Мария Грашнова: Инвестираме в дигитално подготвени хора
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Мария Грашнова: Инвестираме в дигитално подготвени хора

Мария Грашнова: Инвестираме в дигитално подготвени хора

Изпълнителният директор на Dentsu Aegis Network за България

31852 прочитания

© личен архив


26 млн. лв. сбор на приходите на Dentsu Aegis Network през 2015 г.

Интервюто е част от темата "Кой кой е в рекламния бизнес", в която "Капитал" представи петте най-големи комуникационни групи в страната.

Как оценявате развитието на рекламния пазар в България през 2016 г?

Бизнесът става все по-прагматичен, а медиите – все по-дигитализирани. И двете тенденции пряко влияят на нашия бизнес. Телевизията остава най-предпочитаната медиа, но платформите и решенията, които предлага на рекламодателите, вече позволяват много по-ефективно оптимизиране на медийните инвестиции. Планирането на комбинирана реклама в телевизия и онлайн видео и възможността за измерване на ефективността й вече са факт, синхронизацията на излъчването на рекламата в телевизионна и дигитална среда с цел тя да не бъде пропусната от потребителя, също започва да се налага все по-активно. Очаквам тези тенденции да останат водещи и през 2017 г.

Кои са трите предизвикателства пред рекламната индустрия в страната?

Липсата на измеримост за ефективността на голяма част от медийните канали е предизвикателство, с което индустрията ни трябва да се справя всеки ден. Това е особено актуално в настоящия момент, когато рекламодателите очакват бърза възвращаемост от вложените в реклама инвестиции. Те очакват от партньорските си агенции комуникационни кампании, които решават реални бизнес казуси, интегриран подход, който не изисква допълнителни инвестиции от тяхна страна.

Българският медиен пазар продължава да е изправен пред безпрецедентната ситуация да работи с две пийпълметрични системи за измерване на телевизионната аудитория. След две години пазарът свикна да работи по този начин, но данните продължават да будят въпроси сред рекламодателите и очаквания медийната индустрия да излезе с решение, което да осигури вярно и ефективно измерване на резултатите от техните кампании.

И трето е предизвикателството да намерим добре подготвени хора, който имат визията и познанията, необходими на медийната индустрия за оцеляването й в дигиталната икономика.

Кой е вашият приоритет за 2017 г. в развитието на групата, която управлявате?

С една дума – хората. Трябва да споделяме повече с тях, да си говорим повече с тях и да се учим – от тях и с тях, да окуражаваме промяната, новите начини на работа и да ценим различното мислене. Инвестицията в хора, готови да посрещнат предизвикателствата на дигиталната икономика, ще направят всяка компания много по-конкурентна от сега. Това е и моят приоритет през 2017 г.

Какви са очакванията ви за финансовите ви резултати през 2016 г.?

Моделът, който наложихме през 2015 г., започна да работи с пълен потенциал през 2016 г. Предлагането на комбинация от услуги, които надграждат вече предоставяните, работата за клиента като one-stop-shop позволи по-ефективно планиране и управление на инвестициите. Брандовете Amnet и iProspect намират широко поле за бизнес извън портфолиото на Dentsu Aegis Network България. Ръстът на programmatic закупуването на дигитална реклама от клиенти се увеличи с 11% процента за една година. Имаме основание да очакваме положителна прогноза и силна основа, върху която да надграждаме през следващата година.

Ето какво коментираха и останалите мениджъри на водещите групи:

Николай Неделчев, изпълнителен директор на Publicis One за България

Искаме да вдигнем нивото на творческия продукт

"Дигитализацията ще бъде един от основните ни приоритети. Освен това искаме да вдигнем нивото на творческия продукт. Ще се фокусираме и върху това продуктите, които създаваме, да бъдат абсолютно интегрирани и да дават най-голямата добавена стойност на клиентите. Целта ни е клиентите ни да получават single point of contact и интегриран продукт на добра цена."

Екатерина Тупарева, изпълнителния директор на Ogilvy Group Bulgaria

Целим се в чужди пазари

"Стараем се да предлагаме комплексни бизнес решения. Не на последно място се целим в чужди пазари. Българският пазар е малък, ценови и се развива не достатъчно бързо. Това вече успяхме да постигнем с МetricDS. Те работят за Полша, Сърбия, Канада, дори за американския пазар."

София Пенева, изпълнителен директор на BBDO Group

Развиваме дългосрочни отношения с клиентите

"Фокусираме усилията си в три основни направления. Първият ни приоритет е да утвърдим и да задълбочим отношенията си с настоящите клиенти. Неслучайно средната продължителност на договорните отношения с основните ни клиенти е над 10 г., а най-дълготрайната ни връзка с настоящ клиент датира от основаването на агенцията преди 23 години. "

Ангелос Парасхакис, изпълнителен директор на DDB Sofia

Рекламният пазар ще се консолидира

"При този обем от работа и при недостиг на хора, това ще доведе до консолидация на пазара. Българският пазар не може да си позволи толкова много рекламни и медиа агенции. Затова винаги си държим очите отворени за придобивания, ако предвиждаме това като логичен ход, за да растем."
26 млн. лв. сбор на приходите на Dentsu Aegis Network през 2015 г.

Интервюто е част от темата "Кой кой е в рекламния бизнес", в която "Капитал" представи петте най-големи комуникационни групи в страната.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.