформация". Освен промяна в локацията на фестивала от Албена в Пловдив, намалената му продължителност и силен фокус върху лекционната програма, промяна има и в правилата на конкурсната програма. За първи път големи награди ще се връчат само за агенция на годината и рекламодател на годината. "Това е най-основната промяна, която касае медийните категории", коментира Диляна Драгомирова. Както при оценките на творческото жури, така и тук финалистите ще бъдат обсъдени и гласувани допълнително, а победителите ще станат ясни в събота.

Днес, във втория ден от фестивала, се проведе лекционната част, в която международни специалисти от сферата на комуникациите говореха за бъщетето на бранша, добрите страни на провала и уроците от него. Това бяха Сента Слингерланд дългогодишен директор "Бранд стратегия" на рекламния фестивал в Кан, Хамиш Макрей, футуролог и коментатор за британския вестник The Independent, Оливиеро Тоскани, фотографът, популяризирал италианския моден бранд Benetton, и Лукас Конте, Global Senior Strategic Planner за Saatchi&Saatchi в Европа и Азия. Днес бяха гласувани и творческите категории "Радио реклама", Digital и Оne-to-Оne Communication, в която се отличават кампании, показали персонален подход към потребителите. Заявките в нея бяха общо 27, а от тях журито избра 12 кампании финалисти. От тях обаче три се отличиха с най-много гласувани "да" от журито. Това са кампанията Museum of Less Ordinary на агенцията NEXT-DC за "Браун Форман България", Veloline също на NEXT-DC за "Лидл България" и Код Кино на Tribal Worlwide София, изготвена за АГИТПРОП и Столична Община.

Вижте финалистите в медийните и творческите категории:

Медийни категории

Категория "Дигитална кампания"

Заглавие на рекламата: Holiday Songs

Рекламодател: "Браун Форман България"

Агенция: NEXT-DC

Заглавие на рекламата: Балконтурист

Рекламодател: "Хаус маркет България"

Агенция: Ogilvy Group

Заглавие на рекламата: Сменяме времето

Рекламодател: "Загорка"

Агенция: Saatchi&Saatchi Bulgaria

Заглавие на рекламата: Veloline

Рекламодател: "Лидл България"

Агенция: NEXT-DC

Заглавие на рекламата: Капитана Говори

Рекламодател: "Авенди"

Агенция: Knoway

Категория "Медийна кампания"

Заглавие на рекламата: Крадецът на ябълки

Рекламодател: "Загорка"

Агенция: All Channels Advertising

Заглавие на рекламата: Образ и подобие

Рекламодател: Арт колекция Николай Неделчев

Агенция: Saatchi&Saatchi Bulgaria

Заглавие на рекламата: Предай нататък

Рекламодател: I Can Too Foundation

Агенция: Saatchi&Saatchi Bulgaria

Заглавие на рекламата: Tiguan Blind Dates

Рекламодател: "Порше БГ"

Агенция: B + RED

Творчески категории (продължение)

Категория Оne-to-Оne Communication

Заглавие на рекламата: Museum of Less Ordinary

Рекламодател: "Браун Форман България"

Агенция: NEXT-DC

Заглавие на рекламата: Бургаски татуси

Рекламодател: "Каменица"

Агенция: "Публисис"

Заглавие на рекламата: Veloline

Рекламодател: "Лидл България"

Агенция: NEXT-DC

Заглавие на рекламата: Винил "Нашият сигнал"

Рекламодател: "Загорка"

Агенция: Saatchi&Saatchi Bulgaria

Заглавие на рекламата: Интерактивна инсталация Paddy

Рекламодател: Pernod Ricard Bulgaria

Агенция: Twibal Worldwide София

Заглавие на рекламата: Exponat

Рекламодател: Национален музей "Земята и хората"

Агенция: e-act creative digits

Заглавие на рекламата: The Jigsaw

Рекламодател: Загорка

Агенция: NEXT-DC

Заглавие на рекламата: Кандидат за работа

Рекламодател: "Хаус маркет България"

Агенция:Ogilvy Group

Заглавие на рекламата: Код Кино

Рекламодател: АГИТПРОП и Столична Община

Агенция: Tribal Worlwide София

Заглавие на рекламата: Рекорд на Гинес

Рекламодател: "Мото пфое"

Агенция: DDB Sofia

Заглавие на рекламата: Подложка за чаша

Рекламодател: "Карлсберг България"

Агенция: Tribal Worldwide София

Заглавие на рекламата: Хаштайга

Рекламодател: "Загорка"

Агенция: Saatchi&Saatchi Bulgaria

Категория "Уебсайтове, микросайтове и мобилни приложения"

Заглавие на рекламата: Paddy For No Reason

Рекламодател: "Перно Рикар България"

Агенция: Tribal Worlwide София

Заглавие на рекламата: Veloline

Рекламодател: "Лидл България"

Агенция: NEXT-DC

Заглавие на рекламата: 20 години София филм фест

Рекламодател: Sofia International Film Festival

Агенция: DDB Sofia

Заглавие на рекламата: Internet of Less Ordinary

Рекламодател: "Браун Форман България"

Агенция: NEXT-DC

Заглавие на рекламата: Exponat

Рекламодател: Национален музей "Земята и хората"

Агенция: e-act creative digits

Заглавие на рекламата: Cyberbullying Guide

Рекламодател: "Теленор"

Агенция:NEXT-DC

Заглавие на рекламата: Сменяме времето

Рекламодател: "Загорка"

Агенция: Saatchi&Saatchi Bulgaria

Категория "Онлайн реклама"

Заглавие на рекламата: Internet of Less Ordinary

Рекламодател: "Браун Форман България"

Агенция: NEXT-DC

Заглавие на рекламата: Крадени новини

Рекламодател: "Загорка"

Агенция: All Channels Advertising

Заглавие на рекламата: Holiday Songs

Рекламодател: "Браун Форман България"

Агенция: NEXT-DC

Категория "Социални медии"

Заглавие на рекламата: Internet of Less Ordinary

Рекламодател: "Браун Форман България"

Агенция: NEXT-DC

Категория "Радио реклама"

Заглавие на рекламата: Гастроном, Метеоролог, Селфи Принцеса

Рекламодател: "Теленор"

Агенция: DDB Sofia

Заглавие на рекламата: Жизненоважно съобщение

Рекламодател: "Порше БГ"

Агенция: Saatchi&Saatchi Bulgaria

Заглавие на рекламата: Хиляди причини да вземеш кредит (серия от 2 реклами)

Рекламодател: "Банка ДСК"

Агенция: Noble Graphics

"Ще гледаме основно за нестандартни и интересни, добре изпълнени медийни решения", каза Диляна Драгомирова, председател на тазгодишното медийно жури на рекламния фестивал ФАРА и директор връзки с клиенти в reforma. След гласуването общо четири заявки в категорията "Медийна кампания" и пет в категорията "Дигитална кампания" бяха избрани да продължат към финала на конкурса.

Тази година темата на ФАРА е "Трансформация". Освен промяна в локацията на фестивала от Албена в Пловдив, намалената му продължителност и силен фокус върху лекционната програма, промяна има и в правилата на конкурсната програма. За първи път големи награди ще се връчат само за агенция на годината и рекламодател на годината. "Това е най-основната промяна, която касае медийните категории", коментира Диляна Драгомирова. Както при оценките на творческото жури, така и тук финалистите ще бъдат обсъдени и гласувани допълнително, а победителите ще станат ясни в събота.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK