Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук
На българския пазар All Channels / Interaction спечели най-много награди на IAB MIXX Awards 2016Дигиталната агенция Interactive Share сключи договор за партньорство с датската programmatic компания Adform, която предлага услуги в областта на дигиталния маркетинг, насочени към онлайн издатели и рекламодатели. Чрез това бизнес партньорство Interactive Share цели да предостави на клиентите си новите технологии, инструменти и метрики, свързани с programmatic модела.
"Мисията ни винаги е била и ще бъде увеличение на финансовите приходи на нашите партньори, ето защо това партньорство с Adform е ключов елемент в развитието на агенцията ни през следващите няколко години. Силно вярвам, че е дошъл моментът и в България, в който рекламодатели могат да се възползват максимално добре от този нов, но много ефективен инструмент за реализиране на дигитални брандинг кампании", коментира Мартин Попов, управител на агенцията.
Interactive Share ще разшири и портфолиото си от услуги, някои от които платформата (Demand Side Platform) за купуване на реклама по модела наддаване в реално време, както и DMP платформата (Data Management Platform), която представлява система за управление и събиране на информация и др.

Луис Басат, почетният председател на комуникационната група Bassat Ogilvy Group в Испания, част от глобалната рекламна мрежа на Ogilvy & Mather, ще посети България идната седмица. Поводът е проектът "Басат и креативността" - изложба на личната му колекция на съвременно каталунско изкуство, която ще бъде изложена в Националната галерия от 29 ноември до 15 януари. Освен това Басат ще изнесе и лекция на тема "Креативността" в СУ "Св. Климент Охридски" на 30 ноември, насочена както към студенти, така и към специалисти в областта на рекламата, дизайна и режисурата. Тогава той ще представи и книгата си със едноименното заглавие, която излиза за първи път на българския пазар.
Най-големите медиа агенции в България: 23% ръстОбщите приходи на 20-те най-големи медийни агенции в страната се равняват на 289.8 млн. лв. за 2015 г., което представлява ръст от повече от 23% на годишна база. Макар приходите на повечето от най-големите да нарастват с двуцифрени проценти през 2015 г., това не задължително означава, че бизнесът им се развива със същите темпове. Големите им приходи са по-скоро отражение на увеличените бюджети на рекламодателите, които агенциите насочват към различни медии. Предизвикателство пред сектора на медийните агенции остават спадащите комисиони за обслужване, които от 10-15% преди кризата са се свили до 1-2% и правят все по-трудно издържането на бизнеса им.Повече по темата може да прочетете тукДигитален бизнес Facebook призна за грешки в отчитането на рекламите
Социалната мрежа обяви, че е открила няколко грешки в отчитането на метриките към партньорите и рекламодателите и обеща да бъде по-прозрачна за грешките си в бъдеще, докато коригира проблема. Компанията е изготвила подробен анализ, след като преди три месеца откри, че е надценила колко време хората гледат видеоклипове на сайта. Тогава се оказа, че само пускане на видеоклип е достатъчно, за да се зачете като изгледан на сайта на социалната мрежа. В YouTube гледането се зачита след 15-ата секунда и тези данни за трафика бяха атакувани като подвеждащи за рекламодателите, пише Wall Street Journal. На погрешните изчисления не беше дадена широка гласност, което доведе до критики към платформата. Сега Facebook признава, че е открила 4 други примера за погрешно изчислен обсег на сайта си. Компаниите и рекламодателите разчитат на платформата да им дава информация колко добре се приема съдържанието, което публикуват, за да могат да преценят колко да инвестират в реклами.
За да преодолее нови грешки, компанията обяви, че създава съвет за измерване, в който влизат топ рекламодатели и партньори. Facebook ще позволи и на повече трети страни, които правят подобни проучвания, например Nielsen, да следят и да допълват метриките му.
Повече по темата може да прочетете тук
Сделката за парньорство включва обмяна на голяма база данни с компанията Foursquare, което ще спомогне за по-добро таргетиране на потребителите в Snapchat според местоположението им. Рекламодателите в социалната платформа ще имат достъп до над 90 млн. локации, когато лансират кампаниите си. Така например вместо да таргетират потребителите в цял район, ще могат да сведат насочването на рекламните си постове до хората в един конкретен магазин, ресторант и др. Повече тук
Google лансира нов рекламен формат: native видео реклами
Google и Facebook ще започнат съвместна работа за справяне с фалшивите новини, които се разпространяват чрез търсачката и социалните мрежи, пише Bloomberg. Причината са засилените критики към двете компании, които включват и обвинения, че те дават платформа за разпространение на невярна информация. Конкретният случай, който се използва за главен пример, са изборите за президент на САЩ, където според много критици разпространението на невярна информация е оказало влияние върху крайния резултат.Alphabet - компанията майка на Google, коментира в понеделник, че ще спре да дава възможност на сайтовете, които пускат фалшиви или манипулирани новини, да използват рекламите на Google, чрез които много от тях се финансират. Компанията обаче няма да спре да индексира подобни сайтове и цялостно не взима най-тежките възможни мерки срещу тях. "В бъдеще ще ограничим рекламите, които предлагаме в сайтове, за които смятаме, че пускат невярна информация и няма ясна информация за това кой е собственик и автор", коментира Андреа Фавил, говорител на Google.
Facebook от своя страна ще започне кампания за изясняване на вече съществуващите правила. Тя също ще отдръпне рекламите си от сайтове, за които не е сигурно, че са легални, или разпространяват невярна и подвеждаща информация.
Повече по темата може да прочетете тук Медиен бизнесПовече тук
Publicis Group обединява две от дигиталните си звена Международната комуникационна група обяви, че обединява двете си дигитални звена SapientNitro и Razorfish, които ще образуват нов бранд под името SapientRazorfish. Целта е да обединят експертизите си, така че една организация да предоставя на клиентите пълна гама от дигитални услуги. "Създавайки SapientRazorfish и внедрявайки по-интегриран начин на управление, комбинираме най-добрите дигитални и технологични активи [на двете звена] в една обединена структура", каза Алан Херик, председател на новосформираната компания, цитиран от AdWeek.
McDonald’s и Omnicom лансират нова рекламна агенция

Новата агенция с името We Are Unlimited ще бъде фокусирана единствено върху рекламното обслужване на гиганта за бързо хранене. Начело на управлението на структурата ще бъде Браян Найенхаус, който е бивш изпълнителен директор на BBDO в Ню Йорк. Екипът на Unlimited ще бъде съставен от около 200 специалисти, привлечени от организации като Facebook, Google, Twitter, Adobe и др., като целта да се предостави висококачествено рекламно обслужване на McDonald’s без значение от комуникационния канал. Новата агенция ще започне работа още в началото на януари 2017 г.
The Business Institute обяви ванктна позиция за Marketing communication executive с дигитален профил.
*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук
На българския пазар
0 коментара