Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Седмични новини за маркетинг и реклама (5 октомври)

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Рекламодатели настояват за прозрачност в измерванията на Facebook рекламите

Асоциацията на рекламодателите в САЩ (Association of National Advertisers - ANA) настоява Facebook да предостави на маркетолозите прозрачност при измерването на кампаниите в социалната мрежа. Това се случва, след като стана ясно, че в продължение на две години интернет гигантът е преувеличавал времетраенето на гледанията на видеата с между 60% и 80%. От асоциацията предлагат показателите за измерване на кампаниите във Facebook да бъдат акредитирани от независимата група за одит на медийното измерване Media Rating Council. "Повече от 6 млрд. долара се насочват към Facebook и смятаме, че е време както те, така и други големи медийни играчи на пазара да бъдат одитирани и акредитирани. Това са стандарти, приети от практиката, на които рекламодатели и агенции разчитат от десетилетия", коментира изпълнителният директор на Асоциацията на рекламодателите в САЩ Боб Лиодайс, цитиран от The Wall Street Journal. Специалистите се обединяват около мнението, че грешката на социалната платформа, продължила цели две години, трябва да служи за сигнал на компанията, че е време да им позволи да използват независима услуга за измерване и сравнение на рекламните кампании в платформата. От Facebook излязоха с изявление, че се извиняват за грешката и обсъждат как да работят съвместно с Асоциацията на рекламодателите в САЩ. В същото време Каролин Еверсън - президент на глобалните маркетингови решения във Facebook направи изявление, че след разговорите й с рекламодатели, всички са потвърдили, че не са използвали сгрешената метрика и тя не е повлияла на възвращаемостта на инвестициите им. Тя добавя, че компаниите трябва да се съсредоточават повече върху показатели, които са ключови за бизнеса им, вместо върху харесвания, кликове и импресии.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове