Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 сеп 2016, 18:21, 6468 прочитания

Седмични новини за маркетинг и реклама (21 септември)

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Младите таланти от The Squad спечелиха рекламната академия на Saatchi Circle

Екипът на The Squad спечели четвъртото издание на тридневната академия Saatchi Circle, която се проведе от 15 до 17 септември по време на най-големия български рекламен фестивал ФАРА. Проектът им се фокусира върху превръщането на непознатите български съвременни герои в познати такива чрез издигане на техни памeтници. "Така се надяваме поне малко да превърнем черногледството в оптимизъм", казаха от екипа в заключение на презентацията си. Общо три отбора, съставени от copywriter, дизайнер и creative technologist представиха идеите си пред творческото жури на ФАРА. Те работиха по реален бриф, зададен от марката "Нова Бразилия" - да предложат идея, която ще провокира българите да заменят черногледството с оптимизъм.


Екипът на ZENSTARS предложи реализирането на ден на осъзнатото псуване, в който шофьорите ще бъдат подтиквани да псуват всеки на пътя. Третата идея на екипа на Brainstormers беше терапия по български - организиране на туристическо хейтене в България.
Инициативата за млади таланти в сферата на рекламата се организира от агенцията Saatchi&Saatchi - България. Целта на проекта е да даде практически познания на участниците, запознавайки ги с основните понятия в рекламния бранш - стратегическото планиране, генерирането и развиването на идеи, както и със структурата на една рекламна агенцията и работата в екип. "Участниците преминаха през интензивно рекламно обучение, а чрез инициативата се опитваме да решим един голям проблем в страната, а именно недостига на кадри в индустрията", коментира Георги Гавазов, управляващ партньор в Saatchi&Saatchi - България.

NEXT-DC е агенция на годината за 2016 г.

NEXT-DC беше отличена за "Агенция на годината" на седемнадесетото издание на най-големия рекламен фестивал в България ФАРА, който приключи на 17 септември. Тя събра общо седем златни награди, пет сребърни и пет бронзови съответно в категориите "Събития", AMBIENT, Art Direction, One-to-One Communication, "Онлайн реклама", "Социални медии", Digital, "Комуникационна кампания – стоки" , "Дигитална кампания" и "Иновативно използване на дигиталните медии". На второ и трето място в надпреварата за най-добра агенция са съответно Saatchi&Saatchi Bulgaria и DDB Sofia. Наградата "Рекламодател на годината" беше присъдена на "Загорка" АД. Второто и третото място по брой точки са за компаниите Brown-Forman Bulgaria и Carlsberg - България. Темата на ФАРА беше "Трансформация", но освен дългоочакваните организационни промени всички се обединиха около мнението, че има и раздвижване на рекламния пазар. Голяма част от кампаниите представят по-ясна комуникация в комбинация с добра идея и изпълнение. Tази година вместо в Албена ФАРА се проведе в Пловдив, имаше засилена лекционна програма с присъствието на международни специалисти от комуникационния бранш. Също така за първи път големи награди се връчиха само за агенция на годината и рекламодател на годината, което е и най-голямата промяна, засягаща медийните категории. Досега NEXT-DC е печелила две големи награди на ФАРА - през 2013 г. и 2014 г. за "Медийна агенция на година", но не и за творческа агенция.



Интервю с победителите можете да прочетете в седмичния "Капитал".

"Нова броудкастинг груп" и "Нетинфо" се присъединяват към glomex

Двете компании ще си партнират с глобалната онлайн платформа за платено видеосъдържание glomex, част от германската компания ProSiebenSat.1. Според компанията чрез новата сделка онлайн видеопродукциите и проектите на "Нетинфо" ще достигнат до нова, международна аудитория. Продуцентската и дистрибуционна компания 7Talents, част от "Нетинфо", започна два нови проекта този сезон. Това са онлайн шоуто за таланти "Смях на почивки" в партньорство с KitKat, което се излъчи за първи път на 15 септември, и комедийният сериал "Апартамент 404", който ще бъде пуснат в платформата Vbox7.com преди края на годината. От медийната група казват, че "новият проект е поредна стъпка в създаването на крос медийно съдържание, което задоволява търсенето на алтернативни форми за реклама и новите тенденции в потреблението от аудиторията".

Pepsi преразглежда дигиталната си агенция

Фотограф: LUKE MACGREGOR

Компанията започна процедура по преразглеждане на дигиталната агенция, която обслужва бранда Pepsi за Северна Америка. Става въпрос за рекламата агенция Barbarian Group, която беше придобита през 2009 г. от международната Cheil Worldwide. Причините Pepsi да започнат преразглеждане на обслужването по всяка вероятност са свързани с напускането на ключови фигури в агенцията, една от които е изпълнителният й директор Питър Ким, който си тръгна след по-малко от година на този пост. В следващите шест месеца след него напуснаха и други основни за бизнеса на Barbarian Group хора. Все още не е ясно дали агенцията ще се бори за запазване на бизнеса си с Pepsi, макар че преди няколко седмици от безалкохолния бранд коментираха, че отношенията им и работата вървят добре, пише AdAgе. И двете компании обаче отказват да коментират темата към момента. Barbarian Group имаше основна роля в онлайн комуникационната стратегия на Pepsi. Агенцията работи по завръщането и установяването на пазара на содата Crystal Pepsi, както и комуникацията в социалните медии, свързана със спортното събитие Super Bowl.

Burberry използва чат бот, за да промотира колекцията си

Модният бранд използва новата услуга на Facebook за автоматични рекламни съобщения в приложението Messenger, за да представи част от нещата, вдъхновили тазгодишната колекция, която ще бъде представена по време на Седмицата на модата в Лондон. Потребителите трябва да се абонират за съобщенията през Facebook страницата на Burberry. След това чат бот ще им разкрие в лични съобщения какво стои зад новата колекция на бранда - снимки, цитати от литературни произведения и дори скици на някои от моделите, които ще бъдат представени тази седмица в Лондон. Технологиите са основна част от комуникацията на Burberry. Това беше първият луксозен моден бранд, който създаде собствен канал в Snapchat, както и собствена страница със съвети и предложения в сайта Pinterest.

Новини в 140 символа:

Fox Sports ще даде възможност на зрителите на колежански американски футбол да гледат поредица от спортни срещи във виртуалната реалност.

Дамският канал bTV Lady е с обновена визия с основно мото "Ще се влюбиш в нея".

Фотограф: DADO RUVIC

Google, Facebook и някои от най-големите брандове обединяват усилия в търсене на решение за справяне със софтуерите за блокиране на реклами.

Потребителите на Twitter вече лесно могат да намират конкретните профили на компаниите, които отговарят на въпроси, свързани с бранда им.

Snapchat има за цел да достигне до повече рекламодатели в Германия, които търсят по-интерактивен начин да се рекламират.

New Age Media/Cinema City Bulgaria обяви вакантна позиция за Advertising Sales Executive.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник" 2 "Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник"

Организацията смята, че запорът на активи на Иво и Галя Прокопиеви се извършва, за да се измести вниманието от скандала за търговия с влияние в хазарта

23 май 2020, 4059 прочитания

Рекламна спортна пауза Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

22 май 2020, 1116 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
NEXT-DC: Вече сме повече от дигитална агенция и търсим следващото голямо нещо

Управляващият екип на агенцията на годината пред "Капитал"

Още от Капитал
Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Парите ваши, схемите наши

Държавата нахлува на пазара на горива с верига бензиностанции и бази. Зад идеята прозират амбиции на политици, а проектът може да разбие пазара

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10