Промяната в бизнес модела на медиите изигра критична роля за победата на Тръмп

Като много други популистки лидери Доналд Тръмп умело експлоатира медийната мания за бързина и импресии

Тръмп е "добър клиент" за медиите, който генерира сочни заглавия, кликове и импресии
Тръмп е "добър клиент" за медиите, който генерира сочни заглавия, кликове и импресии
Тръмп е "добър клиент" за медиите, който генерира сочни заглавия, кликове и импресии    ©  Jim Urquhart
Тръмп е "добър клиент" за медиите, който генерира сочни заглавия, кликове и импресии    ©  Jim Urquhart
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Във френската журналистика, особено в радиото и телевизията, имаме израз, който казва всичко: "Той (или тя) е bon client." Буквално - добър клиент, безкраен доставчик на сочни цитати, които се изкачват на върха на новинарския поток. Най-ефектният, най-семантично простият печели наградата. "Добрият клиент" прави силни, живи реплики. Те могат да са повърхностни и дори неверни, но само мелодията има значение, не текста на песента. Такъв винаги е бил случаят с безчет популистки лидери - от френската крайнодясна лидерка Марин льо Пен до президента на Филипините Родриго Дутерте и, разбира се, Доналд Тръмп.

Медиите от целия спектър обичат такъв тип храна. Включително тези с традиции и история. Преди няколко години, облечени в мантията на святата журналистика, тези новинарски организации осмиваха базираните на кликове новинарски машини, които започнаха да се появяват в интернет: "Ние не сме в един бизнес - те са жадни за кликове, ние правим сериозна журналистика."


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    zztop11 avatar :-|
    Здравко Здравков
    • - 1
    • + 3

    Не е важно толкова колко пъти са споменавали Тръмп, а как го споменаваха. Ако говорим за медийни манипулации, то Хилъри е номер 1 от всяка предизборна кампания в САЩ до сега. Обществена тайна е, че големите медийни конгломерати работеха за Хилъри и въпреки това тя загуби. Представете си, ако битката беше равностойна, а медиите обективни каква щеше да е разликата. Явно някои хора не могат да приемат, че на американците им писна тази политика, която водеше Обама, а Хилъри щеше да я продължи и то в пъти по-силно изразена. Да не забравяме, че част от тия избиратели им се случва да се разболеят и да влязат в болница, а всеки знае Обама каква здравна реформа направи. Просто на хората им писна постоянното воюване, постоянното мерене на ракети, самолетоносачи, изтребители между Русия и САЩ. Идва време на нова епоха може би по-добра от на Рейгън и всеки, който отрича това бих го нарекъл продукт на медийната пропаганда.

    Нередност?
  • 2
    xyha avatar :-P
    xyha

    Ако хората броеха статиите , при нас митьо щеше да е президент :-)

    А иначе , медиите като ми извадят статистика КОЛКО съм забогатял , изработил , и какви пътища и заводи са направени , и колко се отделяло за здравеопазване и образование ... некак си няма начин да ме излъжат .

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал