Николай Неделчев: Искаме да вдигнем нивото на творческия продукт
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Николай Неделчев: Искаме да вдигнем нивото на творческия продукт

Николай Неделчев: Искаме да вдигнем нивото на творческия продукт

Изпълнителният директор на Publicis One за България

6304 прочитания

© Капитал


38.9 млн. лв. консолидирани приходи на Publicis One за 2015 г.

Интервюто е част от темата "Кой кой е в рекламния бизнес", в която "Капитал" представи петте най-големи комуникационни групи в страната.

Как оценявате развитието на рекламния пазар в България през 2016 г?

Вече сме доста зрял пазар. Правят се кампании, които носят реални резултати и същевременно печелят творчески награди. Това показва, че креативността води до ефективност. Политическата стабилност и стабилността в макроикономическата рамка създават увереност в потребителите, което води до повишаване в потребителското доверие и съответно консумация. Клиентите ни пък увеличават или поддържат същите нива на маркетингови разходи както 2015 г. Другото, което се забелязва, е, че решенията се движат все повече към интегрирани маркетингови комуникации.

Кои са трите предизвикателства пред рекламната индустрия в страната?

На първо място бих посочил дигитализацията, която трябва да стане органична част от начина на мислене на рекламиста и да бъде част от всеки вид обслужване. Второ - да се вдигне нивото на творческия продукт и да излезе извън България. Голямо предизвикателство пред индустрията продължава да бъде решаването на проблема с наличието на две пийпълметрични системи на пазара. Цялата индустрия трябва да се обедини около това, да се проведе конкурс и да изберем един общ оператор, който да измерва телевизионните рейтинги.

Кой е вашият приоритет за 2017 г. в развитието на групата, която управлявате?

Дигитализацията ще бъде един от основните ни приоритети. Освен това искаме да вдигнем нивото на творческия продукт. Конкретно Saatchi & Saatchi например работят в посока достигане на ниво от ранга на рекламния фестивал в Кан. Ще се фокусираме и върху това продуктите, които създаваме, да бъдат абсолютно интегрирани и да дават най-голямата добавена стойност на клиентите. Целта ни е клиентите ни да получават single point of contact и интегриран продукт на добра цена.

Групата Publicis One е и експертен център за EMEA (Централна и Източна Европа, Близък изток и Африка) в областта на мониторинга и анализа на социални медии. Звеното е специализирано в агрегирането и анализа на съдържание, публикувано в блогове, форуми, Twitter или други социални медии с цел извличане на маркетинг и комуникационни наблюдения и изводи за потребителите. Обслужваме големи клиенти като Renault, Procter & Gamble, при това единствено на чужди пазари. Имаме най-добри постижения и с пакета ни Digital production, който включва редица дигитални ресурси в технологии като Java, PHP, Java Script. По тази линия към нас се насочват много чуждестранни проекти за големи рекламодатели, сред които Siemens, Carrefour, Renault и др.

Какви са очакванията ви за финансовите ви резултати през 2016 г.?

Със сигурност ще отбележим увеличение. Засега ръстът през 2016 г. на годишна база ще бъде 15%. Това се дължи основно на генериран нов бизнес от съществуващи клиенти, което показва, че са доволни от агенциите, с които работят и им имат доверие. Nestle и Lidl са пример за рекламодатели, които са разширили бизнеса си с нашите агенции. Ръстът също така се дължи и на нови спечелени клиенти.

*Publicis One Bulgaria включва три звена за медийно планирано и купуване

Ето какво коментираха останалите мениджъри на водещите групи:

Екатерина Тупарева, изпълнителния директор на Ogilvy Group Bulgaria

Целим се в чужди пазари

"Стараем се да предлагаме комплексни бизнес решения. Не на последно място се целим в чужди пазари. Българският пазар е малък, ценови и се развива не достатъчно бързо. Това вече успяхме да постигнем с МetricDS. Те работят за Полша, Сърбия, Канада, дори за американския пазар."

София Пенева, изпълнителен директор на BBDO Group

Развиваме дългосрочни отношения с клиентите

"Фокусираме усилията си в три основни направления. Първият ни приоритет е да утвърдим и да задълбочим отношенията си с настоящите клиенти. Неслучайно средната продължителност на договорните отношения с основните ни клиенти е над 10 г., а най-дълготрайната ни връзка с настоящ клиент датира от основаването на агенцията преди 23 години. "

Ангелос Парасхакис, изпълнителен директор на DDB Sofia

Рекламният пазар ще се консолидира

"При този обем от работа и при недостиг на хора, това ще доведе до консолидация на пазара. Българският пазар не може да си позволи толкова много рекламни и медиа агенции. Затова винаги си държим очите отворени за придобивания, ако предвиждаме това като логичен ход, за да растем."

Мария Грашнова, изпълнителния директор на Dentsu Aegis Network за България

Инвестираме в дигитално подготвени хора

"Трябва да споделяме повече с хората, да си говорим повече с тях и да се учим – от тях и с тях, да окуражаваме промяната, новите начини на работа и да ценим различното мислене. Инвестицията в хора, готови да посрещнат предизвикателствата на дигиталната икономика, ще направят всяка компания много по-конкурентна от сега."
38.9 млн. лв. консолидирани приходи на Publicis One за 2015 г.

Интервюто е част от темата "Кой кой е в рекламния бизнес", в която "Капитал" представи петте най-големи комуникационни групи в страната.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.