Под една пета от малкия и средния бизнес в България рекламират онлайн
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Под една пета от малкия и средния бизнес в България рекламират онлайн

Под една пета от малкия и средния бизнес в България рекламират онлайн

Най-голямо онлайн рекламно присъствие през 2016 г. имат компаниите в Малта, Швеция и Дания, показва проучване на The Financial

7268 прочитания

© Dado Ruvic


Въпреки бързия ръст на дигиталната реклама, която с всяка година заема все по-голям дял от маркетинг микса на големите компании, тя все още не е сериозна част от рекламната стратегия на малкия и средния бизнес. Според проучване на онлайн изданието The Financial едва 25% от компаниите в Европейския съюз (ЕС) с десет или повече служители са използвали интернет реклама през 2016 г.

Къде сме ние

В изследването България се нарежда сред държавите със сравнително нисък процент (19%) на малкия и средния бизнес, рекламиращ в интернет. Близо два пъти повече компании в ЕС (45%) пък са използвали различни социални медии за достигане до потребителите през изминалата година, а общо 77% разполагат със собствен уеб сайт.

Сред държавите - членки на ЕС, най-голямо онлайн рекламно присъствие през 2016 г. имат компаниите в Малта (46%), следвани от Швеция (42%) и Дания (40%). Около 33% от бизнесите с десет или повече служители са лансирали дигитални кампании в Ирландия, Литва и Финландия през изминалата година. В изследването на The Financial с най-нисък процент се нареждат Румъния и Португалия със съответно 12% и 15%.

Използваните инструменти

Европейските бизнеси, лансирали онлайн рекламни кампании през 2016 г., са използвали най-често формати за популяризиране на промоционални маркетингови съобщения, таргетирайки правилната за тях аудитория. Над три четвърти от компаниите, или общо 78%, са избрали да рекламират чрез т.нар. контекстуална реклама, базирана на съдържанието в уеб сайтовете, които потребителите посещават. Най-много са компаниите, използвали контекстуална реклама, в Чехия и Полша – близо 89%, следвани от Румъния с 84%. Вторият най-предпочитан от малкия и средния бизнес в Европа формат за онлайн реклама е чрез таргетиране на потребителите спрямо локацията им – избират го 30% от компаниите през изминалата година, пише The Financial. В ЕС 27% от компаниите достигат до целевата си аудитория чрез използването на бисквитки (cookies).

Въпреки бързия ръст на дигиталната реклама, която с всяка година заема все по-голям дял от маркетинг микса на големите компании, тя все още не е сериозна част от рекламната стратегия на малкия и средния бизнес. Според проучване на онлайн изданието The Financial едва 25% от компаниите в Европейския съюз (ЕС) с десет или повече служители са използвали интернет реклама през 2016 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK