Кой в коя социална мрежа ще рекламира през 2017 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо

Кой в коя социална мрежа ще рекламира през 2017 г.

Кой в коя социална мрежа ще рекламира през 2017 г.

Основната причина бизнесът да присъства в платформите е да се популяризира сред клиентите и потенциалните потребители, показва глобално проучване на Buffer Social

15177 прочитания

Един от най-добрите начини да бъде измерен ефектът от социалните мрежи и как влияят те на бизнеса е да бъдат представени през погледа на хората, които всеки ден работят с тях, а именно маркетолозите. Точно това са направили от онлайн блога Buffer Social, допитвайки се до повече от 1200 професионалисти по света в сферата на маркетинга за посоката на развитие на социалните мрежи и прогнозите им за следващата година.

Трите отправни точки за реклама в социалните мрежи през 2017 г.:

1. Ще бъде пикът на видеорекламата

Според проучването на Buffer Social 83% от маркетолозите казват, че биха създавали повече видеосъдържание в социалните мрежи, ако не са ограничени откъм време и ресурси. Освен това 30% от специалистите в бранша твърдят, че през следващата година ще се фокусират повече върху видеата във Facebook, а 23% ще обърнат по-сериозно внимание и на YouTube канала.

2. Почти всеки маркетолог използва Facebook

Въпреки скандалите с грешните метрики и спекулациите, че потребителите бавно се оттеглят от Facebook, социалната платформа остава сред най-предпочитаните от маркетолозите канали. Според изследването 93% от тях използват платформата, а 91% рекламират в нея. Почти три четвърти от анкетираните отговарят, че през последните месеци използването на Facebook е останало непроменено или се е увеличило.

3. Само 1 от 5 анкетирани използва социалните медии за обслужване на клиенти

Очевидно платформите все още не са достатъчно разработени в посока обслужване на клиенти, защото според изследването едва 21% от маркетолозите ги използват с цел предоставяне на тази услуга. Приканете клиентите си да използват социалните мрежи, за да се свържат с вас в случай на нужда, и ще бъдете сред първите на сцената.

Основни цели и предизвикателства през 2017 г.

По данни на изследването на Buffer Social основната причина бизнесът да присъства в социалните мрежи е, за да се популяризира сред клиентите и потенциалните потребители. Общо 85% от анкетираните маркетолози посочват популяризирането на марката като основна причина, следвани от 71%, според които социалните мрежи са добро място за ангажиране на аудиторията. Основните предизвикателства, които наблюдават след позиционирането на марката в платформите, са недостатъчният трафик на реалния уеб сайт на компанията (58%), както и генерирането на реални клиенти (49%). Измерването на възвращаемостта на инвестираните бюджети за реклама в социалните мрежи също все още представлява проблем за 42% от анкетираните маркетолози.

Как маркетолозите използват социалните мрежи?

Facebook остава най-предпочитаният онлайн канал, избиран от 93% от рекламистите, следван от Twitter с 88% и LinkedIn – 65%.

Други канали, които анкетираните използват, са: Google+ (42%), Pinterest (35%), Facebook video (29%), Messaging Apps (16%), Snapchat (12%), Medium (10%), Quora (5%), Vine (3%).

От друга страна, маркетолозите малко по малко започват да изоставят Google+. Общо 27% от анкетираните казват, че през 2017 г. ще използват по-малко Google+. Други канали, в които възнамеряват да ограничат рекламните си бюджети през следващите 12 месеца, са Twitter (23%), Facebook (19%), Pinterest 15%, LinkedIn (13%), Instagram (11%), Snapchat (9%), YouTube (9%), Messaging Apps (8%), Facebook video (6%).

Изглежда, че мултимедийното съдържание ще бъде сред приоритетите на маркетолозите през следващата 2017 г., пише Buffer Social. Голяма част от тях са на мнение, че инвестицията във рекламни видеоформати ще ги отведе на върха. Общо 30% от анкетираните рекламисти посочват, че през следващите 12 месеца ще увеличат инвестициите си във Facebook Video, следван от YouTube.

Отчетеният постоянен спад в organic reach не притеснява рекламистите. Общо 46% от тях посочват, че не са променили честотата на използване на Facebook, а една четвърт казват, че дори са споделяли повече съдържание в платформата през последните 12 месеца. А 28% твърдят, че използват по-малко Facebook.

Интернет гигантът държи и лидерска позиция, що се отнася до инвестиции в спонсорирани публикации. Според изследването 91% от анкетираните маркетолози са инвестирали в реклами във Facebook. Платформата е следвана от Twitter с 34%, Instagram с 27% и LinkedIn 25%.

Според данните на Buffer Social инвестициите в реклама в социалните медии остават сравнително стабилни през 2016 г. Бюджетите на половината от анкетираните остават същите през изминалата година, на 42% от тях се увеличават, а инвестициите на едва 7% намаляват.

При липса на пречки като време, ресурси или бюджет 83% от рекламистите биха създавали повече видеосъдържание. Това отново показва, че браншът вижда още големи възможности в този рекламен формат. На второ място с доста по-нисък процент се нареждат публикациите в блогове (57%) и видеата на живо (42%). Най-често срещаните причини рекламистите да не създават количеството видеа, което им се иска, са липсата на време и фактът, че продукцията им е скъпа. Според изследването видеата на живо са на път да започнат да се използват от масовата аудитория. За изминаващата година обаче едва 27% от анкетираните маркетолози са използвали формата, като най-често това е било през Facebook платформата.

Рекламистите все още разузнават възможностите и потенциала на каналите Instagram и Snapchat с техните истории на живо. За това и едва 26% от анкетираните споделят, че са лансирали рекламни публикации в тях. Проучването на Buffer Social обаче показва, че все пак 22% обмислят да използват двете платформи през следващите 12 месеца.

Един от най-добрите начини да бъде измерен ефектът от социалните мрежи и как влияят те на бизнеса е да бъдат представени през погледа на хората, които всеки ден работят с тях, а именно маркетолозите. Точно това са направили от онлайн блога Buffer Social, допитвайки се до повече от 1200 професионалисти по света в сферата на маркетинга за посоката на развитие на социалните мрежи и прогнозите им за следващата година.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    fve avatar :-?
    Федор Езерский

    Не е лоша статията, но за съжаление е преводна, т.е. отнася се за англоезичния свят. Например тази статия и тези изводи на абсолютно неадекватни в Украйна, например или Казахстан. Но преводачите не са виновни за статията.
    Бих желал Капитал да споделят повече собствения си опит. Например услугите, предлагани от onthe.io вършат ли работа
    и какви, по дяволите, са тези услуги:
    infogr.am
    jifo.co
    typekit.net
    ytimg.com
    че така товарят зареждането на сайтовете на Икономедия?
    Това gemius.pl го знам, то е нещо като Тиксо, но е платено :-)



Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Рекламна глътка въздух

Рекламна глътка въздух

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK