Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (11 октомври)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (11 октомври)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (11 октомври)

Второто издание на IAB MIXX Awards ще се проведе на 17 ноември, Nivea България започва благотворителна кампания, a Amazon е спящият гигант на пазара на онлайн реклама, а New York Times заменя банерите със собствен формат

5665 прочитания

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар

Второто издание на IAB MIXX Awards ще бъде на 17 ноември

За втора поредна година ще се проведе фестивалът IAB Mixx Awards, който цели да отличи постиженията в интерактивния и дигитален маркетинг както за агенции, така и за рекламодатели. Международният форум се организира от българския клон на IAB (Interactive Advertising Bureau) и ще се състои на 17 ноември в София. Крайният срок за подаване на заявки за конкурса е 1 ноември, а едно от условията за участие е кампаниите да са публикувани, излъчени и организирани в периода между ноември 2015 г. и ноември 2016 г.

В конкурса на IAB България могат да се включат не само агенции, но и рекламодатели, които се състезават в седем категории. Това са директна интерактивна кампания, брандирано съдържание, интеграция между различни видове медии и платформи, интерактивна видео кампания, мобилна кампания, кампания в социалните мрежи и иновативни и експериментални кампании, които не подлежат на категоризация.

В състава на журито на конкурса тази година влизат Зоран Арсовски, директор "Глобален дигитален маркетинг" в Progress, Катя Тодорова, основател на MEmotion, управляващият партньор в Xplora Георги Малчев, Жюстин Томс, мениджър "Бизнес развитие" в ABC Design & Communication Group, мениджърът на OLX за България Спас Сливков, управляващият партньор в Saatchi&Saatchi Георги Гавазов и Юлия Атанасова, мениджър за България на Criman. Всеки от членовете на журито ще отговаря за една от седемте категории във фестивалната програма и ще оценява кампаниите на база четири основни критерия, избрани предварително от IAB България. Това са стратегията при изготвяне на кампанията, изпълнението и използването на медии, резултатите и възвръщаемостта на инвестицията, както и креативността на проектите.

Nivea започва благотворителна кампания за деца, лишени от родителска грижа

Благотворителната кампания на козметичната компания се провежда за втора поредна година и започна на 10 октомври, когато в търговската мрежа тръгва лимитирана серия крем "Приказни моменти за грижа" на Nivea. Герои от четири различни приказки ще бъдат илюстрирани върху продукта, а 30 стотинки от продажбата на всеки крем ще бъдат дарявани на деца, лишени от родителска грижа от SOS Детски селища България. Кампанията с лимитирани продукти е адаптирана за България и ще продължи до края на декември. Тази година за първи път инициативата ще се разгърне и във Facebook под хаштага #ПриказнаСиняГрижа. Потребителите ще бъдат насърчавани да се включат с кратка приказка в страницата на Nivea. На 10 ноември ще бъдат избрани 20 истории, които ще бъдат публикувани в книга, предназначена за децата от SOS Детски селища България. Миналата година благотворителната кампанията "Приказни моменти за грижа" е продължила около 3 месеца, а събраните средства, дарени на децата, са били в размер на повече от 36 хил. лв.

Дигитален бизнес

Amazon - спящият гигант на пазара на онлайн реклама

Макар досега Amazon да не е много активен на сцената на онлайн рекламата, особено в сравнение с Google и Facebook, скоро онлайн ритейлърът може да се превърне в техен пряк конкурент, пише The Wall Street Journal. До момента рекламният бизнес на Amazon e състедоточен в продажба на таргетирана онлайн реклама в различни уеб сайтове, което се случва благодарение на огромната база данни, които компанията събира през годините. Голямото количество данни може да бъде полезно както за по-малки компании, така и за глобални брандове.

Amazon си проправя път и в други сфери на комуникационния бизнес, продавайки реклами в търсачката на сайта, както и чрез специален инструмент за наддаване (header bidding), който има за цел да помага на издателите да печелят повече пари от programmatic реклами. Според специалисти, комбинирайки всички тези възможности, Amazon има реални шансове да изгради стабилен рекламен бизнес. Освен това компанията може да проследява качествено потребителите на всички устройства, което е сериозно предимство, особено когато става дума за мобайл реклама. Не е ясно обаче дали Amazon ще се възползва от всички тези възможности или ще продължи да разраства бизнеса си в съвсем други посоки като телевизионни канали и дронове за доставка на поръчки например.

Повече тук

"Харесай пристрастяването ми" или историята на една неочаквана Instagram кампания

В началото на лятото френската агенция BETC създава фалшив профил в Instagram на измислено младо момиче на име Лоиз Делаж. Снимките, които Лоиз периодично публикува са красиви, модерни, често заснети от различни екзотични места и най-вече отговарящи на желанията и интересите на младите потребители в социалата мрежа. Вниманието им бързо е привлечено и за два месеца фалшивият профил събира десетки хиляди последователи и още повече харесвания на снимките.

Лоиз Делаж е промотирана на правилната целева аудитория чрез редица хаштагове. Профилът й става още по-популярен, когато лайфстайл блогъри забелязват вдъхновяващия й живот и започват да пишат за нея. Това, което никой не забелязва обаче е, че във всяка снимка на младото момиче има позициониран алкохол, било то чаша вино, бира или коктейл. Точно това е и основната концепция на кампанията "Харесай пристрастяването ми" (Like my addiction), изготвена за френската компания за борба с пристрастяванията Addiction Aide, която беше разкрита пред потребителите в края на миналия месец. Брифът на кампанията е бил привличане на вниманието на хората към това колко трудно е да доловиш пристрастяването на някой близък за теб човек - приятел, дете или родител.

Повече тук

Snapchat променя изгледа на историите

Социалната платформа връща на преден план публикациите на потребителите в приложението. До момента в секцията за търсене на истории на първо място се показваха предложения за последване на канали на различни брандове, следвани от публикациите на последваните страници. От Snapchat обаче са решили да обърнат последователността и отново поставят на първо място потребителите с техните истории. Вече самите те ще могат да решават кои публикации да се появяват първи в списъка им. Социалната платформа лансира и нов рекламен формат - т.нар. post-roll ads, които ще се появяват веднага след като потребителите са изгледали публикация в приложението.

Повече тук

Как инвеститорите ще печелят от Snapchat, ако стане публична компания?

През март следващата година компанията, оценена на стойност повече от 25 млрд. долара, планира да осъществи първично публично предлагане. Инвеститорите на борсата ще гледат основно как могат да спечелят от предлагането на рекламно съдържание през платформата. Кои ще бъдат трите основни въпроси, които ще си зададат преди това - обяснява The Wall Street Journal.

1.Какъв подход ще използва Snapchat, за да развие рекламната си стратегия?

До много скоро социалната платформа таргетираше аудиторията единствено по пол и години, което според рекламодателите беше недостатъчно. Преди месец Snapchat лансира нов начин за достигане до точните потребители на база на видеата, които гледат и чрез бази данни с електронните им пощи.
2. Може ли Snapchat да вземе от рекламните бюджети за телевизия? В началото на годината платформата подписа договор с телевизионния гигант Viacom и назначи директора "Рекламни продажби" на Viacom Джеф Лукас, който отговаря за глобалните продажби. Целта му ще бъде да установи Snapchat като конкурент на телевизионните канали. 3. Как Snapchat ще измерва резултатите от кампаниите?
След скандала в края на миналия месец, когато стана ясно, че в продължение на две години Facebook е преувеличавал времетраенето на гледанията на видеата в платформата с между 60% и 80%, рекламодателите искат независима компания да измерва и представя резулатите от проведените кампании. За да отговори на това желание Snapchat работи с компании като Nielsen и Moat.

Повече тук

Медиен бизнес

Bloomberg лансира нова платформа за технологични новини

Американската компания има за цел да предостави на читателите си разнообразно съдържание от новини, тенденции и иновации в сферата на технологиите. За международното покритие на платформата ще работят повече от 50 журналисти от всички точки на света. "Искаме да предложим информация не само за това какво ново ще се случва, но и къде ще се случва", казват от медията пред AdWeek. Платформата Bloomberg Technology работи и близо два пъти по-бързо благодарение на нов инструмент, който използват на сайта. Медията с фокус върху технологиите ще публикува новини, видеа и истории от сектора. Допълнителното съдържание включва и "старт-ъп баромерър", който измерва развитието на екосистемата и отбелязва нови инвестиции, придобивания или сливания. Телевизионният канал на Bloomberg пък си сменя името от Bloomberg West на Bloomberg Technology.

Повече тук

The Financial Times - с нов уебсайт

Британското издание обяви официално новия си уебсайт, чрез който медията се надява да увеличи читателската си аудитория и абонатите си. Едно от основните подобрения на платформата е скоростта, с която зарежда всяка страница. Самите Financial Times определя сайта си като "един от най-бързите на света" - под 1.5 секунди за зареждане на десктоп устройства и 2.1 секунди на мобайл. Според изследване, проведено от британското издание, потребителите показват с около 30% по-висока ангажираност в сравнение със старата версия.

Повече тук

New York Times заменя банерите със собствен рекламен формат

Американското издание планира да замени стандартизираните банери със собствен формат онлайн реклама за десктоп устройства. Дълго време рекламодателите се оплакваха от липсата на креативност в еднаквите рекламни формати и започнаха да поставят под съмнение тяхната ефективност, което доведе и до спад на цените за реклама. А междувременно Facebook и Google създадоха рекламни империи с т.нар. си native предложения.

Забелязвайки тази тенденция New York Times лансира собствен формат с името Flex Frame, с който ще замести банерите и цели да предложи по-добро изживяване както на потребителите, така и на рекламодателите. Новият формат най-вероятно ще бъде позициониран в най-горната част на публикацията, ще бъде по-голям от стандартния банер и ще включва снимка, текст и линк.

Повече тук

Рекламен бизнес

Диамантената индустрия за първи път таргетира младите потребители

Организацията Diamond Producers Association се опитва да промени статуквото и да накара младите потребители да се ориентират към високачестените диамантени бижута. За целта тя назначава рекламната агенция Mother New York, която да изготви кампания, насочена изцяло към т. нар. millennials потребители, или хората на възраст между 15 и 35 години. Кампанията се казва "Истинското е рядкост" (Real Is Rare) и е представена чрез рекламни клипове, в които две млади двойки преживяват емоционално, но и драматично любовта помежду си. Идеята на рекламата е да отрази новите лайфстайл избори на millennial потребителите и да избяга от традиционното асоцииране на диамантите с брака.

Повече тук

Еволюцията на Google в един рекламен клип

Рекламен клип на Pixel, първият смартфон на Google, показва развитието на интернет гиганта, така както потребителите го познават. Кампанията е изготвена от агенцията Droga5 и започва с добре познатата бяла лента, олицетворяваща търсачката на Google. На фона на динамични видеа, представящи различни случки от живота на хората, лентата променя формата си и скрива кулминацията на всеки от сюжетите. Накрая белият правоъгълник приема формата на смартфона Pixel. Рекламният спот е лансиран първо на шестте най-големи пазара, където смарфонът ще бъде предлаган, а именно САЩ, Австралия, Канада, Германия, Индия и Великобритания.

Повече тук

Свободни позиции:

Компанията Manpower Bulgaria обяви вакантни позиции за Pay Per Click Expert и за Senior Media Buyer/Planner.

"Градът Медиа Груп" обяви вакантна позиция за Търговец на медийни услуги.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK