Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 ное 2016, 9:03, 5205 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 ноември)

97 проекта ще се състезават на IAB MIXX Awards, най-големите рекламни агенции в България отбеляват ръст в приходите, Adobe лансира нов инструмент за проследяване на онлайн кампании, а National Geographic обяви глобален ребрандинг

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар

97 проекта ще се състезават на IAB MIXX Awards


Общо 97 канидатури ще се състезават за отличие в тазгодишния конкурс за дигитален маркетинг IAB MIXX Awards, който се организира от българския клон на IAB (Interactive Advertising Bureau). Международният фестивал ще се състои на 17 ноември в Зала Люмиер на НДК под мотото "NO Kittens Allowed".

В конкурса на IAB България се включват не само агенции, но и рекламодатели, а всички 97 подадени заявки ще се състезават в общо седем категории. Това са директна интерактивна кампания, брандирано съдържание, интеграция между различни видове медии и платформи, интерактивна видео кампания, мобилна кампания, кампания в социалните мрежи и иновативни и експериментални кампании, които не подлежат на категоризация.

В състава на журито на конкурса тази година влизат Зоран Арсовски, директор "Глобален дигитален маркетинг" в Progress, Катя Тодорова, основател на MEmotion, управляващият партньор в Xplora Георги Малчев, Жюстин Томс, мениджър "Бизнес развитие" в ABC Design & Communication Group, мениджърът на OLX за България Спас Сливков, управляващият партньор в Saatchi&Saatchi Георги Гавазов и Юлия Атанасова, мениджър за България на Criman. На официалното събитие по награждаването на победителите в IAB MIXX Awards 2016 всички те ще коментират каква е била изминалата година за дигиталния маркетинг и какви тенденции са се очертали на рекламния пазар.

Най-големите рекламни агенции в страна: трудно извоюван ръст

През последните две години рекламната индустрия в България започна бавно да излиза от застоя си. Инвестициите на рекламодателите растат, макар и с малко, следвайки позитивните сигнали на икономиката. И това се отразява добре и на финансовите резултати на най-големите рекламни агенции в страната. Сборът от приходите на 20-те най-големи възлиза на 151.7 млн. лева през 2015 г., което е ръст от около 15.5% на годишна база.
Повече по темата може да прочетете тук

Дигитален бизнес

Adobe лансира нов инструмент за проследяване на онлайн кампании

Фотограф: Dado Ruvic

Американската софтуерна компания започна да предлага на рекламодателите инструмент за проследяване на кампании в социалните мрежи. Клиентите на платформата Adobe Social вече могат да се възползват от възможностите и на Adobe Analytics, за да следят как се представят в реално време органичните им постове в социалните канали. Според компанията, използвайки дигитални тагове или кодове, маркетолозите ще могат много по-лесно и разбираемо да наблюдават резултатите от публикуваното съдържание в интернет. Така например, ако даден рекламодател се колебае дали да пусне 10-секундна видеореклама днес и 30-секундна утре, просто може да види чрез тагове как са се представяли и двата формата в миналото и кой е тях е давал по-добри резултати, пише Adweek.
Повече тук

Facebook спря таргетирането на потребители според техния етнос

Интернет гигантът съобщи, че вече са активни нови инструменти в платформата за купуване на реклами, които не позволяват таргетиране на потребители спрямо техния етнос за реклами в области, които "исторически са били повод за дикриминация", пише AdWeek. Това са реклами, които предлагат отдаване на жилища, кредити или работа. Освен това Facebook премахва опцията за таргетиране на потребители по демографски показатели. Сега тази секция от софтуера за купуване на реклами се казва "поведения" (behaviors). Американската корпорация заяви още, че ще обнови Правилата за рекламиране, за да бъде още по-ясно за компаниите, че платформата не подкрепя по някакъв начин дискриминационните реклами и ще добави образователни материали, в които обяснява как се изпозлват новите инструменти за таргетиране.
Повече тук

Медиен бизнес

Приходите на Walt Disney Co. отбелязват спад

През фискалното четвърто тримесечие на годината, приходите на компанията се равняват на 13.1 млрд. долара при прогнозирани 13.5 млрд. долара. Този спад до голяма степен се дължи на намалените приходи от реклама на американския спортен канал ESPN, част от групата на Walt Disney. Макар, че ESPN успя да затвърди прогнозата за 5.7 млрд. долара приходи, от компанията коментират, че рекламните постъпления бавно намаляват, пише AdAge. Причините за това са основно по-малкото импресии и ниските цени на рекламата.
Повече тук

Рекламен бизнес

National Geographic обяви глобален ребрандинг

Фотограф: Цветелина Белутова
National Geographic (NG) обяви всеобхватен ребранд на всички свои медийни платформи, бизнес начинания и организацията с нестопанска цел, която е част от компанията - "Национално географско общество". Компанията ще има и ново глобално послание FURTHER (по-далеч, отвъд възможното). Мениджмънтът на дружеството е преценил, че то най-точно отразява духа на марката National Geographic, която има 128-годишна история.

Тази еволюция е продължение на обявеното миналата година съвместно дружество с 21st Century Fox. Тогава "Национално географско общество" подписа сделка на стойност 725 млн. долара с 21st Century Fox, която даде на компанията на Рупърт Мърдок мажоритарен дял в световноизвестното списание National Geographic и други медийни активи.
Повече по темата може да прочетете тук

Adobe придоби компанията за programmatic купуване TubeMogul

Сделката е на стойност 540 млн. долара и чрез нея компанията цели да засили предлагането на видеореклама на рекламодатели. Услугата на софтуерната компания ще се влее към онлайн продуктите на Adobe Marketing Cloud и ще помага на брандовете да управляват дигитални кампании, основно на десктоп устройства, в социалните мрежи и в търсачката. По този начин Adobe ще успее да привлече и по-големи бюджети за дигитална реклама. Programmatic компанията TubeMogul работи по дигитални проекти за мобилна и видеореклама в платформите Facebook и Snapchat с брандове като Danonе и Quiznos.
Повече тук

Потребители горят New Balance заради подкрепата им за Доналд Тръмп


Само ден след изборите в САЩ New Balance успя да ядоса част от феновете на спортната марка с изказване на PR директора на компанията Мат ЛеБретон, че "след избора на Доналд Тръмп за президент усещаме, че нещата се движат в правилата посока". В отговор на коментара му, даден в разговор с The Wall Street Journal, редица клиенти публикуваха видеа и снимки в социалните мрежи, в които демонстративно запалват или хвърлят на боклука маратонките си с марка New Balance. Малко по-късно пред BuzzFeed ЛеБретон разясни, че коментарът му е бил единствено в контекста на търговските трансатлантически споразумения и не е имал нищо общо с политическите възгледи на компанията.
Повече тук

GoPro лансира първата си сценирана телевизионна реклама

Фотограф: Emmanuel Foudrot

Телевизионният клип е част от може би най-голямата глобална рекламна кампания на GoPro. И ако до момента в центъра на видеорекламите са били потребителите и техните любителски видеа, този път компанията залага на професионална сценична продукция, която ще бъде лансирана на някои от най-големите пазари. Това са САЩ, Австралия, Корея, Франция, Германия, Испания и др. В основата на кампанията ще бъде разнообразието от клиенти и разрастването им - от потребители с авантюристичен дух, които снимат преживявания на открито до камера, която може да се използва от всекиго. Телевизионната реклама започва със сцена на група от хора, заснемащи залеза в пустиня с мобилните си телефони, които обаче хвърлят сянка пред очите им. Клипът продължава с още няколко примера за несполучливи снимки със смартфони, а след това показват какъв е ефектът при заснемане с камерата на GoPro, използвайки за пример отново любителски клипчета на потребители.

Кампанията ще продължи близо половин година - от ноември тази година до края на първото тримесечие на 2017 г. От GoPro планират паралелно да лансират и друг 30-секунден рекламен спот единствено за онлайн пространството.
Повече тук

Какво означава победата на Доналд Тръмп за рекламодателите

Сегашното управление на демократите въведе нови агресивни правила, като например защита на поверителните данни, касаещи най-вече развиващата се с бързи темпове дигитална индустрия. Затова и рекламодателите бяха принудени да търсят нови начини за таргетиране на целевата си аудитория. С избирането на републиканската политическа сила рекламодателите се надяват на по-голяма свобода, в която се включват данъчни облекчения и разполагане с потребителски данни. Според специалисти от комуникационния сектор обаче нищо не може да бъде сигурно, защото новият президент на САЩ Доналд Тръмп не е бил в политиката и никой не познава начинът му на работа. Дан Джеф, директор на връзките с правителството в Асоциацията на рекламодателите в САЩ (Association of National Advertisers) коментира пред The Wall Street Journal, че позицията на Тръмп по отношение на рекламния бизнес ще стане ясна чак, когато направи назначения в регулаторните органи. За момента обаче най-важно остава изясняването на сигурността и данъците за реклама.
Повече тук

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения

Към българските правоносители ще бъдат насочени близо 1 млн. лв.

1 апр 2020, 755 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 март) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 март)

Комуникационни съвети по време на криза; InGlobo вече е с нов издател; IAB - САЩ: Коронавирусът ще повлияе рекламните инвестиции повече, отколкото кризата през 2008 г. Рекламите на CNN и IKEA и др.

31 мар 2020, 1441 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Най-големите медиа агенции: 23% ръст

Нарастването на приходите им е функция от увеличените бюджети на рекламодателите

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

Голямото гледане 2

Отлични адаптации, талантлива актьорска игра, увлекателни сюжети и великолепно чувство за хумор – някои от сериалите, които си струва да изгледате (ако сте пропуснали)

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10