Кой кой е в рекламния бизнес

Най-големите комуникационни групи в България отчитат ръст на приходите и търсят разширяване към чужди пазари

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Турбуленциите, през които премина рекламната индустрия след кризата, са сравними може би само с трансформацията на медийните компании в търсенето им на устойчив бизнес модел. През последната безгрижна година за рекламния бизнес в България нетните инвестиции в реклама възлизаха на 519 млн. лева, докато през 2015г. те са общо около 330 млн.лева. Заедно с бюджетите се срина и цената на рекламата и тарифите за обслужване на клиенти на агенциите.

За мениджърите на рекламни компании в страната това означаваше да проявяват гъвкавост при спадащите обеми на рекламния пазар. Да устояват на натиска за сваляне на цените за обслужване, докато участват във въртележката от конкурси за оптимизиране на разходите на компаниите. Да се стремят да диверсифицират портфолиото си от услуги, за да компенсират спадовете в маркетинговите разходи на клиентите си. И да търсят и развиват таланти в дигиталната сфера при растящата конкуренция за кадри от софтуерната индустрия.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар