Иво Цеков: Медиа агенциите се хранят с все по-малък процент за обслужване
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Иво Цеков: Медиа агенциите се хранят с все по-малък процент за обслужване

Иво Цеков: Медиа агенциите се хранят с все по-малък процент за обслужване

Управителят на Piero 97

11555 прочитания

© Цветелина Белутова


Интервюто е част от темата Най-големите медиа агенции: 23% ръст, в която "Капитал" представи Топ 20 на медийните агенции в страната.

Какво ще бъде разпределението на медийния микс през 2017 г.?

Надяваме се малко да се стабилизира бизнесът. Има ръст на пазара и се надяваме да се нормализират реалните цени на рекламите, защото в последните 4-5 години доста спадаха. Всеки иска да е по-евтино, но няма как същевременно да иска и високо качество.

От друга страна, и медиите не могат да се издържат, защото моделът им е това да се случва чрез рекламите в тях. Наблюдава се икономическа инфлация, съответно и медийна, и се очаква цените леко да се покачат. Въпросът е колко ще се задържи това ниво. Да има толкова много реклами вреди и на медиите, защото отблъскват зрителите. Не е редно големи рекламодатели с наистина големи бюджети да се показват редом с малките инвестиции. Цените трябва да са такива, че в скъпото време да са скъпите брандове със скъпите бюджети.

Кои са най-големите предизвикателства пред рекламната индустрия в момента?

Медиа агенциите се хранят с доста нисък процент, който постоянно намалява, и истината е, че почти не стига даже за издръжка. Процентите варират между 1.5% и 2%. Това е сериозен проблем на пазара. Рядко се отчита и фактът, че това е бизнес, който е силно зависим от икономиката.

При нашия модел на работа рекламната агенция е тази, която решава какъв процент да бъде нашето възнаграждение и то пряко зависи от сделката им с рекламодателя. И при рекламните агенции процентите за обслужване, които получават, са все по-нищожни. За криейтив се плаща малко повече, защото са часове работа и си има определена ставка. Това, което се опитваме да вменим на рекламодателите, е, че колкото и пари да дават за реклама, си струва да инвестират и в изследване, стратегия, за да не се получи така, че парите им да отидат на вятъра. Най-трудната част от нашата работа е да посъветваме в кои медии за определени пари е най-добре да се направи разпределението.

Ето какво коментираха други мениджъри на водещи медиа агенции:

Татяна Лозович и Александър Гагов, управител и зам.управител на MediaS Com

Инвестициите в дигитална реклама ще растат с по-големи темпове от целия пазар

"Медийният микс у нас е доминиран от телевизията, като делът й се запазва в последните години, въпреки значителния ръст на рекламата в интернет. Дигиталната реклама е втората по дял, като очакваме инвестициите в нея да продължат да растат с по-големи темпове от целия пазар."

Катерина Буюклиева, изпълнителен директор на Media Club

Телевизиите ще редуцират рекламните си блокове

"В момента е много затруднено реализирането на ефективна кампания. Рекламните блокове са много тежки. Най-логичното е да се редуцират рекламните блокове, да има по-малко на брой рекламодатели и това да са тези, които са склонни да платят по-висока цена за своето позициониране."

Интервюто е част от темата Най-големите медиа агенции: 23% ръст, в която "Капитал" представи Топ 20 на медийните агенции в страната.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.