София Пенева: Развиваме дългосрочни отношения с клиентите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

София Пенева: Развиваме дългосрочни отношения с клиентите

София Пенева: Развиваме дългосрочни отношения с клиентите

Изпълнителният директор на BBDO Group

10942 прочитания

33.4 млн. лв. сбор на приходите на BBDO Group през 2015 г.

Интервюто е част от темата "Кой кой е в рекламния бизнес", в която "Капитал" представи петте най-големи комуникационни групи в страната.

Как оценявате развитието на рекламния пазар в България през 2016 г.?

Макар и бавно, нашият пазар все повече се доближава до комуникационните и бизнес стандарти на развитите икономики. Забелязва се тенденция към по-осъзнато спазване на законовите и етичните норми – това се дължи както на по-активната конкуренция и на по-изискващите потребители, така и на комуникационната индустрия като цяло в лицето на НСС.

Кои са трите предизвикателства пред рекламната индустрия в страната?

Първото основно предизвикателство, което наблюдаваме последните години, е липсата на добре подготвени и качествени кадри, които да поемат и развиват бранша.

Глобализацията също е фактор, който влияе върху бизнеса на комуникационните групи в България. Големите международни компании, топ рекламодатели в световен мащаб, започват да оптимизират разходите си. Поверяват разработката и локализацията на кампаниите си на една основна агенция. Така за агенциите в България се ограничава възможността за разработка на стратегическа комуникация и творчески концепции.

Нашата политика е да разработваме кампании, които са пряко свързани с постигане на конкретни бизнес цели, а за това са ни нужни данни, с които да работим. Ето защо липсата на проучвания е друг сериозен проблем. Примерите са безкрайно много: разполагаме с две системи за пийпълметрия в България и ограничена или никаква информация относно потреблението на останалите медийни канали.

Кой е вашият приоритет за 2017 г. в развитието на групата, която управлявате?

За нас 2017 г. ще бъде годината на устойчивия ръст. Фокусираме усилията си в три основни направления. Първият ни приоритет е да утвърдим и да задълбочим отношенията си с настоящите клиенти. Традиционно BBDO Group работи в посока развитие на дългосрочни отношения с клиентите. Неслучайно средната продължителност на договорните отношения с основните ни клиенти е над 10 г., а най-дълготрайната ни връзка с настоящ клиент датира от основаването на агенцията преди 23 години. Вторият ни приоритет e да продължим да предлагаме ефективни комуникации, създадени да постигат бизнес целите и да дават решения на конкретни комуникационни проблеми на компаниите и марките, за които работим.

И последният, но не по важност, фокус за BBDO Group ще бъдат съхранението и развитието на хората в агенцията. Радваме се на ниско текучество на служители, което ни дава сигнал, че водим добра политика за развитие на човешките ресурси. Това е и нашият начин да отговорим на едно от основните предизвикателства, като привличаме и задържаме талантите на пазара, за да създаваме ефективни и работещи кампании.

Какви са очакванията ви за финансовите ви резултати през 2016 г.?

Развитието на BBDO Group кореспондира с цялостното пробуждане на икономиката и бизнеса в България. Както първоначално бяхме планирали, очакваме да приключим 2016 г. с ръст в приходите спрямо 2015 г.

Ето какво коментираха останалите мениджъри на водещите групи:

Николай Неделчев, изпълнителен директор на Publicis One за България

Искаме да вдигнем нивото на творческия продукт

"Дигитализацията ще бъде един от основните ни приоритети. Освен това искаме да вдигнем нивото на творческия продукт. Ще се фокусираме и върху това продуктите, които създаваме, да бъдат абсолютно интегрирани и да дават най-голямата добавена стойност на клиентите. Целта ни е клиентите ни да получават single point of contact и интегриран продукт на добра цена."

Екатерина Тупарева, изпълнителния директор на Ogilvy Group Bulgaria

Целим се в чужди пазари

"Стараем се да предлагаме комплексни бизнес решения. Не на последно място се целим в чужди пазари. Българският пазар е малък, ценови и се развива не достатъчно бързо. Това вече успяхме да постигнем с МetricDS. Те работят за Полша, Сърбия, Канада, дори за американския пазар."

Ангелос Парасхакис, изпълнителен директор на DDB Sofia

Рекламният пазар ще се консолидира

"При този обем от работа и при недостиг на хора, това ще доведе до консолидация на пазара. Българският пазар не може да си позволи толкова много рекламни и медиа агенции. Затова винаги си държим очите отворени за придобивания, ако предвиждаме това като логичен ход, за да растем."

Мария Грашнова, изпълнителния директор на Dentsu Aegis Network за България

Инвестираме в дигитално подготвени хора

"Трябва да споделяме повече с хората, да си говорим повече с тях и да се учим – от тях и с тях, да окуражаваме промяната, новите начини на работа и да ценим различното мислене. Инвестицията в хора, готови да посрещнат предизвикателствата на дигиталната икономика, ще направят всяка компания много по-конкурентна от сега."
33.4 млн. лв. сбор на приходите на BBDO Group през 2015 г.

Интервюто е част от темата "Кой кой е в рекламния бизнес", в която "Капитал" представи петте най-големи комуникационни групи в страната.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.