Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (8 ноември)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (8 ноември)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (8 ноември)

Започна конкурс за лого на председателството на България на Съвета на ЕС, спря кулинарната телевизия "Фиеста", Snapchat ще конкурира Facebook в рекламите за инсталиране на мобилни приложения, а приходите на New York Times от печатна реклама се свиват през третото тримесечие

5873 прочитания

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар Започна конкурс за лого на председателството на България на Съвета на ЕС
Националният център за подготовка на Българското председателство обяви конкурс за лого на председателството ни през 2018 г. Крайният срок за кандидатстване е 30 декември, а един от критериите за избор е проектът "да символизира стремежите и целите както на България, така и на ЕС". В конкурса могат да се включат българи и чужденци, които са любители или професионалисти в областта на графичния дизайн и визуалната комуникация. Победителят ще бъде обявен през януари 2017 г. Авторът на избраното лого ще трябва да изработи т.нар. brand book, в който да покаже възможностите за използване на логото. Възнаграждението за знак, brand book и авторски права е в размер на 10 000 лв. В края на конкурса проектите на всички участници ще бъдат качени на сайта на председателството на България на Съвета на ЕС. Повече тук Grayling е най-добра PR агенция според Eastern European Business Elite Award 2016
Комуникaционната мрежа Grayling беше обявена за най-добра агенция за бизнес комуникация по време на конкурса Eastern European Business Elite Award 2016. Наградите се организират от списание Corporate Vision и целят да отличат компании с динамични и иновативни бизнеси. Оценяването се случва след публично гласуване за всяка една от класираните компании и индивидуално проучване на бизнесите от страна на организаторите. Наградите на Eastern European Business Elite Award 2016 се провеждат за регион от 16 държави: Беларус, България, Хърватия, Чехия, Естония, Унгария, Латвия, Литва, Молдова, Полша, Румъния, Руска Федерация, Сърбия, Словакия, Словения, Украйна. Ян Симунек, изпълнителнителен директор на Grayling за Европа, коментира за медиите, че "Източна Европа e регионът на големите предизвикателства за международните PR агенции". Глобалната мрежа Grayling е част от британската комуникационна група Huntsworth plc. Компанията за поръчка на такси "Максим" се ребрандира за първи път

Новото лого на компанията за поръчка на такси "Максим" има за цел да предизвика асоциация с пътните възли и кръстовища, а малките букви в името на компанията подчертават, че произлиза от съкращенията на думите maximum и taxi — максимален брой таксита, обясняват от "Максим". Актуализацията на логото е част от стратегията за позициониране на марката "Максим" като високотехнологично обслужване. По-рано компанията актуализира търговското си наименование, променяйки го от "услуги за поръчка на такси" на "служба за поръчка на такси". Освен в България, "Максим" оперира в Русия, Украйна, Казахстан и Грузия, където също ще бъде използвана визията на новото лого.

"Каменица" стартира деветото издание на кампанията "Алкохолът е лош шофьор"

Социално отговорната инициатива на "Каменица" има за цел да създаде положителна промяна в поведението на пътя. В основата на комуникацията й е отговорната консумация на алкохол, а посланието, под което протича кампанията гласи: "Петък вечер. Има само едно правило, което важи за всички – не карай пил!". Началото на инициативата беше поставено с официална прожекция на кратък клип, чието послание акцентира върху разумното поведение. "През всички тези 9 години, откакто стартирахме кампанията "Алкохолът е лош шофьор", се убедихме, че шофирането в нетрезво състояние е проблем, който може да засегне всеки, независимо от неговото образование, професия, социален статус. За да привлечем вниманието на всички тези хора, колкото и да са различни те, избрахме да говорим с езика на киното, защото всички ние обичаме филмите. Някои преживявания обаче трябва да останат на екрана, защото животът не е филм и всяка година стотици хора стават жертви на пътя. Тук идва и нашата роля на социално отговорна компания – да говорим по темата, да предупреждаваме, да призоваваме към повече разум и отговорно поведение", коментира за медиите Димо Димов, генерален директор на "Каменица".

Според проучване на изследоватеската компания Gemius, направено като част от активациите по време на инициативата на бирения производител, oколо 77% от българите категорично се обявяват срещу шофирането след употреба на алкохол, но останалата близо една трета (32%) са били зад волана след консумацията му. За почти половината от тях това се е случило през последния месец и основната причина, която изтъкват за това, е че по тяхна преценка алкохолът, който са изпили, е под допустимото количество.

Спря излъчването на кулинарната телевизия "Фиеста" Телевизия "Фиеста" прекрати излъчването си от първи ноември. Съобщението вече е публикувано на сайта на медиашопа "Пиеро 97". "Фиеста" беше първият кулинарният канал в българския ефир, който започна излъчване през 2008 г по кабел и сателит. Причините за спирането на телевизията са финансови. Инвестицията в съдържание не успя да се покрие от рекламните постъпления. Данните на рейтинговата агенция ГАРБ от 2010г. до изминалите месеци на 2016 г. показват, че аудиторията на "Фиеста" е започнала сериозно да спада след появата в ефир на "24 Kitchen", канал от групата на FOX International. От години "Фиеста" повтаряше стари предавания и очевидно не инвестираше в ново програмно съдържание. През 2010 г TV7 сключи двегодишен договор с "Фиеста тв" за ексклузивна продажба на рекламното време на медията. В последствие тези функции пое bTV, като договорът влезе в сила от 2013г. Телевизията влизаше в основните пакети на всички кабелни и сателитни оператори. Директорът на "Фиеста", режисьорът Светослав Овчаров не беше открит за коментар. Големите пет в рекламния бизнес прогнозират лек ръст на пазара през 2017г.
И петте най-големи комуникационни групи отчитат увеличение на приходите си. Добрите им финансови резултати за 2015 г. отразяват стабилната макрорамка и увеличаването на потреблението, което мотивира рекламодателите да инвестират повече. Тази година топ мениджърите предвиждат или да се запазят нивата от предходната, или ръст от 3-4%. Като медиа микс наблюдават покачването на дела на телевизионната реклама и уви, не толкова бързо развитие на интернет рекламата, на колкото индустрията се надява. Рекламните мениджъри са позитивни и за собствените си финансови резултати за 2016 г., като предвиждат да растат чрез прибавяне на нови компании в портфолиото си, през излаз на чужди пазари и разширяване на броя на служителите си, за да могат да обслужват повече бизнес. Някои компании се оглеждат и за придобивания, за да компенсират малките обеми на пазара. Повече по темата, както и интервюта с управляващите директори на най-големите групи може да видите тук Дигитален бизнес Snapchat се фокусира върху рекламите за инсталиране на мобилни приложения

Snapchat иска да конкурира Facebook в една от най-големите категории за мобилна реклама: рекламите за инсталиране на приложения. От социалната платформа планират да предложат на специалисти използването на т.нар. API (application programming interface) през първата половина на следващата година. Snapchat лансира рекламния си API през юни тази година с ограничен набор от партньори. Възможността да купуват рекламно пространство за инсталиране на мобилни приложения през интерфейса прави управляването на кампании много по-лесно. В допълнение от социалната платформа предлагат на рекламодателите рекламни продукти, които могат да управляват самостоятелно без намесата на агенции подизпълнители.

Според проучване на Business Insider рекламите за инсталиране на приложения носят на компаниите близо 25% от приходите им от реклама. Точно поради тази причина онлайн платформите съсредоточават усилията си в подобряване на инструментите за организиране на този вид реклами и привличането на повече рекламодатели.

Повече тук
Медиен бизнес New York Times отчете спад в приходите си от печатна реклама през третото тримесечие
Фотограф: Brendan Mcdermid

Приходите от продажба на реклама в печатното издание на американската медия продължават да намаляват и през третото тримесечие на 2016 г. Отчетеният спад е от 19%, като за сравнение през предходното тримесечие спадът в приходите от реклама се е равнявал на 14%. За сметка на това приходите от дигитална реклама на New York Times, които са и основното перо на финансиране на медията, нарастват с 36%, достигайки 44 млн. долара от юли до септември тази година. За същия период онлайн изданието е прибавило нови 116 хил. абонати, което прави общия им брой 1.3 млн. дигитални потребители. В началото на октомври в опит да привлече нови рекламодатели, New York Times обяви, че планира да замени стандартизираните банери със собствен формат онлайн реклама за десктоп устройства на име Flex Frame. Той най-вероятно ще бъде позициониран в най-горната част на онлайн публикациите, ще бъде по-голям от стандартния банер и ще включва снимка, текст и линк. Повече тук

Рекламен бизнес Инфографика: Младите потребители са лоялни към марките, които използват

Проучване на Buzz Marketing Group показва, че 95% от т. нар. millennials потребители (хората на възраст между 21 и 35 години) от различни култури са лоялни към марките, които използват и са склонни да споделят положителна информация за тях с приятели и в социалните мрежи. Близо 80% от младите хора смятат, че като консуматори могат да повлияят на големите марки, а 83% от тях пък биха искали компаниите да завяват твърда позиция "за" или "против" публично обсъждани въпроси. Основният източник за всекидневна информация на младото поколение продължава да бъде телевизията, следвана от Facebook, радио, приятели и пресата. Общо 68% от потребителите на възраст между 21 и 35 години притежават продукти на луксозни марки, като 79% от тях признават, че е основно заради по-високото им качество. Пълната инфографика може да видите тук

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK