С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
19 дек 2016, 10:22, 6937 прочитания

Под една пета от малкия и средния бизнес в България рекламират онлайн

Най-голямо онлайн рекламно присъствие през 2016 г. имат компаниите в Малта, Швеция и Дания, показва проучване на The Financial

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Въпреки бързия ръст на дигиталната реклама, която с всяка година заема все по-голям дял от маркетинг микса на големите компании, тя все още не е сериозна част от рекламната стратегия на малкия и средния бизнес. Според проучване на онлайн изданието The Financial едва 25% от компаниите в Европейския съюз (ЕС) с десет или повече служители са използвали интернет реклама през 2016 г.

Къде сме ние


В изследването България се нарежда сред държавите със сравнително нисък процент (19%) на малкия и средния бизнес, рекламиращ в интернет. Близо два пъти повече компании в ЕС (45%) пък са използвали различни социални медии за достигане до потребителите през изминалата година, а общо 77% разполагат със собствен уеб сайт.

Сред държавите - членки на ЕС, най-голямо онлайн рекламно присъствие през 2016 г. имат компаниите в Малта (46%), следвани от Швеция (42%) и Дания (40%). Около 33% от бизнесите с десет или повече служители са лансирали дигитални кампании в Ирландия, Литва и Финландия през изминалата година. В изследването на The Financial с най-нисък процент се нареждат Румъния и Португалия със съответно 12% и 15%.

Използваните инструменти



Европейските бизнеси, лансирали онлайн рекламни кампании през 2016 г., са използвали най-често формати за популяризиране на промоционални маркетингови съобщения, таргетирайки правилната за тях аудитория. Над три четвърти от компаниите, или общо 78%, са избрали да рекламират чрез т.нар. контекстуална реклама, базирана на съдържанието в уеб сайтовете, които потребителите посещават. Най-много са компаниите, използвали контекстуална реклама, в Чехия и Полша – близо 89%, следвани от Румъния с 84%. Вторият най-предпочитан от малкия и средния бизнес в Европа формат за онлайн реклама е чрез таргетиране на потребителите спрямо локацията им – избират го 30% от компаниите през изминалата година, пише The Financial. В ЕС 27% от компаниите достигат до целевата си аудитория чрез използването на бисквитки (cookies).
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври)

СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов; Колко инвестират партиите в политическа реклама за местните избори; Interpartners основа група от агенции на Балканите; TikTok забрани политически реклами в платформата си и др.

15 окт 2019, 290 прочитания

Най-важните бизнес новини: всяка сутрин и вечер в мобилното приложение "Kапитал PRO" Най-важните бизнес новини: всяка сутрин и вечер в мобилното приложение "Kапитал PRO"

Четете бизнес, икономическа, международна и политическа информация в нов удобен формат на своя телефон

10 окт 2019, 1430 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 декември)

bTV има нов изпълнителен директор, Chapter 4 България спечели отличие на European Excellence Awards 2016, Под една пета от малкия и средния бизнес в България рекламира онлайн, а Facebook призна за още грешки в отчитането на рекламите

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма