Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (1 ноември)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (1 ноември)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (1 ноември)

След конкурса "Мобилтел" пак избра The Smarts, срокът за подаване на кандидатури за IAB MIXX Awards се удължава, bTV отчита лек спад в приходите през третото тримесечие на 2016 г., а приходите от реклама на Google растат и през третото тримесечие

5509 прочитания

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар

След няколкомесечен конкурс "Мобилтел" пак избра The Smarts

Близо половин година след началото на конкурса за избор на рекламна агенция един от най-големите рекламодатели в България "Мобилтел" обяви, че продължава досегашното си партньорство с агенцията The Smarts. Договорът за рекламно обслужване е за една година и има опция за удължаване. Останалите участници в конкурса бяха BBDO, Saatchi&Saatchi и McCann Erickson – София. Радослав Бимбалов, съосновател на The Smarts коментира, че агенцията ще продължи да работи в посока затвърждаване на позициите на телекома на българския пазар.
Повече по темата може да прочетете тук

Срокът за подаване на кандидатури за IAB MIXX Awards се удължава

До 5 ноември агенциии и рекламодатели могат да подават заявки за участие във второто издание на фестивала IAB Mixx Awards, който цели да отличи постиженията в интерактивния и дигитален маркетинг. Международният форум се организира от българския клон на IAB (Interactive Advertising Bureau) и ще се състои на 17 ноември в София.

В конкурса на IAB България могат да се включат не само агенции, но и рекламодатели, които се състезават в седем категории. Това са директна интерактивна кампания, брандирано съдържание, интеграция между различни видове медии и платформи, интерактивна видео кампания, мобилна кампания, кампания в социалните мрежи и иновативни и експериментални кампании, които не подлежат на категоризация. В състава на журито на конкурса тази година влизат Зоран Арсовски, директор "Глобален дигитален маркетинг" в Progress, Катя Тодорова, основател на MEmotion, управляващият партньор в Xplora Георги Малчев, Жюстин Томс, мениджър "Бизнес развитие" в ABC Design & Communication Group, мениджърът на OLX за България Спас Сливков, управляващият партньор в Saatchi&Saatchi Георги Гавазов и Юлия Атанасова, мениджър за България на Criman. Лек спад в приходите на bTV през третото тримесечие на 2016 г.
Приходите на "БТВ медиа груп" отчитат лек спад през третото тримесечие (юли - септември) на 2016 г. в сравнение със същия период на 2015 г. Това става ясно от отчета на собственика му - Central European Media Enterprises (CME), който бе публикуван миналата седмица. Базираната на Бермудските острови група, в която най-голям акционер е американският медиен конгломерат Time Warner, притежава в България каналите bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady и Ring.bg. Американският телеком AT&T обяви, че купува Time Warner в рекордна сделка за 85.4 млрд. долара, което ще доведе и до косвена смяна в контрола над bTV.Повече по темата може да прочетете тук Три компании разказват как и защо инвестират в работодателски брандинг Работодателският брандинг трайно се намести като ниша в комуникационния бизнес, която, от една страна, дава нова посока за развитие на PR агенциите, и от друга страна, извежда HR специалистите на преден план в комуникацията на една компания. Важното за изграждането на работодателска марка е, че в центъра се поставя човекът, а не корпорацията, казва PR специалистът Любомир Аламанов. "Капитал" разговаря с три различни компании от софтуерната и аутсорсинг индустрии SiteGround, Hewlett Packard Enterprise и SAP, които разказват за опита си в изграждането на работодателски марки от първо лице и за постигнатите резултати.Повече по темата може да прочетете тук
Дигитален бизнес Приходите от реклама на Google растат и през третото тримесечие Интернет гигантът отчете 19.8 млрд. долара приходи от реклама през третото тримесечие на 2016 г. Това е с 18% ръст в сравнение със същия период миналата година. С 33% са се увеличили общите платени кликове, а тези в сайтове на Google са нарастнали с 42% на годишна база. Според изпълнителния директор на компанията Съндар Пичай новият рекламен формат Bumper ads, лансиран в началото на тази година, показва добри резултати за рекламодатели като Universal Pictures, пише AdWeek. Bumper ads са 6 - секундни видеореклами, които се пускат преди видеата и потребителите не могат да ги премахнат. Те много наподобяват рекламният формат в YouTube - TrueView ads, но една от основните разлики е ограничението от 6 сек. във времетраенето на видеорекламата. Повече тук
Twitter закрива платформата Vine

Twitter официално обяви, че закрива услугата за заснемане на кратки 6-секундни видеа Vine, която придоби преди 4 години за сумата от 30 млн. долара. През 2013 г. приложението беше сред най-сваляните за операционната система iOS, а полулярни личности непрекъснато споделяха видеата си навсякъде в мрежата. След това обаче се появиха видео форматите във Facebook и Instagram и потребителите се насочиха към тях. Snapchat пък се превърна в мястото, където тийнейджърите споделят видеа и снимки, което допълнително измести на още по-задни позиции Vine. От няколко месеца се говореше, че Vine вече не може да привлече вниманието на рекламодателите, което в комбнация със силно конкурентната среда, на която не може да отговори, по всяка вероятност доведе до закриването на услугата. Повече тук

Spotify планира да публикува повече оригинално съдържание

Стратегическият директор на Spotify Стефан Блом обяви, че в следващите 12 месеца компанията ще се фокусира инвестициите си в оригинални видеа и маркетинг събития с артисти. Spotify имаше спорове с някои от популярните изпълнители, с които имаха дългогодишни партньорства. Те не искаха албумите им да присъстват в безплатната версия на приложението, където потребителите могат да слушат в разбъркан ред песни. "Компанията може да има маркетингови партньорства с артисти, но това да не позволяват публикуването на определени сингли от албумите им според нас няма смисъл.", коментира Блом пред The Wall Street Journal. Повече тук
Медиен бизнес Издатели в Европа наблюдават спад в използването на софтуери за блокиране на реклами Според данни на различни издателски групи в Европа използването на софтуери за блокиране на реклами е достигнало своя пик, като дори наблюдават спад. Тези резултати се дължат основно на преминаването на потребителите от дектоп към мобайл, където много по-малко се изполват подобни програми. В допълнение, издателите правят задълбочени проучвания за интересите на читетелите им, така че да им предоставят рекламно съдържание, което е подходящо и полезно за тях. Според ръководители на издания обаче битката срещу софтуерите все още не е спечелена и има още много работа в тази посока, тъй като медиите продължават да губят приходи. По време на събитието Digiday Publishing Summit Europe, което се проведе в Ница, Франция, редица издатели споделиха, че загубите им се равняват на около една пета от приходите им от декстоп рекламно съдържание. Повече тук
Рекламен бизнес

Duracell смени рекламната си агенция Anomaly с Wieden & Kennedy

Duracell започва работа с Wieden & Kennedy само две години след като подписа договор за рекламно обслужване с агенцията Anomaly. Решението е взето след преглед на бизнеса и организиране на конкурс за нова агенция. От управлението на досега обслужващата Anomaly са отказали да бъдат част от конкурса, макар че имат тази възможност. "Това е на 100% тяхно [на Duracell] право [да сменят рекламната агенция]. Също така ние имаме пък 100% право да не участваме в този процес.", коментира Карл Джонсън, главен изпълнителен директор на Anomaly, цитиран от AdAge. Началото на новото партньорство с Wieden & Kennedy не е единствената голяма промяна в рекламното звено на Duracell. През лятото старши маркетинг директора на компанията Джеф Джаред напусна ръководния си пост и започна работа като главен маркетинг директор в Everyware Global. Рамон Велутини наследи поста му в Duracell. Промените за Duracell идват няколко месеца след като бизнеса с батерии официално премина в собствеността на инвестиционната компания на милиардера Уорън Бъфет Berkshire Hathaway от Procter & Gamble (P&G). Сделката беше на стойност 4.7 млрд. Долара, а вместо да плаща в брой, Berkshire Hathaway преотстъпи акциите, които държи във водещия производител на потребителски стоки в света.

Повече тук Vice ще рекламира новия си сайт за видео игри чрез видеореклами на живо

Американското медийно издание ще рекламира новия си сайт Waypoint чрез видеа на живо в платформата за видеострийминг Twitch, собственост на Amazon. Служители на Vice ще ираят 72 различни видео игри в продължение на 72 часа, излъчвайки всичко в реално време. Кампанията ще започне в петък, като изданието ще се опита да монетеризира излъчването, пускайки реклами на живо на фаст фууд бранда Carl’s Jr. Vice ще рекламира в реално време и веригата за бургери Happy Star. По време на почивките между видео игрите "Щастливата звезда" - талисман на компанията ще обикаля между служителите, разнасяйки бургери.

Повече тук General Motors и IBM ще доставят рекламни съобщения в колата Двете компании официално обявиха, че ще си партнират в доставянето на персонализирани рекламни съобщения на шофьори. Това ще се случва с помощта на умните им системи Watson и OneStar, които ще изпращат информация на шофьорите за ресторанти, бензиностанции, центрове за забавление и др. в зависимост от местоположението им. По информация на General Motors първите рекламодатели, които ще се възползват от услугата са ExxonMobil, Glympse, iHeartRadio, Mastercard и Parkopedia, пише AdAge. Новият формат за достигане на потребителите ще бъде достъпен в края на следващата година за повече от 2 млн. Автомобила, които имат 4G интернет връзка. Потребителите ще трябва да се регистритат за услугата, а с времето умната система ще научава все повече за навиците, интересите и предпочитанията им. По този начин рекламното съдържание, насочено към шофьорите ще бъде персонализирано, а рекламодателите ще могат да таргетират правилната аудитория. Повече тук
Свободни позиции:

Media Path Bulgaria обявява вакантна позиция за Media Analyst.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Гласът на хората

Гласът на хората

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.