С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 29 дек 2016, 14:12, 14847 прочитания

Кой в коя социална мрежа ще рекламира през 2017 г.

Основната причина бизнесът да присъства в платформите е да се популяризира сред клиентите и потенциалните потребители, показва глобално проучване на Buffer Social

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Един от най-добрите начини да бъде измерен ефектът от социалните мрежи и как влияят те на бизнеса е да бъдат представени през погледа на хората, които всеки ден работят с тях, а именно маркетолозите. Точно това са направили от онлайн блога Buffer Social, допитвайки се до повече от 1200 професионалисти по света в сферата на маркетинга за посоката на развитие на социалните мрежи и прогнозите им за следващата година.

Трите отправни точки за реклама в социалните мрежи през 2017 г.:


1. Ще бъде пикът на видеорекламата
Според проучването на Buffer Social 83% от маркетолозите казват, че биха създавали повече видеосъдържание в социалните мрежи, ако не са ограничени откъм време и ресурси. Освен това 30% от специалистите в бранша твърдят, че през следващата година ще се фокусират повече върху видеата във Facebook, а 23% ще обърнат по-сериозно внимание и на YouTube канала.

2. Почти всеки маркетолог използва Facebook
Въпреки скандалите с грешните метрики и спекулациите, че потребителите бавно се оттеглят от Facebook, социалната платформа остава сред най-предпочитаните от маркетолозите канали. Според изследването 93% от тях използват платформата, а 91% рекламират в нея. Почти три четвърти от анкетираните отговарят, че през последните месеци използването на Facebook е останало непроменено или се е увеличило.

3. Само 1 от 5 анкетирани използва социалните медии за обслужване на клиенти
Очевидно платформите все още не са достатъчно разработени в посока обслужване на клиенти, защото според изследването едва 21% от маркетолозите ги използват с цел предоставяне на тази услуга. Приканете клиентите си да използват социалните мрежи, за да се свържат с вас в случай на нужда, и ще бъдете сред първите на сцената.



Основни цели и предизвикателства през 2017 г.

По данни на изследването на Buffer Social основната причина бизнесът да присъства в социалните мрежи е, за да се популяризира сред клиентите и потенциалните потребители. Общо 85% от анкетираните маркетолози посочват популяризирането на марката като основна причина, следвани от 71%, според които социалните мрежи са добро място за ангажиране на аудиторията. Основните предизвикателства, които наблюдават след позиционирането на марката в платформите, са недостатъчният трафик на реалния уеб сайт на компанията (58%), както и генерирането на реални клиенти (49%). Измерването на възвращаемостта на инвестираните бюджети за реклама в социалните мрежи също все още представлява проблем за 42% от анкетираните маркетолози.

Как маркетолозите използват социалните мрежи?

Facebook остава най-предпочитаният онлайн канал, избиран от 93% от рекламистите, следван от Twitter с 88% и LinkedIn – 65%.


Други канали, които анкетираните използват, са: Google+ (42%), Pinterest (35%), Facebook video (29%), Messaging Apps (16%), Snapchat (12%), Medium (10%), Quora (5%), Vine (3%).

От друга страна, маркетолозите малко по малко започват да изоставят Google+. Общо 27% от анкетираните казват, че през 2017 г. ще използват по-малко Google+. Други канали, в които възнамеряват да ограничат рекламните си бюджети през следващите 12 месеца, са Twitter (23%), Facebook (19%), Pinterest 15%, LinkedIn (13%), Instagram (11%), Snapchat (9%), YouTube (9%), Messaging Apps (8%), Facebook video (6%).

Изглежда, че мултимедийното съдържание ще бъде сред приоритетите на маркетолозите през следващата 2017 г., пише Buffer Social. Голяма част от тях са на мнение, че инвестицията във рекламни видеоформати ще ги отведе на върха. Общо 30% от анкетираните рекламисти посочват, че през следващите 12 месеца ще увеличат инвестициите си във Facebook Video, следван от YouTube.


Отчетеният постоянен спад в organic reach не притеснява рекламистите. Общо 46% от тях посочват, че не са променили честотата на използване на Facebook, а една четвърт казват, че дори са споделяли повече съдържание в платформата през последните 12 месеца. А 28% твърдят, че използват по-малко Facebook.

Интернет гигантът държи и лидерска позиция, що се отнася до инвестиции в спонсорирани публикации. Според изследването 91% от анкетираните маркетолози са инвестирали в реклами във Facebook. Платформата е следвана от Twitter с 34%, Instagram с 27% и LinkedIn 25%.

Според данните на Buffer Social инвестициите в реклама в социалните медии остават сравнително стабилни през 2016 г. Бюджетите на половината от анкетираните остават същите през изминалата година, на 42% от тях се увеличават, а инвестициите на едва 7% намаляват.

При липса на пречки като време, ресурси или бюджет 83% от рекламистите биха създавали повече видеосъдържание. Това отново показва, че браншът вижда още големи възможности в този рекламен формат. На второ място с доста по-нисък процент се нареждат публикациите в блогове (57%) и видеата на живо (42%). Най-често срещаните причини рекламистите да не създават количеството видеа, което им се иска, са липсата на време и фактът, че продукцията им е скъпа. Според изследването видеата на живо са на път да започнат да се използват от масовата аудитория. За изминаващата година обаче едва 27% от анкетираните маркетолози са използвали формата, като най-често това е било през Facebook платформата.


Рекламистите все още разузнават възможностите и потенциала на каналите Instagram и Snapchat с техните истории на живо. За това и едва 26% от анкетираните споделят, че са лансирали рекламни публикации в тях. Проучването на Buffer Social обаче показва, че все пак 22% обмислят да използват двете платформи през следващите 12 месеца.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември)

Местните избори 2019 - с най-евтина кампания в медиите; guts&brainsDDB спечелиха две награди в конкурса "Effie Унгария"; Кои са финалистите в "Effie България" 2019 г.; Discovery иска да създаде собствена стрийминг платформа, Новата кампания на WSJ и др.

12 ное 2019, 501 прочитания

Дефицитът на БНТ вече е 71 млн. лв 4 Дефицитът на БНТ вече е 71 млн. лв

Депутатите смятат да вдигнат леко бюджета на телевизията за 2020 г. до 70 млн. лв., а за БНР - до 47.44 млн. лв.

9 ное 2019, 2576 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
20 творчески тенденции, които движеха маркетинговите решения през 2016 г.

Селекцията на специализираното издание AdWeek

Още от Капитал
Внимавай с Aliexpress

Кои са най-честите рискове при покупки от китайската онлайн платформа

Местните избори отвъд резултатите

В София и други градове проличаха възможности за по-широк фронт срещу наложения от ГЕРБ модел на управление

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

Книга: "Истории от 90-те"

Сборникът "Истории от 90-те" дава поглед към размирното десетилетие без излишна сантименталност

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10