Татяна Лозович и Александър Гагов: Инвестициите в дигитална реклама ще растат с по-големи темпове от целия пазар
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Татяна Лозович и Александър Гагов: Инвестициите в дигитална реклама ще растат с по-големи темпове от целия пазар

Татяна Лозович и Александър Гагов: Инвестициите в дигитална реклама ще растат с по-големи темпове от целия пазар

Управителят и зам.управителят на MediaS Com

10266 прочитания

© Цветелина Белутова


Интервюто е част от темата Най-големите медиа агенции: 23% ръст, в която "Капитал" представи Топ 20 на медийните агенции в страната.

Какво ще бъде разпределението на медийния микс през 2017?

Александър Гагов: Медийният микс у нас е доминиран от телевизията, като делът й се запазва в последните години, въпреки значителния ръст на рекламата в интернет. Дигиталната реклама е втората по дял, като очакваме инвестициите в нея да продължат да растат с по-големи темпове от целия пазар. Има тенденция за дигитализиране на традиционните медии – голяма част от аудиторията вече консумира вестници и списания в дигитална форма, все по-голяма част от телевизионното съдържание се гледа чрез различни дигитални платформи, очакваме дигитализация и на външната реклама.

Поради запълването на рекламното време в телевизиите, се забелязва значително увеличение на неспотовите рекламни форми – заставки, бъгове, продуктово позициониране.

Татяна Лозович: Въпреки големите надежди, че интернет ще задмине телевизионна реклама, това няма да се случи, нито в България, нито на световно ниво. Поради тази причина, липса на единна телевизионна валута (измерване на пийпълметрични данни) ще е голямо предизвикателство и през следващата година. Също така, за да се развива пазарът и да предлагаме нови и интересни формати, са нужни две неща: да възвърнем медийните и потребителските изследвания на нашия пазар, които изчезнаха поради липса на финансиране и да подобрим качеството на обслужване чрез образование и мотивация на младите кадри.

Прогнозите ви за пазара през последното тримесечие на 2016 г?

А. Г.: Прогнозираме 2016 г. да завърши с най-голям ръст за пазара след икономическата криза. Това е до голяма степен в резултат на високия ръст на икономиката и потреблението през годината и положителните очаквания за следващата. МедиаС Ком също ще отчете ръст на приходите спрямо 2016, дължащ се на новите клиенти и повишение на инвестициите от настоящите.

Т.Л.: Пазарът расте тази година повече от предходните години, големите рекламодатели инвестират повече, а намаляването на цените по време на криза даде шанс на повече рекламодатели да присъстват в ефира. Тази тенденция доведе до недостиг на рекламното време, което неминуемо води до инфлация на цените за следващата година.

На какво се дължи ръстът в приходите ви през 2015 г. и спадът в печалбата?

А.Г.: Ръстът на приходите ни през 2015 г. е резултат от привличането на нови рекламодатели и разширяването на услугите, предоставяни на настоящите ни клиенти. Спадът в печалбата ни се дължи на по-големи инвестиции от страна на нашата агенция в повишаване квалификацията на екипа, в нови изследвания за поведението на потребителите и инструменти за по-ефективно медийно планиране. Тези три области са стратегическия ни фокус за развитие на агенцията в следващите години.

Ето какво коментираха други мениджъри на водещи медиа агенции:

Иво Цеков, управител на Piero 97

Медиа агенциите се хранят с все по-малък процент за обслужване

"Медиа агенциите се хранят с доста нисък процент, който постоянно намалява, и истината е, че почти не стига даже за издръжка. Процентите варират между 1.5% и 2%. Това е сериозен проблем на пазара. Рядко се отчита и фактът, че това е бизнес, който е силно зависим от икономиката."

Катерина Буюклиева, изпълнителен директор на Media Club

Телевизиите ще редуцират рекламните си блокове

"В момента е много затруднено реализирането на ефективна кампания. Рекламните блокове са много тежки. Най-логичното е да се редуцират рекламните блокове, да има по-малко на брой рекламодатели и това да са тези, които са склонни да платят по-висока цена за своето позициониране."

Интервюто е част от темата Най-големите медиа агенции: 23% ръст, в която "Капитал" представи Топ 20 на медийните агенции в страната.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.