Новият брой: Пътят към Европа
Close

NEXT-DC е агенция на годината за 2016 г.

На рекламния фестивал ФАРА "Загорка" спечели отличието "Рекламодател на годината"

   ©  Михаил Новаков
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

NEXT-DC беше отличена за "Агенция на годината" на седемнадесетото издание на най-големия рекламен фестивал в България ФАРА, който приключи на 17 септември. Тя събра общо седем златни награди, пет сребърни и пет бронзови съответно в категориите "Събития", AMBIENT, Art Direction, One-to-One Communication, "Онлайн реклама", "Социални медии", Digital, "Комуникационна кампания – стоки" , "Дигитална кампания" и "Иновативно използване на дигиталните медии". На второ и трето място в надпреварата за най-добра агенция са съответно Saatchi&Saatchi Bulgaria и DDB Sofia. Наградата "Рекламодател на годината" беше присъдена на "Загорка" АД. Второто и третото място по брой точки са за компаниите Brown-Forman Bulgaria и Carlsberg България.

Една добра годинаТази година в рекламната надпревара се включиха 29 различни агенции и бяха подадени общо 348 заявки за творческите и медийните категории. Най-много заявки имаше Saatchi&Saatchi Bulgaria – 45, с една по-малко беше агенцията DDB Sofia – 44, и NEXT-DC с 39 зявки. Темата на ФАРА беше "Трансформация", но освен дългоочакваните организационни промени всички се обединиха около мнението, че има и раздвижване на рекламния пазар. Голяма част от кампаниите представят по-ясна комуникация в комбинация с добра идея и изпълнение. Форматът и локацията на фестивала отдавна имаха нужда от промяна. Затова тази година вместо в курортен комплекс Албена ФАРА се проведе в Пловдив, където събра по-голяма и разнообразна публика. За това помогна и засилена лекционна програма с присъствието на международни специалисти от комуникационния бранш, които разказаха за опита, провалите и трансформациите, през които са преминали. Промени имаше и в правилата на конкурсната програма. За първи път големи награди се връчиха само за агенция на годината и рекламодател на годината, което е и най-голямата промяна, засягаща медийните категории. Досега NEXT-DC е печелила две големи награди на ФАРА - през 2013 г. и 2014 г. за "Медийна агенция на година", но не и за творческа агенция. Трябва и ощеКонкурсът се трансформира, но това е само началото. Според голяма част специалисти от комуникационния бранш следващата необходима и наложителна промяна, която трябва да се случи във ФАРА, е журито да бъде съставено от чуждестранни и независими членове. Сега заявките се оценяват от представители на различни агенции в България, поканени от организаторите на фестивала - Българската асоциация на комуникационните агенции.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар