20 творчески тенденции, които движеха маркетинговите решения през 2016 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

20 творчески тенденции, които движеха маркетинговите решения през 2016 г.

<a href="https://www.airbnb.com/rooms/10981658" target="_blank">www.airbnb.com</a>

20 творчески тенденции, които движеха маркетинговите решения през 2016 г.

Селекцията на специализираното издание AdWeek

17959 прочитания

<a href="https://www.airbnb.com/rooms/10981658" target="_blank">www.airbnb.com</a>

© AirBnb


1. Изящно изкуство

Дори рекламният бизнес да не спада към категорията на изкуството, той успя да го внедри в маркетинговите си решения и да заинтригува аудиторията. Пример за това са рекламните кампании Van Gogh Bnb и "Следващият Рембранд" (The Next Rembrandt).

The Next Rembrandt - Case study from J. Walter Thompson Amsterdam on Vimeo.

2. Увреждане

По повод на Параолимпийските игри в Рио тази година, бяха създадени редица рекламни продукции с акцент върху хората с увреждания и силата, която притежават, за да преодоляват предизвикателства. Това беше и част от фокуса и на рекламните кампаннии на Burger King и Lego.

3. Реклами на живо

С популяризирането на видеострийминга някои компании започнаха да лансират реклами на живо, в които участват популярни артисти. Такъв е примерът с рекламата за тазгодишните награди Grammy с главно действащо лице изпълнителката Гуен Стефани.

4. Прозрачност

Тенденцията през годината води към е по-отворени, честни и самокритични рекламни продукции. Такава е например рекламната кампания на един от най-популярните филми за 2016 г. Deadpool, която акцентираше на забавната откровеност на героя.

5. Заблуда

В началото на лятото френската агенция BETC създава фалшив профил в Instagram на измислено младо момиче на име Лоиз Делаж, което публикува красиви и модерни снимки и събира редица последователи в мрежата. Това, което никой не забелязва обаче е, че във всяка снимка на младото момиче има позициониран алкохол. Точно това беше и основната концепция на кампанията "Харесай пристрастяването ми" (Like my addiction), изготвена за френската компания за борба с пристрастяванията Addiction Aide.

6.Политика

В наситената с политически събития година имаше и интересни креативни рекламни решения - дело на рекламни агенции, марки, комитети или на самите политици.

7. Квадратно и вертикално видео

Това беше годината на т.нар. квадратни и вертикални видеа, които добиха популярност благодарение на социалните платформи Facebook, Instagram и Snapchat. Една от най-запомнящите се рекламни кампании е тази в Instagram на компанията Sonic, която представи първите квадратни шейкове и коктейли, специално направени, за да се впишат във формата на снимки в приложението.

8. Изкуствен интелект

След като IBM обяви лансирането на дигиталните рекламни формати Watson Ads, компанията лансира и първата рекламна видео продукция, в центъра на която са роботите и изкуствения интелект.

9. 360-градуса видеа и виртуална реалност

Тези нови завладяващи видео формати все още не са достигнали кулминацията на възможностите си, но определено представляват интерес за рекламодателите. Тази година вниманието на бранша беше привлечено от кампанията на McCann - Field Trip to Mars за компанията Lockheed Martin.

10. Фотошоп

Обработените снимки с фотошоп най-често на млади момичета модели, които извеждат на преден план неестествения външен вид станаха повод за редица рекламни кампанни през годините. Една от запомнящите се сред тях е хуморстичната реклама на Snickers, дело на BBDO New York.

[

11. Човешко многообразние

Тази година рекламната индустрия много по-категорично се престраши да рискува с продукции, в които се смесват религии, раси и полове. Един от силните примери за това е рекламният клип на H&M със заглавие "Тя е дама" (She’s a Lady), в която няма значение какъв е външният вид на жената, защото тя винаги си остава нежният пол.

12. Изключително дълги реклами

Много марки през годината решиха да заложат на дълги продукции, целейки се в свободното време на потребителите. Сайдерът Somersby например излъчваше 24 часа на живо мъж, който прави едни и същи повторни движения.

13.Разводи

Рекламодателите дълго време избягваха темата за разводите, което е разбираемо, но от друга страна и странно, защото редица хора са преминали през това и биха откликнали на комуникация, свързана с темата. Запомнящи се продукции на тема разводи тази година направиха Ford и IKEA.

14. Умни опаковки

Добрите и иновативни идеи за опаковки, които са същевременно са и полезни, винаги успяват да привлекат вниманието на потребителите. През годината в световен план бяха направени много такива опаковки, като един от добрите приемери е кен бутилката на Saltwater Brewery, която е съставена от ядливи за морските животни материали.

15. Животни

И през 2016 г. животните присъстват в голяма част от рекламните продукции, защото привличат вниманието на широката аудитория и в общия случай създават положителна и забавна асоциация.

16. Завръщане на prank видеата

Ако prank ("шеговити" от английски език - бел. ред.) видеа бяха позабравени през последните две-три години, то те определено се завърнаха през 2016 г. Heineken и JetBlue заложиха точно на тях за някои от рекламните си кампании. Биреният бранд заложи на футболните дилеми, а авиокомпанията предложи интересна компенсация в случай, че бебе заплаче на борда на самолета.

17. Женската сила

Тенденцията за представяне на женската сила и спортен дух на преден план в рекламните кампании се засили през изминалата година. С добри продукции се отличиха Procter & Gamble с кампанията "Стрес тест" (Stress Test) и Selfridges с рекламата си на бельо, която показва и нежната страна на жените.

18. Реклами за шампионати

В наситена със спортни събития година, рекламодателите инвестираха големи бюджети в продукции, свързани с тях. В част от кампаниите участваха някои от най-добрите спортисти в света, а други заложиха на амбицията и усилията на тези, които тепърва започват да се изграждат като спортисти.

19. Post-its

Бележките за напомняне бяха в центъра на артистичния проект с име "Метро терапия" (Subway Therapy) за обновяване на метространция в Ню Йорк. Всеки минувач можеше да залепи цветно листче по стените, а резултатът беше разноцветна станция с хиляди бележки.

20. Сбогувания

2016 г. беше година на сбогуванията, а рекламодателите бяха на първия ред. Прекратяването на кариерата на Коби Брайънт и организацията на последната му спортна проява или използването на песни на Дейвид Боуи и Принс в рекламни кампании.

Повече тук

1. Изящно изкуство

Дори рекламният бизнес да не спада към категорията на изкуството, той успя да го внедри в маркетинговите си решения и да заинтригува аудиторията. Пример за това са рекламните кампании Van Gogh Bnb и "Следващият Рембранд" (The Next Rembrandt).


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    brb27587955 avatar :-|
    Abraham Ledsley

    ОГРАНИЧЕНА И ГАРАНТИРАНА ОФЕРТА ЗА ОГРАНИЧЕНА ЗАЕМИТЕ СЕ ПРИЛАГА СЕГА.

    Добър ден,

      Уважаеми кандидати за заем, Поздрави от фирмата за заем на Абрахам Лидзли.
    Ние сме сертифициран заем заемодател, който предлага заеми на хора, които са в
    нуждата от заеми. Даваме заеми за проекти, бизнес, данъци, сметки,
    и много други причини, които оперираме при 3% лихвен процент
    повече, за да спечелите, като получите заем от нашата компания, така че се нуждаете от
    заем? Имате ли дълг? Искате ли заем, за да започнете хубав бизнес и имате нужда от капитал? Имате ли нужда от заем за финансиране по някаква причина? Вашата помощ е
    накрая тук, като даваме заеми на всички в евтини и
    достъпен лихвен процент от само 3%, ако се интересувате любезно контакт
    ни днес на: ([email protected])
    и да получат заемите си днес. За повече информация относно нашите услуги, моля
    оставете да знаете размера на необходимия заем и продължителността на заема.

    ние ще вземем следващия:

    * Лични заеми (сигурни и необезпечени)
    * Бизнес кредити (сигурни и необезпечени)
    * Консолидационен заем и много други.

    Ние сме сертифицирани, надеждни, надеждни, ефективни, бързи и динамични.
    Ако се интересувате, моля свържете се с нас на адрес:
    [email protected]
      
    Късмет,
    Поддръжка на клиенти.
    Абрахам Ландсли.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.