С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 окт 2016, 18:41, 5628 прочитания

Лек спад в приходите на bTV през третото тримесечие на 2016 г.

Групата на CME увеличава печалбата си с 22% (текстът е допълнен)*

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
За деветте месеца на 2016 "БТВ медиа груп" отчита печалба, 6% повече в сравнение с януари - септември 2015 г.
Приходите на "БТВ медиа груп" отчитат лек спад през третото тримесечие (юли - септември) на 2016 г. в сравнение със същия период на 2015 г. Това става ясно от отчета на собственика му - Central European Media Enterprises (CME), който бе публикуван вчера. Базираната на Бермудските острови група, в която най-голям акционер е американският медиен конгломерат Time Warner, притежава в България каналите bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady и Ring.bg. В края на миналата година американският телеком AT&T обяви, че купува Time Warner в рекордна сделка за 85.4 млрд. долара, което ще доведе и до косвена смяна в контрола над bTV.

Резултатите на bTV


В отчета се вижда, че ако през юли - септември на 2015 г. приходите на компанията в България са били 14.7 млн. долара, за същия период тази година те са 13.8 млн. долара, което с 6% по-малко в сравнение с предходната година. Що се отнася до резултатите на българското дружество общо за изминалите девет месеца на 2016 година (януари/септември), компанията също отчита спад от 1.5%. Ако приходът през 2015 г. е 50.9 млн. долара, през деветмесечието на 2016 е 50.1 млн. долара.

Що се отнася до реализираната печалба от "БТВ медиа груп", отчетът показва, че през третото тримесечие печалбата се е свила с 12.6%. Ако през същия период на 2015 г. приходът е бил 2.2 млн. долара, през юли - септември 2016 г. той е спаднал на 1.9 млн. долара. Ако се погледне на отчета на деветмесечна база, българското подразделение на СМЕ отчита печалба, която е 6% повече в сравнение с периода януари - септември 2015 г. Ако за деветте месеца на 2015г. печалбата е била 8.5 млн. долара, за януари - септември 2016 г. тя е 8.9 млн. долара.

Пред Капитал от "БТВ медиа груп" коментираха, че рентабилността на компанията продължава да бъде ключов фокус, като за деветте месеца на 2016 постигнатото увеличение е 17.9% (OIBDA- оперативната печалба преди обезценки и амортизации - бел. ред.). "За деветте месеца на годината bTV Media Group увеличава печалбата си с 6%. Същият процент растеж bTV Media Group отчита и в гледаемостта на всички телевизионни канали в групата за периода юли-септември 2016г., спрямо този период на миналата година сред зрителите на възраст 18-49 г.", казаха от компанията. От екипа на медията коментират, че постигането на стабилните резултати се дължи на качествената програмна и журналистическа стратегия на телевизията, която затвърждава лидерската й позиция.
"Всичко това обаче продължава да се случва с безпрецедентнтото наличие на две пийпълметрични агенции - ситуация, която продължава да възпрепятства развитието както на телевизионния пазар, така и на пазарите на клиентите, които целят да достигнат до правилната аудитория", коментират от bTV *.



Третото тримесечие за СМЕ

В отчета си СМЕ отбелязва, че приходите от телевизионна реклама на компанията за деветте месеца на 2016 г. (от януари до септември) са се увеличили с 5%. Значителен растеж на рекламните приходи се дължи на пазарите в Румъния, Чехия и Словашката република. Ако в предходния си отчет за второто тримесечие на 2016 (април, май, юни) от СМЕ отчитаха възстановяването на растежа в България, в настоящия документ страната ни не се споменава за такъв тренд. СМЕ отчита повишаване на приходите си и от таксите на абонатите си с 8% спрямо деветмесечието на миналата година.

Дружеството отчита увеличение на приходите си за тримесечието с 14% и 21% за деветмесечието на 2016 г. За сравнение, през 2015 г. те са отчитали увеличение за тримесечието от 7% и 16% за деветмесечието. Оперативната печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA) на компанията отчита увеличение до 22% за деветте месеца на 2016 г.

Главният изпълнителен директор на СМЕ Майкъл Дел Нин отбелязва: "Сегашните резултати са може би най-добрите, които сме виждали през изтеклата дотук година. Това е така благодарение на бързия растеж на приходите и ефективния контрол над разходите, в резултат на което успяхме да увеличим повече от два пъти оперативната си печалба преди обезценки и амортизации спрямо същото тримесечие на 2015 г."

Другият изпълнителен директор на CME Кристоф Майнуш добавя, че днешните резултати на компанията "не отразяват просто подобрение на рентабилността, но също така и по-добро взаимодействие с нашата публика, но ние предоставяме най-ефективна среда за рекламодателите, така че те да достигат до потребителите във всички страни, в които работим", отбелязва Майнуш.

* Текстът е допълнен с коментара на bTV на 26.10.16
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 493 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври)

Келнер взима bTV; Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие; Светослав Костов все пак е отстранен от БНР и др.

22 окт 2019, 1065 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Ела, работи при нас

Три компании разказват как и защо инвестират в работодателски брандинг

Още от Капитал
Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10