Екатерина Тупарева: Целим се в чужди пазари
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Екатерина Тупарева: Целим се в чужди пазари

Екатерина Тупарева: Целим се в чужди пазари

Изпълнителният директор на Ogilvy Group Bulgaria

11365 прочитания

© Цветелина Белутова


38 млн. лв. сбор на приходите на Ogilvy Group Bulgaria за 2015 г. (29.7 млн. лв. консолидирани приходи за 2015 г.)

Интервюто е част от темата "Кой кой е в рекламния бизнес", в която "Капитал" представи петте най-големи комуникационни групи в страната.

Как оценявате развитието на рекламния пазар в България през 2016 г?

През 2016 г. очакваме да се запази нивото от 2015 и ако има ръст, той няма да е повече от 3-4%. Притеснителното за мен е, че от гледна точка на инвестиции в медиите, най-големи са лекарствата, като техните инвестиции непрекъснато растат. По отношение на медиа микс, делът на телевизиите се качва, а интернет не се развива достатъчно бързо и все още е незначителен в сравнение с развитите пазари.

Кои са трите предизвикателства пред рекламната индустрия в страната?

След 2008 г. българският пазар стана изключително ценови, което доведе до няколко последствия: акцентът се премести от качество към цена, което според мен е краткосрочно решение за самите клиенти и ще има негативен резултат в бъдеще; качеството на рекламите в рекламния блок падна драстично и се върнахме години назад (има и изключения, но са малко). Това се отрази много лошо на отношенията клиент/агенция. Клиентите започнаха да гледат на агенциите като на обикновен доставчик, а не като на стратегически партньор, който е отговорен за дългосрочното развитие на марките им. Не на последно място практиката с ежегодните конкурси за сваляне на цена е много порочна, защото това губи много ресурс на агенциите и им пречи да се фокусират върху съществуващия бизнес, което от своя страна допълнително влошава качеството на криейтив продукта.

Кой е вашият приоритет за 2017 г. в развитието на групата, която управлявате?

В последните години работим основно в три направления. От една страна страна, за да диверсифицираме риска, искахме да имаме повече по-малки компании с различно клиентско портфолио. В момента групата се състои от 7 компании и ако при една от компаниите има спад поради загубата на клиент, то той се компенсира от нов бизнес от другите агенции. На второ място, променихме фокуса на работата си с клиентите. Стараем се да предлагаме комплексни бизнес решения. Не на последно място се целим в чужди пазари. Българският пазар е малък, ценови и се развива не достатъчно бързо. Това вече успяхме да постигнем с МetricDS. Много се гордеем с факта, че те работят за Полша, Сърбия, Канада, дори за американския пазар.

Какви са очакванията ви за финансовите ви резултати през 2016 г.?

Нашите планове са да запазим тенденцията от 2015 г., която завършихме с 16% ръст. Това са само прогнози, тъй като голяма част от клиентите ни имат резерв в бюджета, който решават дали да използват през последното тримесечие на годината.

Ето какво коментираха и останалите мениджъри на водещите групи:

Николай Неделчев, изпълнителен директор на Publicis One за България

Искаме да вдигнем нивото на творческия продукт

"Дигитализацията ще бъде един от основните ни приоритети. Освен това искаме да вдигнем нивото на творческия продукт. Ще се фокусираме и върху това продуктите, които създаваме, да бъдат абсолютно интегрирани и да дават най-голямата добавена стойност на клиентите. Целта ни е клиентите ни да получават single point of contact и интегриран продукт на добра цена."

София Пенева, изпълнителен директор на BBDO Group

Развиваме дългосрочни отношения с клиентите

"Фокусираме усилията си в три основни направления. Първият ни приоритет е да утвърдим и да задълбочим отношенията си с настоящите клиенти. Неслучайно средната продължителност на договорните отношения с основните ни клиенти е над 10 г., а най-дълготрайната ни връзка с настоящ клиент датира от основаването на агенцията преди 23 години. "

Ангелос Парасхакис, изпълнителен директор на DDB Sofia

Рекламният пазар ще се консолидира

"При този обем от работа и при недостиг на хора, това ще доведе до консолидация на пазара. Българският пазар не може да си позволи толкова много рекламни и медиа агенции. Затова винаги си държим очите отворени за придобивания, ако предвиждаме това като логичен ход, за да растем."

Мария Грашнова, изпълнителния директор на Dentsu Aegis Network за България

Инвестираме в дигитално подготвени хора

"Трябва да споделяме повече с хората, да си говорим повече с тях и да се учим – от тях и с тях, да окуражаваме промяната, новите начини на работа и да ценим различното мислене. Инвестицията в хора, готови да посрещнат предизвикателствата на дигиталната икономика, ще направят всяка компания много по-конкурентна от сега."
38 млн. лв. сбор на приходите на Ogilvy Group Bulgaria за 2015 г. (29.7 млн. лв. консолидирани приходи за 2015 г.)

Интервюто е част от темата "Кой кой е в рекламния бизнес", в която "Капитал" представи петте най-големи комуникационни групи в страната.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.