Всевиждащото око на Facebook

Социалната мрежа извлича подробни данни за дейността на потребителите не само в рамките на тяхната платформа, но и на базата на цялостното им сърфиране в интернет. Тази информация е ценна за рекламодателите, когато таргетират своята аудитория

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Какво знае Facebook за нас

1. Местоположение

2. Възраст

3. Поколение

4. Пол

5. Език

6. Образование

7. Област на обучение

8. Училище

9. Етнически произход

10. Приходите и нетната стойност

11. Начало на собствеността и вид на дома

12. Стойност на дома

13. Размер на вашия имот

14. Квадратура на дома

15. Година, в която е построен вашият дом

16. Кой живее в къщата ви

17. Дали имате годишнина през следващия месец

18. Ако човек живее далеч от семейството или родния град

19. Дали сте приятели с някого, който има годишнина, наскоро се е омъжил, наскоро се е преместил или скоро има рожден ден

20. Ако имате връзка от дълги разстояния

21. Ако сте в нова връзка

22. Ако имате имате нова работа

23. Ако сте се сгодили

24. Ако току-що сте се оженили

25. Ако сте се преместили в къща наскоро

26. Когато наближава рожденият ви ден

27. Родителите

28. Бъдещи родители

29. Дали сте футболна майка или майка на музикално дете

30. Дали сте политически обвързан

31. Дали сте десен или ляво ориентиран

32. Статус на връзката

33. Работодател

34. Индустрия

35. Професия

36. Тип офис

37. Интереси

38. Собственик на мотоциклет

39. Ако не планирате да си купите кола

40. Ако сте закупили авточасти или аксесоари наскоро

41. Ако сте склонни да купуват авточасти или услуги

42. Марката на колата ви

43. Годината, в която сте си купили колата

44. Възраст на кола

45. Колко пари е вероятно да похарчите за следващата си кола

46. Кога има вероятност да купите следващата си кола

47. Колко служители им компанията

48. Ако сте собственик на малък бизнес

49. Ако сте мениджъри

50. Ако дарявате за благотворителност

51. Операционна система

52. Ако играете на браузър игри

53. Ако сте собственик на игрални конзоли

54. Ако сте създали Facebook събитие

55. Ако сте използвали Facebook плащания

56. Ако сте направили повече от средното за Facebook плащания

57. Ако сте админ на Facebook страница

58. Ако наскоро сте качили снимки във Facebook

59. Интернет браузър

60. Услуга за електронна поща

61. Ранни или късни използватели на технологиите

62. Ако сте имигрант

63. Ако принадлежите към кредитен съюз, националната банка или регионална банка

64. Ако сте инвеститор

65. Брой на кредитни карти

66. Ако сте активни потребители на кредитни карти

67. Видове кредитни карти

68. Ако притежавате дебитна карта

69. Ако имате голям баланс на вашата кредитна карта

70. Ако слушате радио

71. Какви телевизионни предавания ви харесват

72. Ако използвате мобилно устройство и каква марка е

73. Тип интернет връзка

74. Ако наскоро сте си купили смартфон или таблет

75. Дали достъп до интернет чрез смартфон или таблет

76. Ако използвате купони

77. Вида на дрехите, които си купувате

78. Кога най-много пазарувате

79. Дали сте потребител на бира, вино или спиртни напитки

80. Какви хранителни стоки купите

81. Дали купувате продукти за красота

82. Дали купувате лекарства

83. Дали купувате домакински продукти

84. Дали купувате продукти за деца или домашни любимци, както и какви видове домашни любимци

85. Ако вашето домакинство прави повече покупки

86. Онлайн или офлайн сте склонни да пазарувате

87. Видовете ресторанти, които посещавате

88. Видовете магазини, които харесвате

89. Ако имате интерес към обявите предлагащи автомобилни застраховки, ипотеки или сателитна телевизия

90. Колко време сте живели в къщата си

91. Ако има вероятност да се преместите скоро

92. Ако се интересувате от олимпийски игри, футбол или крикет

93. Ако пътувате често

94. Независимо дали пътувате за работа

95. Видът на почивка

96. Ако наскоро сте се върнали от почивка

97. Ако сте използвали приложение за пътуване

98. Ако сте под наем

Младен Борисов, специалист по дигитален маркетинг в The Camp

Колко голям е балансът на кредитната ви карта? Колко пари сте склонни да похарчите за следващата си кола? Вляво или вдясно са политическите ви предпочитания? Имате ли тийнейджър вкъщи? Все лични въпроси за потребителите, на които Facebook знае отговорите. И споделя това свое знание с рекламодатели и рекламни агенции по целия свят. Интернет гигантът събира информация за хората, които използват услугите му, навсякъде и по всяко време, а следите за интересите и навиците им са навсякъде – от уебсайтовете, които посещават, през снимките, които правят, местата, на които се хранят, до квартала, в който работят или живеят, и магазините, от които пазаруват.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
11 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ruark avatar :-|
    ruark
    • - 4
    • + 7

    бях почти от първата милионна вълна хора, които имаха фейсбук. мисля че разбрах доста рано не само за опасността за данните и за шпионажа, но най вече каква информациионна дрога представлява фейсбук. имах го почти година може и повече и като го изтрих преди доста години и не го посещавах вече първата седмица ми беше доста недобре. Тогава осъзнах че нито скайп, нито другите са толкова опасни като тези така наречени социални мрежи. Имам и скайп който го използвам много рядко, вотцапа пак рядко...... Без фейсбук се живее супер добре, и се гледа на него като комерсиално демоде. Нека някой, който има от да речем 4 години фейсбук или туитър да опита да се откаже от този брутална информационна ненужна заблуда, веднага осъзнава че е силно зависим от него и му е доста трудно. фейсбук е информационната зараза или дрога на дрогите..........

    Нередност?
  • 2
    xyha avatar :-P
    xyha
    • - 3
    • + 2

    Не само не продуктивно но и вредно . Представете си колко време отделяте от живота си работейки за някой друг безплатно. Някога това са му казвали робство .

    Нередност?
  • 3
    sopher avatar :-|
    abdelhaqq
    • - 1
    • + 4

    До коментар [#1] от "ruark":

    нямам фейсбук и не изпитвам нужда да имам. единственото, което изпускам, е употребата на фейсбук като форум за публикуване на събития - много често хората с фейсбук си мислят, че целият свят е там и е длъжен да чете там. съответно, обявяването на някакво събитие във фейсбук комай изчерпва каналите за информация.

    Нередност?
  • 4
    djb95 avatar :-|
    djb95
    • - 1
    • + 3

    До коментар [#3] от "abdelhaqq":

    Аз също нямам фейсбук профил и да ви кажа въобще не ми липсва информацията къде се еодупила Николета Лозанова ,например. Пийвам си винце с приятели и Марк Зукърбърг ряпа да яде

    Нередност?
  • 5
    eus47368223 avatar :-|
    eus47368223
    • + 2

    [quote#2:"xyha"]Не само не продуктивно но и вредно . Представете си колко време отделяте от живота си работейки за някой друг безплатно. Някога това са му казвали робство . [/quote]
    А, не, робство е, когато си принуден против волята си да работиш безплатно. НА това сега му се вика идиотизъм.

    Нередност?
  • 6
    realismisthename avatar :-|
    realismisthename
    • + 1

    До коментар [#5] от " eus47368223 ": Винаги имаш опцията да използваш мрежи, които не се издържат от реклама. Е там вярно, има месечна такса от $15 на месец, но нищо от личната информация не бива споделено с никого. Фейсбук е избор.

    Нередност?
  • 7
    v_l avatar :-|
    v_l
    • + 1

    Както е каза Сноудън ... вие не сте клиентите, вие сте стоката :)

    Цялото това относително брутално използване на лични данни обаче става, защото в крайна сметка е разрешено и все още няма читави закони да го регламентират. Да се каже, че платформи като фейсбук са зло, само защото споделяйки там нещо то става достъпно и до роботи анализиращи информация е малко ограничено. Всъщност това става не само във фейсбук. Единствения начин да не ви се случва, да се сте офлайн. Ще спрете ли да ползвате гугъл ... а да пишете мейли?
    Така че хвалбите как "аз не съм от тия зависимите от нета" може да си ги спестите, защото нета и споделянето е следващата нормалност и бъдещето. Само трябва да се навакса със законите и регламентите ... че те са малко туткави.

    Нередност?
  • 8
    vassilun avatar :-|
    vassilun

    Никога не съм имал профил във Фейсбук и не съжелявам! Вярно е, че много улеснява общуване с не толкова важни за теб хора, но мога да го преживея. С важните за мен хора си общувам и без Фейсбук.

    Нередност?
  • 9
    stiivo avatar :-|
    stiivo
    • + 2

    Горните коментиращи без Фейсбук профил, направили сте страхотен житейски избор. Адмирации!
    Ето няколко практични съвета за защита на информацията за тези които все пак ползват Фейсбук:
    1. Сменете си профилното име, така че да е различно от името върху кредитаната Ви карта. Така ФБ трудно ще свърже онлайн рекламите с офлайн покупките Ви. Да офлайн покупките.
    2. Махнете колкото може повече от профилната информация. Дата на раждане, месторабота и т.н. Или ги заменете с фалшиви.
    3. Ако искате да прочетете някоя статия или реклама, която ФБ показва, не натискайте линка а я потърсете дирекно в друг прозорец на браузъра, най-добре "private".
    4. Отваряйте случайни реклами, за да ги объркате. :)

    Нередност?
  • 10
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Ако данните се ползват само за реклама - нека ползват, дреме ми. Обаче ме съмнява. Наредили сте се тук всичките 10 човека да се хвалите как нямате фейсбук - ами и аз не съм фен, ама не ми пука изобщо дали ме следят. Ако стана международен престъпник или разследващ журналист ще ми пука.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал